All Will Kneel Before Him

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Zelf vind ik dit 1 van de beste, misschien zelfs de beste track in mijn mening die ik gemaakt heb een maand geleden.

https://soundcloud.com/mo7ex/all-will-kneel-before-him
 
Knap gecomponeerd. Doet mij een beetje aan Two Steps from Hell denken (Thomas Bergersen). Het einde stopt wel een beetje abrupt maar dat mag de pret niet drukken :okdan:.

:doei:

Danny
 
Een prettig klassiek klinkend stukje polyfone muziek. Het zou zo bij een verfilming van een kasteelroman kunnen.. :-)
Misschien had er hier en daar nog een pauk of triangel bij gekund?
 
Klinkt goed zeg, mooi muzikaal. Er vallen me ook wat dingen op. Het is allemaal erg strak en qua dynamiek zijn alle noten volgens mij even hard. Daardoor zit er niet echt beweging in het nummer. Daar kun je denk ik nog veel winst halen. Even zachtjes en dan weer opbouwen naar de overgangen.

Ook bij het stukje als je de blazers introduceert. Daar mag het spannender. Even de spanning opbouwen en dan de violen er weer bij. Iets van percussie kan misschien ook. Af en toe een klap met een pauk of zo. Maar dit zijn echt details en het nummer steekt goed in elkaar. Het zou niet misstaan bij een computerspel met ridders en kastelen! :okdan:
 
Opnieuw sluit ik me aan bij de comment van bombario. Ik kan ook slechts mijn comment herhalen die ik al bij een vorige track van jou postte. Compositie zit goed in elkaar. Maar ook hier weer veel te mechanisch. Te weinig intonatie, te carré. Vergeet quantize als je met strijkers werkt. (ook met andere muziek is het je grootste vijand... Ikzelf gebruik het nagenoeg niet) Trouwens als ik gitaar of bass speel voor m'n eigen verzinsels, dan valt er niks te quantizen...LOL.
Je zegt van jezelf dat je niet zoveel hebt met het laten 'shinen' van je eigen werk. En het gaat daarbij voor mij zeker niet over mix of gebruik van effecten. Ik luister vooral inhoudelijk.
Want de beste mix kan een minder goede compositie niet verhullen. En hier is het net omgekeerd.
Besef dat je je eigen compositie geen eer aan doet als je niet bereid bent de nodige (basis!) stappen te ondernemen bij iets dat er net om vraagt. Dus ja, een plus voor de compositie, maar eerder een opmerking voor de afwerking. :beard: Jammer toch ?
 
Laatst gewijzigd:
Het probleem is niet dat ik de basis stappen niet wil doen, het probleem is dat ik helemaal niet weet wat ik moet doen.
 
Het probleem is dat ik helemaal niet weet wat ik moet doen.

Ik zou beginnen met zelf inspelen. En anders eens verdiepen in de Humanize-functie in je DAW. Wat gebruik je als software? In veel symfonische sample-libraries zitten ook keyswitches, dan kun je het type aanslag op bijvoorbeeld snaar instrumenten tijdens het spelen mee wijzigen.

Probeer je ook in te beelden hoe iemand zo'n instrument speelt. Een cello bijvoorbeeld zit ongelooflijk veel dynamiek in. Dat gaat van hard naar zacht en van lief naar donker. Dat maakt het meeslepend. Kijk eens wat filmpjes op YouTube.

En wat sKeLeTvM zegt: speel ook met de velocity. Als je het inspeelt gaat dat vanzelf. Bij een 'echt' instrument is elke aanslag anders. En krijg je niet dat 'gehamer' wat je ook vaak hoort bij closed hihats. Het moet swingen en grooven :okdan: Alsof je een spannend verhaal vertelt. "En toen, lieve kinderen..... " Bouw op die spanning! :dubbel:
 
ik speel zelf in? Het ding met deze liedjes is dat ik de dynamiek helemaal niet goed vond. De toetsen op mijn midi keyboard reageerde raar. Normaal als je zacht indrukt heb je een zachte noot en hard is een luide noot. Maar bij mij ging dat gewoon alle richtingen uit.
Daarom heb ik deze 12 tracks eerst ingespeeld en dan elke noot verwijderd in arrangement en opnieuw manueel getekend.
Daardoor klinkt nu inderdaad elke noot even hard.

Met de twee nieuwere nummers waar ik mee bezig ben doe ik dat niet meer.
 
Back
Top