Symfonische compositie: Lea Le Fay (filmisch)

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.768
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Even tussen de andere tracks van Solar System door ben ik afgelopen zondag bezig geweest met een nieuwe song: Lea Le Fay. Hierin beschrijf ik in opdracht van twee dames die zich met fantastische verhalen bezig houden, de figuur Lea, een indiaans meisje dat zich een vreemde eend in de bijt voelt, weinig vrienden heeft. Ze bezit de eigenschap om met de geesten van haar voorvaderen contact te maken, maar dat neemt niet weg dat ze zich eenzaam voelt. Dát eenzame, triestige moest ik in mijn compositie verwerken ... en ik denk wel dat ik daar goed in geslaagd ben. (Covid-19 helpt in zo'n geval het trieste op te roepen :()

Er is veel aandacht besteed aan de orkestratie: multistrings en koren werken nauw samen, zowel in volume, stereopositie en timing. Franse hoorns, solo viool, hobo en dwarsfluit verzorgen de melodieën. De song is gespeeld tegen een metronoom maar is nergens gequantiseerd (buiten het native toms ritme in het middenstuk).

Van concept tot afgewerkt product heeft het één voormiddag en één namiddag in beslag genomen, iets wat ik niet gewoon ben. Normaal gezien doe ik gemiddeld een maand over één track.

Overzicht van de geluiden:

Kronos:
  • Multistrings over drie aparte MIDI-kanalen, apart gemixed en gepanned
  • Contrabas sectie
  • Gemengd koor
  • Franse hoorn (FM-patch)
  • Belltree
  • Meditation (belletjes)
  • Percussie ritme (RPPR patroon)
  • CS80 Saw
  • Piano (bas bij afsluiten van de song)
Virus:
  • Noise generator
  • Effectjes
EMU E4 ULTRA:
  • Solo viool (twee aparte MIDI kanalen)
  • Hobo
  • Fluit
  • Symfonische percussie
  • Shaman sample
  • Harp
Belangrijke componenten voor de sfeer: 5 verschillende soorten reverb (uit de Kronos, TC M-One en Lexicon MX400) zorgen voor het "groots klinkende". Ook de volumeautomatisatie van de meeste MIDI-sporen draagt fel bij tot de totale feel (vooral de solo-instrumenten en franse hoorn in deel 1).



Lea Le Fay song.mp3


Even een ping naar 3ddie , skrie , hermax , Akikaze :W. Als er nog meer mensen in deze pinglijst willen opgenomen worden, laat het me dan maar weten.



Geniet er van (... of niet ... hoe je zelf wil).
Reacties meer dan welkom 8o).


:doei:

Danny
 

Attachments

  • Lea Le Fay song.mp3
    5,5 MB · Bekeken: 170
Laatst gewijzigd:
Heel mooi! Prachtige fluitmelodie, bijna een stem, en alles ondersteund door een dynnamisch orkest.
 
HOLY SMOKE.... 1 voormiddag en 1 namiddag is 1 middag... ongelooflijk knap gedaan van concept naar realisatie... En een geweldige track heel erg mooi. Niet omdat het in "maar" een middag gedaan is maar sowieso. Dat je het dan in 1 middag doet komt er nog eens bovenop. De muziek is zeer meeslepend en inderdaad filmisch. Het roept beelden op en in dit geval inderdaad treurige en droeve beelden. Heel erg knap gedaan... ik ben benieuwd hoe de twee schrijfsters erop reageren... :okdan: :halleluja :halleluja
 
Bedankt iedereen tot nu toe :okdan:.

3ddie : 1 voormiddag + 1 namiddag = 1 dag (ik heb er dus wel langer dan één middag over gedaan, hoor ;)). Maar het was inderdaad snel voor mijn doen. Voorlopig heb ik nog niets gehoord van de opdrachtgeefsters ... keep my fingers crossed.

:doei:

Danny
 
woah, supermooi dit! Zowel in arrangement, de gebruikte instrumenten als de mix :okdan:.
 
Bedankt voor deze leuke en enthousiaste reacties :okdan:. Het maakt me altijd blij te weten dat mijn werk gewaardeerd wordt. En ook dat ik anderen luisterplezier kan verschaffen :engel:.

:doei:
Danny
 
Perfect afgewerkt zoals gewoonlijk. De geesten van uw voorvaderen zullen ook trots zijn. Grappig wel dat een Shaman sample evengoed een indiaan kan voorstellen. :-)
 
Mijn voorvaderen hebben niet echt geweten dat ik muziek maak dus betwijfel ik het of ze trots zijn :D.
maar zelf ben ik er uiteraard ook tevreden mee. Ik had alleen niet zo veel enthousiasme verwacht. Maar dat mag ook wel eens voor een keer :okdan:.

:doei:
Danny
 
Zo zeg wat een mooie, filmische track!
Echt top zowel qua opbouw als het arrangement en de instrumentatie, geweldig man. :okdan:
Schijnbaar inspireerde het verhaal je enorm want in minder dan een dag da's echt ongelooflijk.
 
Back
Top