It's almost funky

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.030
Locatie
Apeldoorn
Ook maar weer 'ns een trackje gemaakt, dat 't maar lekker door je monitoren mag funken ;)
 

Attachments

  • It's almost funky.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 90
flyweight en Danny thanks guys voor de comments!
Een beetje bescheidenheid kan geen kwaad, ik noem 't maar almost funky want ik ben gewoon niet zo'n goeie instrumentalist al speel ik het meeste wel zelf in.
 
Lekker funky ja!! :) Akkoorden samen met bas zijn ook fijn.. ;) Welke synth gebruik je voor de bass?
 
Lekker funky ja!! :) Akkoorden samen met bas zijn ook fijn.. ;) Welke synth gebruik je voor de bass?

Thanks Patrick, de bas is een preset op de Polykobol 3 van Xils lab en de lead is een Moog preset op Hybrid 3, wel ff een paar dingen gemapt zodat ik bij het inspelen van de lead wat aan de knoppen kon draaien.
Als je nog een softsynth zoekt die echt weer 'ns wat anders is dan kan ik je die van Xils Lab wel aanbevelen, je kan echt heel veel tweaken en er zit ook een 128 step polyfonische sequencer in.
Ik hoop dat Uli die originele Polykobol nog een keertje namaakt want ze zijn onbetaalbaar, er zijn er heel weinig van gemaakt maar er zijn een paar demo's van op youtube en dan hoor je wel de kwaliteit van deze synth.
Black Corporation heeft in 2018 een kopie op de markt gebracht maar die was geloof ik bijna 4000 euro, da's voor mij iets teveel van het goede.

hier een review van Sonic Lab van de softsynth uitvoering;

 
Laatst gewijzigd:
Lekker, leuk en licht. Als je nog eens tijd hebt, kijk dan of je sommige bass noten iets kunt inkorten zodat ze niet gliden. Drumsectie vind ik ook lekker experimenteel.
 
Wat een pakkende basloopjes en dito sounds heeft deze track.
Heb er echt van genoten.

Dank je Jeroen.

Lekker, leuk en licht. Als je nog eens tijd hebt, kijk dan of je sommige bass noten iets kunt inkorten zodat ze niet gliden. Drumsectie vind ik ook lekker experimenteel.


Dank je Bob, ik heb de bas gewoon ingespeeld en vond het wel oké, misschien een kwestie van smaakverschil?
 
Back
Top