Beetje klooien met Roli Seaboard - Tribal techno

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.145
Locatie
Almere
Sinds een maandje heb ik een Roli Seaboard, vanavond weer eens mee lopen klooien en hier is een beginsel voor een track uit gekomen, het klinkt nogal spookachtig met een soort tribal achtige loop, als ik het hoor zie ik een kannibalenkamp voor me waar iedereen om de grote pan aan het dansen is :D. het is ook nog lang niet af, weet zelfs niet of ik er wel aan verder ga, aangezien ik er zelf nog niet uit ben of het wat is, ben benieuwd of jullie daar een mening over hebben?

 
Last edited by a moderator:
Ik hoop dat ik niet de inhoud van die pan waar de kannibalen rond zitten te dansen, lig :D. Maar het nummer heeft een knappe drive, arpfiguurtje zo nu en dan geeft een lekkere sfeer. Stereobeeld van de tribal percussie is zeer goed verdeeld. Ik zou er zeker mee verder gaan :okdan:. Voor mij moet ie niet sneller, is prima zo.

:doei:

Danny
 
klinkt erg goed, wat heb je gebruikt voor de roli seaboard block (je hebt de kit, dacht ik, ik mis alleen de kleine controller...)?

Thanks, de 2 leads zijn roli studio presets, de 1e lead zit in een soundpack die ik van de week had gekocht “shadow corrosion”. Ik kan er verder maar lastig iets bruikbaars uithalen, in Bitwig wel veel mogelijkheden maar dat vergt veel tijd. Wel is het erg leuk om mee te spelen. Ik heb de kit inderdaad maar die kleine studio block heeft nauwelijks meerwaarde, daarop zitten de knopjes die je in roli studio ook gewoon aan kunt klikken. Kan jij al een beetje je weg vinden op de seaboard en lightpad?
 
Bedankt voor de positieve berichten. Ik heb er aan paar aanpassingen aan gedaan, maar vooral alleen maar in de indian loops, tevens het einde veranderd. duur is hetzelfde gebleven, eigenlijk vond ik hem na een paar keer luisteren wel ok zoals ie was, het is geen toptrack maar een leuk apart tussendoortje en experimentje met Roli. Denk dat de link ook veranderd is:

https://soundcloud.com/madman_j/tribal-techno
 
Lekker opzwepende track. Niet iets wat ik thuis snel zou opzetten, maar prima voor tussendoor. Het laag klinkt op momenten een heel klein beetje rommelig. Valt op omdat de rest van de track uitstekend in balans is.
 
Back
Top