Forgiveniss

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.104
Locatie
Belgie
Nog een liedje van een maand geleden ofzo, kan er niets meer aan veranderen op de moment sinds ik het abonnement op roland cloud niet meer heb, heb basic nu met enkel zenology plugin
Ben al wel bezig aan nieuw liedje, gisteren nog eq opgezet en gemixed. Nog een paar keer beluisteren.
Maar heb nog een paar andere tracks die ik zeker wil delen. En dit is er eentje van:

https://soundcloud.com/mo7ex/forgiveniss
 
Compositorisch zit het weer mooi in mekaar. Maar ook dit klinkt te "droog" en sommige klanken (vooral de blazers) vind ik niet mooi (persoonlijke smaak). Als je nummers die je gepost hebt, uit dezelfde periode komen, is het natuurlijk logisch dat dezelfde aandachtspuntjes naar boven komen.

:doei:

Danny
 
Compositorisch zit het weer mooi in mekaar. Maar ook dit klinkt te "droog" en sommige klanken (vooral de blazers) vind ik niet mooi (persoonlijke smaak). Als je nummers die je gepost hebt, uit dezelfde periode komen, is het natuurlijk logisch dat dezelfde aandachtspuntjes naar boven komen.

:doei:

Danny

Ja inderdaad, al de nummers die ik gepost heb (behalve dan de video van de raw versie van het liedje) komen uit dezelfde periode. Het waren in totaal 12 tracks dat ik toen voor de eerste maal in dit genre gecomponeerd heb.
Ik weet niet echt hoe ik de klank anders moet laten klinken om eerlijk te zijn...
Bij deze liedjes is ook het probleem dat ik ze met de ultimate trial (free) van roland cloud heb gemaakt. ik heb momenteel het basic abonnement en deze heeft de plugins die nodig waren om deze liedjes te maken niet.
 
Ik sluit me aan bij Danny. De compositie mag er absoluut wezen. Maar... het klinkt een beetje te mechanisch allemaal. Ik wil niet te 'hard' klinken, maar tracht te helpen. De piano is te carré, en te weinig intonatie. Waar je op moet (niks moet) letten is pauzes inlassen, en ook het volume van de noten onderling is allemaal nagenoeg hetzelfde waardoor het erg onnatuurlijk klinkt. We werken met samples en die hebben al weinig intonatie op zich (tenzij je retedure libraries gebruikt) Als je aan de slag gaan met strijkers en blazers is het goed dat je volgende dingen in acht neemt : Volume curves tekenen ! En ook de instrumenten uit elkaar trekken in verschillende tracks : Contrabas, cello en violen. Die krijgen allemaal apparte curves : contrabas is trager dan cello. Je kan de tracks dan ook delayen tov elkaar en beter mixen tot een natuurlijk geheel. Voor blazers is dat net zo. Het is een hoop werk, maar het resultaat is er dan ook naar...succes ! (op Youtube vind je behoorlijk wat tutorials)
 
Hola jimmy,

Allereerst mijn complimenten!
In tegenstelling van de anderen vind ik de pianoklank niet zo naar.
Maar wel vind ik de piano arpeggio te snel,en bij vergeving moet dat wel langzamer!
Gezien de weinig middelen die je hebt,een mooi resultaat,als je het een keer kan doen koop mooie strings VST-instruments en wat meer reverb op de strings dan.

Groeten van andré,:)
 
Mooie heldere piano, misschien wat meer velocity hierop gebruiken, tevens zit het denk ik te strak op de grid, soms heeft quantize niet het gewenste effect, zeker niet bij deze stijl muziek. Bij de strings kan je misschien wat reverbs of delays toevoegen. Vind het verder erg knap gedaan!
 
