Nap - Push 2 + XV-5080 [Live]

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.877
Locatie
Den Bosch


Push 2 is meer dan een cliplauncher. Improvisatie op Push 2 in chromatic mode op D Dorian met XV-5080 als geluidsbron. FX: Eventide Crystals, Native Instruments Replika XT, Fabfilter Pro-R.
 
Dank :halleluja

Wat mij opvalt is dat de Push in demo's vooral gebruikt wordt voor cliplaunching en DJ achtige zaken, beat making, sampling, step sequencer etc. Maar ik vind het ook een geweldig ding om op te spelen. Poly aftertouch zou helemaal de kers op de taart zijn, helaas is dat nog niet doorgedrongen bij Ableton.
 
Poly aftertouch zou helemaal de kers op de taart zijn, helaas is dat nog niet doorgedrongen bij Ableton.

ja echt jammer dat push 1 en 2 mono aftertouch hebben.
aftertouch op de p1 zuigt best wel.
Wat je zegt over push zie ik niet. Ik zie juist veel mensen wie echt op de push spelen. Heb hem daar ook voor.
 
Ableton Live heeft zelf geen ondersteuning voor poly aftertouch of MPE (en Sysex). En het lijkt er ook niet echt op korte termijn aan te komen.
 
Het is de schuld van een instrument weeral.Soms zit creativiteit in een klein hersencelletje ergens........
 
Meteen heel de zooi gesampled.
(1 track in logic op spdif - zo simpel is dat en dus download ik niks) :D
 
Huh? Ik kan in Bitwig met de Push poly aftertouch doen. De hardware kan het dus wel?

Das wel tof.
Wellicht maakt er iemand een max4live device.
Ableton heeft een gare midi implementatie met 1 track 1 kanaal en 1 track kan alleen sysex in of uit. Maar met een hoop tracks moet het lukken.
 
Aangezien Ableton onderdeel was van het MIDI 2.0 team heb ik hoop dat Live 11 wel dingen als polyphonic aftertouch/MPE gaat ondersteunen, maar of dat ook zo is en hoe lang dat allemaal nog gaat duren...
 
mooi nap! en ja de push 2 is ook een goed instrument om te bespelen.

de push 2 kan poly aftertouch, maar ableton live zelf kan dat niet verwerken... (maschine mk3 is nog erger, poly aftertocuh, maschine zelf géen aftertouch, niet eens channel..)

maar mooi, ik herhaal!

(over poly aftertouch en MPE, het heeft geen prioriteit bij ableton, weet ik via support... en je kunt ook op centercode zien, 2 jaar geleden, een ableton figuur met managers jargon, we luisteren! wat betekent maar we doen niks.)
 
Heel erg tof dit, ik heb zelf een launchpad mkii en had nooit verwacht dat zo'n ding zo leuk zou zijn, zelfs al heeft deze launchpad geen velocity of aftertouch, voor mij niet nodig. iemand heeft een hele mooie script gemaakt voor Bitwig waar ik hooked aan ben. Kan het alleen maar aanraden. Erg mooi gedaan dit :okdan:
 
Ik kreeg vanmorgen een 15% kortingsbon van Bax in de bus dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en Bitwig 3 Studio besteld. Zit nu te wachten op de serial. Zal mij benieuwen hoe snel ik 'up and running' ben, DAWs switchen is eng =(
 
Ik kreeg vanmorgen een 15% kortingsbon van Bax in de bus dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en Bitwig 3 Studio besteld. Zit nu te wachten op de serial. Zal mij benieuwen hoe snel ik 'up and running' ben, DAWs switchen is eng =(

Kreeg bitwig gratis bij mijn audio interface. Ben wel benieuwd hoe die is. Eng? Ach, gewoon proberen volgens mij heeft vink ze inmiddels allemaal.
 
Ik kreeg vanmorgen een 15% kortingsbon van Bax in de bus dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en Bitwig 3 Studio besteld. Zit nu te wachten op de serial. Zal mij benieuwen hoe snel ik 'up and running' ben, DAWs switchen is eng =(

welkom bij de club, Bitwig is echt fantastisch, ik gebruik het al vanaf deeltje 1.0 en elke keer verbazen me de mogelijkheden weer, je kan je helemaal uitleven in de grid en modulatie, als ik jou was zou ik wat youtube filmpjes checken van polarity en mathias holmgren en ook op de Bitwig discord komen, daar is polarity de moderator van, je kan op de discord komen via reddit. :mega:
 
Kreeg bitwig gratis bij mijn audio interface. Ben wel benieuwd hoe die is. Eng? Ach, gewoon proberen volgens mij heeft vink ze inmiddels allemaal.

ik heb maar 7 DAW's.. da is toch niks:beard: o ja, sinds vandaag 8, maar een OEM versie, dus reken ik niet mee..

welkom bij de club, Bitwig is echt fantastisch, ik gebruik het al vanaf deeltje 1.0 en elke keer verbazen me de mogelijkheden weer, je kan je helemaal uitleven in de grid en modulatie, als ik jou was zou ik wat youtube filmpjes checken van polarity en mathias holmgren en ook op de Bitwig discord komen, daar is polarity de moderator van, je kan op de discord komen via reddit. :mega:

inderdaad polarity is erg goed. ook zijn presets. ik bouw zelf vanuit "niks" mijn geluiden. maar om b.v. de mogelikheden van de grid en modulatie te leren, natuurlik bekijk ik presets.
nu genoeg wigs.

ik ga eens de push 2 bestrelen.
 
Back
Top