De Facto - Wanderlust [Melodic House]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.641
Locatie
Zwolle
Ik wilde met minimale middelen een nieuw nummer te maken, het liefste een beetje dreigend. Volgens mij is dat gelukt.

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/wanderlust-melodic-techno

P.S. Er gebeurt niet heel veel, maar dat is bewust. Ik heb goed geluisterd naar professionele nummers in dit genre en heb er een eigen draai aan gegeven. Veel meer hoeft er wat mij betreft ook niet te gebeuren. Het is vooral sfeer.
 
Ik maak dit genre muziek zelf niet omdat het me snel gaat vervelen. Echter is deze track wel het beluisteren waard. Er gebeurd imho heel wat en dat houd de aandacht. Prima zo ! Het string melodietje vanaf 2:04 vind ik echt goed gevonden. Het gebeurd niet vaak dat ik dit soort tracks volledig luister, maar bij deze ging het als vanzelf. Mix en balans zit ook goed en ik vind het goed dat de bassdrum het niet snoerhard bovenop ligt.
Ook je compositie (structuur) zit goed in elkaar. Kortom, een pluim man ! Dit kan voor mijn part zo op vinyl.
 
Ik vind het een te gekke track, maar jouw muziek style is ook precies waar ik van hou, waarschijnlijk heb ik dat al eerder gezegd. Het begint heerlijk opbouwend met een climax die net op tijd stopt en overgaat in het rustige deel. Dan knalt ie er weer heel goed in, echt een supertrack.
ps: ik ken een dj die hele toffe mixes heeft op Soundcloud: https://soundcloud.com/libere
Hij heeft een track van mij in zijn laatste mix gestopt, als je wilt kan ik eventueel vragen of hij deze track in zijn volgende mix wilt zetten, dit is namelijk precies het soort muziek wat hij draait, progressive techno/house. en het is best gaaf om je eigen track tussen andere tracks te horen. Top gedaan :halleluja
 
Hoe zit dat eigenlijk met je eigendomsrechten? Dan gebruikt een DJ je track in een mix. Stel dat zo'n track populair wordt en er geld aan verdiend wordt. Gaat iemand dan zomaar met je mooie track aan de haal of ben je hiervoor beschermd? Vroeg me gewoon af hoe dit zit en of iemand dit weet?
 
Het blijft toch je track, de dj draait het alleen maar, volgens mij heb je in soundcloud ook gelijk na uploaden rechten. Het kan ook stiekem van je soundcloud geript worden als iemand kwaad wil. Verder weet ik ook niet zo goed hoe dat zit, weet wel dat je tegenwoordig niks tot nauwelijks iets kan verdienen aan een track.
 
Kortom, een pluim man ! Dit kan voor mijn part zo op vinyl.

Dank voor je aardige woorden :okdan: De kick heb ik inderdaad wat zachter gehouden. Het viel me op in de tracks die ik beluisterde dat het niet zo hard hoeft. In het verleden heb ik een gratis sample-pack gedownload en daar zat deze ook tussen. Ik zal deze als demo eens opsturen naar wat labels. Hopelijk denken zij er net zo over :D

P.S. De kick-samples zijn alweer uit 2012, zie ik. Maar je kunt ze nog steeds gratis downloaden: https://howtomakeelectronicmusic.com/markus-hakalas-kicks-all-in-one-500-free-kicks-in-total
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het een te gekke track, maar jouw muziek style is ook precies waar ik van hou.

Dat hebben we dag gemeen. Het zit een beetje tussen synthwave en trance in. Mooi melodieus en een beetje dreigend. Ik kan hier ook mijn muzikaliteit in kwijt, mooie akkoorden met tweede stemmen, koordjes, violen en blazers en cinematic-effecten. Hier ben ik nog wel even zoet mee :)

Als je me bij de DJ wilt introduceren graat, dat lijkt me inderdaad tof. Ik maak muziek voor de lol en als het wat meer doet is het puur winst.

Ik heb ook overwogen mijn nummers als creative common aan te bieden, maar dat gaat een stap verder. Dan weet je zeker dat het niets oplevert en doe je het puur voor het bereik. Dat is altijd nog een optie.

Dank voor je reactie en dit stimuleert me om door te gaan :okdan:
 
Hola Bombario,

Natuurlijk een hele anderen kant van wat ik maak:D
maar knap gemaakt:halleluja

Groeten van andreos:)
 
M'n complimenten, da's geen simpel housetrackje maar echt eentje waarover is nagedacht, je hebt er werk van gemaakt in ieder geval. :okdan:
Mooie sounds, prima arrangement en ondanks dat je best veel sounds hebt gebruikt blijft het mooi open klinken, goeie mix en prima balans.
Lekkere sfeer ook en idd iets dreigend, klasse!
 
Hi Bombario,
ik heb het wel gevraagd aan de dj maar nog geen antwoord, ik heb begrepen dat hij druk is met een eigen track (het is een broer van een collega). Ik heb je track nog een paar keer in de auto gehoord en het is heel goed. Je zou ook eens je track kunnen promoten op reddit, daar heb je voor elke muziek genre wel een kanaal, verhoogd je bereik aanzienlijk!
 
M'n complimenten, da's geen simpel housetrackje maar echt eentje waarover is nagedacht!

Dat is nou juist niet het geval :D Deze heb ik in hooguit 3 dagen gemaakt en alle geluiden vielen meteen op zijn plek. Soms heb je geluk... Dank je voor het luisteren, ook alle anderen. Ik zal met dit nummer eens wat labels benaderen.
 
Back
Top