Ik ga gewoon eerlijk zijn, van 90% van wat hier gezegd word begrijp ik niks. Daar ligt het probleem, mijn probleem...
Ik ben iemand die graag achter zijn keyboard gaat zitten en een liedje componeren.
Al die andere zaken die je nummer echt laten uitblinken en shinen, daar heb ik niks mee.
Mijn probleem is ook dat ik er gewoon niets van begrijp, er zijn zoveel audio effecten. Ik zou ook niet weten naar wat ik zou
moeten zoeken op youtube.
Deze nummers zullen zo blijven voor de komende tijd, simpelweg omdat ik niet het geld heb om dat abo te vernieuwen.
Maar zoals sommige weten, heb ik ook een nieuw nummer gemaakt met een goedkoper abo (zenology plugin)

Wanneer ik beslis om dat nummer te uploaden zal ik ook meer naar verbetering vragen in dat nummer.
 
Hola jimmy
je kan het ook vragen aan mij
dan leg ik het stap voor stap uit.
en dat kan meestal gewoon in je bestaande sequencer.
en kost niets extra's
groeten van andre.
 
Ik wil gewoon muziek maken. Natuurlijk zou ik betere sounds willen maar momenteel geen geld voor. Bij mij is ook het gevoel dat een compositie geeft belangrijk.
 
Betere sounds moeten niet per sé te maken hebben met geld, eerder met tijd en zoekwerk. Zoekwerk naar verschillende gratis softwaresynths en tijd voor het onder de knie krijgen van geluidssynthese. Ik dacht van jou begrepen te hebben dat je soms vele composities in korte tijd kan maken en dan in een langere periode zonder inspiratie terecht komt (is heel herkenbaar trouwens 8)). Gebruik die "lege" periode om die zoektocht te ondernemen.

Ik heb in mijn studio even gezocht. Vorig jaar heb ik een KORG Nanopad 2 gekocht en daar zit standaard een code bij voor het gratis downloaden van de KORG Softsware Bundle. Deze bevat onder andere M1 Le (emulatie Korg M1), Digital Synsations (emulaties van verschillende digitale KORG modellen). Misschien is dit wel wat voor jou. Heb je interesse, stuur met dan een PM en dan geef ik je de codes door. Dan heeft iemand er nog misschien iets aan. Ik hoor het wel :).

:doei:

Danny
 
Betere sounds moeten niet per sé te maken hebben met geld, eerder met tijd en zoekwerk. Zoekwerk naar verschillende gratis softwaresynths en tijd voor het onder de knie krijgen van geluidssynthese. Ik dacht van jou begrepen te hebben dat je soms vele composities in korte tijd kan maken en dan in een langere periode zonder inspiratie terecht komt (is heel herkenbaar trouwens 8)). Gebruik die "lege" periode om die zoektocht te ondernemen.

Ik heb in mijn studio even gezocht. Vorig jaar heb ik een KORG Nanopad 2 gekocht en daar zit standaard een code bij voor het gratis downloaden van de KORG Softsware Bundle. Deze bevat onder andere M1 Le (emulatie Korg M1), Digital Synsations (emulaties van verschillende digitale KORG modellen). Misschien is dit wel wat voor jou. Heb je interesse, stuur met dan een PM en dan geef ik je de codes door. Dan heeft iemand er nog misschien iets aan. Ik hoor het wel :).

:doei:

Danny

Sorry Danny, ik lees net pas je bericht, had er geen notificatie van gekregen. Ben al mijn berichten gaan herbekijken omdat je zei me advies te hebben gegeven.
Ik heb al redelijke wat vst's, gekocht in solden op plugin boutique.
Het probleem is dat ik deze richting verder wil uitgaan op de moment. Met meer klassiek achtige geluiden. Het is misschien niet wat in is op de moment, maar het is wel wat in me zit.
Ik ga je direct een pm sturen.
 
De muziek vind ik goed geslaagd en heeft potentie.
Maar de geluiden zijn een ramp.
Om te beginnen die piano sound: een veredeld casio geluid. En de brass is helemaal bagger.
Niets persoonlijks uiteraard! Het is niet eenvoudig om dit soort muziek (met virtuele, klassieke, akoestische instrumenten) écht goed te laten klinken.
Dat vergt tijd en eerlijk gezegd ook wel een investering. Maar ook zonder veel $$ moet het mogelijk zijn om betere, iets meer natuurgetrouwe sounds te vinden. Mogelijkheden genoeg.
In de nieuwste Roland of Yamaha rompler/workstation zitten vast al betere geluiden dan dit.
 
