Yamaha SY22/TG33 demo [soundscape]

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.129
Locatie
HybriDe L!Fe
Ik heb sinds kort 2 yamaha sy22's. 2 part lofi rompler 2 part 2 op FM, vector synth.
Man man wat kun je daar lekkere sounds uit halen.
Dit een beetje promotie voor een vergeten en niet populaire synth.
1 preset en 1 eigen gebakken preset door een ensoniq dp/4.


Voor windows is er een uitgebreide editor waarmee je meer kan editen dan op de synth.
Capture.PNG
 
Jaja ... de lagere SY-serie van Yamaha wordt niet altijd even enthousiast onthaald maar is echt niet te onderschatten. Ik denk wel dat een deel van de sfeer aan de DP4 mag worden toegeschreven maar toch wel indrukwekkend. 8)
 
Bedankt voor hrt luisteren allemaal. Ben er 20 minuten meebezig geweest en had 1 patch al eens gemaakt.
idd de dp/4 doet een hoop werk. Maar de fx in de sy22 is echt ruk. Heb nog niet alles geprobeerd en wellicht ziet er iets bruikbaars tussen.
Die distortion is wel appart en digitaal.

Zou eens wat met alleen de sy22 proberen te maken.
Nou drop je sy35/sy22/tg33 scapes hier als je zin hebt. :)

Weet iemand of het klopt dat de sy22 de moby synth word genoemd?

Strings zijn echt vet
 
Filmisch dit, het kan zo in een sci-fi prent. Ik mis alleen wel een beetje reverb en wat variatie in het stereobeeld. Of ben ik nou te kritisch? :D

Hahaha idd veel te kritisch. Heb inmiddels ook een tg33 gescoord dus zal hier wel wat meer geklad droppen.
 
Dank voor de tip; ik ben zelf ook een TG33 fan!
Populair is hij inderdaad niet en dat heeft zeker ook te maken met zijn interface (hoewel ik het van Yamaha op de 1 of andere manier altijd wel verdraag).
Heb ook naar je brouwsel met de TG33 geluisterd en dat klinkt heel leuk sci-fi!
Binnenkort dus deze editor (die dan nog gratis blijkt te zijn ook) eens aan de tand voelen; al ontbreekt het me momenteel echt aan tijd.
 
Super..

De TG33 is voor een of andere bizarre reden de afgelopen jaren veel gebruikt hier ook.. Vooral sinds ik multi-mode ontdekt heb :dubbel:
Qua editor gebruik ik soms Edisyn: https://github.com/eclab/edisyn

Hey das tof. heeft deze wel alle parameters? De CTRL editor kan meer editen dan je op de synth kunt.
Maar ondersteund niet de multimode. Als ik het goed begrijp maakt dat juist de TG33 de baas over de sy22/35
Wat is multimode precies? 2 patches in 1?
 
Mooie synth voor filmscores.
Het eerste stuk tot 1.50 zou best gebruikt kunnen worden als een intro voor een instrumentale track ala Pink Floyd of zo.
 
Hey das tof. heeft deze wel alle parameters? De CTRL editor kan meer editen dan je op de synth kunt.
Maar ondersteund niet de multimode. Als ik het goed begrijp maakt dat juist de TG33 de baas over de sy22/35
Wat is multimode precies? 2 patches in 1?

Mooi hoor.. :okdan: Blijft een leuke synth.. samples in combi met 2op fm..

Die multimode is de 16 part multi-timbrale mode.. zoals alle romplers uit die era.. waarschijnlijk kun je dan wel de X/Y movement opnemen..de editor zal wel alleen in single mode werken.
De TG33 heeft de dubbele polyfonie van de 22 en 35.. daarom is het op de TG33 wat beter te doen om geluiden te stapelen.. wat in multimode kan ;)

Toen ik mijn TG33 net kocht had ik een editor die op XP draaide :D maar die ctrl editor kan ik ook wel gebruiken.. :verkoght:
 
Hmmm maar als ik het dan goed begrijp dan kun je dus niet via de ctrl editor 2 geluiden editen omdat deze alleen voice mode ondersteund.
via de dditor heb je de volle controlle over de 2x 2op fm.
ik hen inmiddels 2x de sy22 en 1x de tg33.
heb 1x de sy22 in de kinder kamer gezet en ze hebben er veel plezier van.
 
Back
Top