[Organic/deep house] - Lawyers

Fijne geluiden, mooi stereobeeld en een prima mix. Maar... die bas, ik weet het niet. Hij heeft voor mijn gevoel te weinig laag, alsof hij een octaaf te hoog afgespeeld wordt. Na dat breakje op 2.26 ook. Roffel, kom er maar in ... en... mwah. Of dat het niet helemaal lekker pulseert. Sounds zijn mooi en het arrangement klopt ook.
 
Fijne geluiden, mooi stereobeeld en een prima mix. Maar... die bas, ik weet het niet. Hij heeft voor mijn gevoel te weinig laag, alsof hij een octaaf te hoog afgespeeld wordt. Na dat breakje op 2.26 ook. Roffel, kom er maar in ... en... mwah. Of dat het niet helemaal lekker pulseert. Sounds zijn mooi en het arrangement klopt ook.

Thanks voor je commentaar! Hmm de bass is opgesplitst, het sublaag komt uit een ander geluidje als de reese, die heeft inderdaad een hipass en moest meer dienst doen als lead. Komt dus niet lekker uit de verf? Waar heb je mee geluisterd als ik vragen mag, koptelefoon, monitoren, home cinema...?
 
Sfeer en geluiden vind ik bij het weer van vandaag passen. Morgen wil ik deze met verse oren over monitoren luisteren.

Vanwaar de titel?
 
Lekkere sfeer en mooie geluiden. Heb hem op mijn telefoon geluisterd, dus moet hem zeker nog een keer op de monitors luisteren.
Thanks! Op de telefoon heb je ieder geval geen last van teveel of te weinig laag :)

Mijn oude vertrouwde Genelecs, die ik al 20 jaar heb. Rond 4.25 klinkt hij wel lekker. Daar pak je hem een octaaf lager. Maar misschien is het ook wel gewoon smaak, hoor.

Het was ook niet om bijdehand te doen hoor, maar meer dat ik het daar dan ook op kan checken, maar heb geen genelecs liggen hier om te checken :)
Ik heb het laag wel wat aangepast ondertussen. Ik heb laatste tijd veel moeite om het laag goed te krijgen, meestal is het teveel en gaan m'n autospeakers over de zeik. Sinds vandaag nieuwe monitoren dus misschien krijg ik het nu beter onder controle.

Sfeer en geluiden vind ik bij het weer van vandaag passen. Morgen wil ik deze met verse oren over monitoren luisteren.

Vanwaar de titel?

Fijn, het zomerse sfeertje is ieder geval overgekomen! Ja de titel, die moet ik nog aanpassen :) Had gewoon een random woord gekozen toen ik het project begon.
 
Laatst gewijzigd:
Hoi! Mijn bescheiden mening:
Fijn nummer en inderdaad een mooie (mystieke) zomersfeer. Ik zou 'm graag in de auto luisteren. Nu geluisterd op: een goede koptelefoon.
Qua smaak: Het contrast tussen aanloop en "gaan" (hoe noemen ze dat, de drop?), lijkt een beetje te missen. Het nummer blijft een beetje in de lucht hangen.
De aanloop is vrij zwevend, ik zou het mooi vinden als ie na de roffel echt even iets anders doet. Andere bassline? Iets hoogs erbij?
 
Hoi! Mijn bescheiden mening:
Fijn nummer en inderdaad een mooie (mystieke) zomersfeer. Ik zou 'm graag in de auto luisteren. Nu geluisterd op: een goede koptelefoon.
Qua smaak: Het contrast tussen aanloop en "gaan" (hoe noemen ze dat, de drop?), lijkt een beetje te missen. Het nummer blijft een beetje in de lucht hangen.
De aanloop is vrij zwevend, ik zou het mooi vinden als ie na de roffel echt even iets anders doet. Andere bassline? Iets hoogs erbij?

Hoi! Thanks voor je feedback, ik ga er over nadenken. Het is een beetje een nummer in de stijl van Bonobo, weet niet of het nu echt "gaan" muziek is maar ik ga nog wel even wat proberen.
 
ik vind hem heel lekker zo. kan natuurlijk wel persoonlijke suggesties doen maar zoals hij nu klink is hij fijn.
Heb hem op mijn laptop geluisterd en het laag is verder goed.

Als persoonlijke suggestie ben ik het wel met
Knop eens. Je zou ergens de sfeer even kunnen breken. Bv effe spacen en daarna alleen de baslijn simpel lp filter op bouwen en met een roffel terug de drop in.
Maar ja hij is al tof zo :)
 
Klink hier uit een setje hedd05 met adam t10s sub heerlijk. Erg mooie track weer, helemaal niks op aan te merken :okdan:
 
ik vind hem heel lekker zo. kan natuurlijk wel persoonlijke suggesties doen maar zoals hij nu klink is hij fijn.
Heb hem op mijn laptop geluisterd en het laag is verder goed.

Als persoonlijke suggestie ben ik het wel met
Knop eens. Je zou ergens de sfeer even kunnen breken. Bv effe spacen en daarna alleen de baslijn simpel lp filter op bouwen en met een roffel terug de drop in.
Maar ja hij is al tof zo :)

Dankjewel! ik neem het mee, ik merk al hij is nog niet helemaal af...


Mooie sfeer:okdan:
kan nog wel wat richting gebruiken

Welke richting?

Klink hier uit een setje hedd05 met adam t10s sub heerlijk. Erg mooie track weer, helemaal niks op aan te merken :okdan:

Super, dank je kobuz!!

Heb ondertussen een paar ideetjes verwerkt. De mix verder opgeknapt en de bassline af en toe opgeknipt.
 
Goeie track, de bassline is erg goed, kan wel een beetje sidechain gebruiken, dan kan je hem ook door laten lopen bij de stukken waar het soms weg valt, ghost kick gebruiken in zo’n geval. Percussie zou je kunne double tracken of klein beetje saturation aan kunnen toevoegen. Track zelf is heel goed, zal hem eens in de auto beluisteren, dat klinkt voor mij het beste. :okdan:
 
Track is lekker, goed arrangement ook.
Het klinkt bij mij toch nog een beetje alsof er een deken over de monitoren heen ligt, zitten sommige frequenties elkaar een beetje in de weg misschien?
 
Nog steeds erg mooie sfeer. Zou dit in een liveset erg tof vinden. Als "losse" track kabbelt het wat teveel (smaak). In een liveset (bijv. Modulair en OT) zou ik de mix voor lief nemen. Als track uitgewerkt in DAW zou het van mij gedefinieerder mogen.

Je schreef dat je moeite hebt met het laag (hoewel naar mijn smaak vcf op sub iets meer open mag). Op het gehoor heb ik de indruk dat het juist zit in het "mid". Fijne spacy geluiden, maar ze lijken elkaar dicht te smeren. Je hoog is mooi, mag naar mijn smaak wat harder in de mix. Net als de vingerknippen.
 
Back
Top