De muziek vind ik goed geslaagd en heeft potentie.
Maar de geluiden zijn een ramp.
Om te beginnen die piano sound: een veredeld casio geluid. En de brass is helemaal bagger.
Niets persoonlijks uiteraard! Het is niet eenvoudig om dit soort muziek (met virtuele, klassieke, akoestische instrumenten) écht goed te laten klinken.
Dat vergt tijd en eerlijk gezegd ook wel een investering. Maar ook zonder veel $$ moet het mogelijk zijn om betere, iets meer natuurgetrouwe sounds te vinden. Mogelijkheden genoeg.
In de nieuwste Roland of Yamaha rompler/workstation zitten vast al betere geluiden dan dit.

Kan je aub een link geven naar de Roland die je in gedachte hebt zodat ik een idee van prijs heb? 7 september begin ik normaal aan een vaste deeltijdse job en zou na enige tijd misschien wel een grotere investering kunnen doen
 
Weet niet wat je nu precies hebt, maar als je graag symfonische en/of piano muziek maakt, heeft een MIDI keyboard + DAW en software instrumenten sterk de voorkeur.
Niet dat ik er zelf veel ervaring mee heb, maar heb wel enig inzicht erin. Bijvoorbeeld Spitfire Audio Albion One + Modartt Pianoteq (piano emulatie, niet sample based).
Met die twee zou je al heel veel kunnen doen.
 
Sorry Danny, ik lees net pas je bericht, had er geen notificatie van gekregen. Ben al mijn berichten gaan herbekijken omdat je zei me advies te hebben gegeven.
Ik heb al redelijke wat vst's, gekocht in solden op plugin boutique.
Het probleem is dat ik deze richting verder wil uitgaan op de moment. Met meer klassiek achtige geluiden. Het is misschien niet wat in is op de moment, maar het is wel wat in me zit.
Ik ga je direct een pm sturen.

Ik heb je zojuist van antwoord voorzien ;). Wat je download zijn vooral software synthesizers, maar laat je daar niet door misleiden. In mijn songs hoor je heel frequent een soort van Franse hoorn. Die klinkt heel vol met veel nuances. Dit geluid is zelf gemaakt zonder ook maar één sample te gebruiken. Het is (weliswaar op de Kronos) een FM-deel voor de body van het geluid en een Polysix zaagtand deel voor de harmonischen en zorgen voor die nuances. Als ik diezelfde klank probeer te bereiken door samples van hoorns, dan kom ik gewoonweg niet tot hetzelfde, rijke resultaat.

Ik bedoel maar dat je niet persé de beste van de beste samplelibraries nodig hebt om toch symfonisch aandoende klanken te maken. Luister bv naar de LP's "Heaven & Hell" of "Albedo 0.39" van Vangelis. Nummers zoals "Alpha" of het thema van de documentairereeks "Cosmos" uit de jaren 80 klinken ontzettend groots. Buiten de piano en het echte koor is de rest gemaakt met stringmachines en erg eenvoudige synthesizers ... van samplers of romplers was er toen nog helemaal geen sprake. Het vergt uiteraard wel wat studie- en experimenteerwerk en het zal je waarschijnlijk uit je comfortzone lokken. Maar doe dit op je eigen tempo en wanneer je er zin voor hebt en je zal zien dat het loont :okdan:.

(ter info: ik ben in 1981 begonnen met een monofone synth (Roland Sytem 100 model 101). Gedurende een jaar heb ik niets anders gedaan als zitten klooien met alle parameters die toen voor mij compleet nieuw waren. Een jaar later wist ik al héél wat beter hoe ik bepaalde geluiden uit zo'n beperkte synth kon halen)


Succes nog met alles wat je doet en nog gaat doen :okdan:

:doei:

Danny
 
Back
Top