ZeNN - Tears on my synthesizer

Darkmoon

aka ZeNN
Lid sinds
15 juni 2002
Berichten
125
Locatie
Hilversum


Niet eens een grap, ik heb ooit geweend in mijn studio en kwam erachter dat 'Tears on my synthesizer' een goeie titel voor een nummer zou zijn...
 
Heel erg leuke track, maar wat me het eerst opviel was de grote hoeveelheid galm op de vocalen. Dat kon minder. Voor de rest, ja, Gary Newman, Softcell, Kraftwerk, Ultravox.. het zit er allemaal in. Mooi gedaan man, Wouter. :)
 
Stijl die ik graag hoor, enkel inderdaad, beetje teveel engeltjes magie op de stem, dat valt vooral in 't begin op.
Ik check nu je Dolce vita - een lievelingsnummer van me. Benieuwd
 
Alvast een mooi resultaat. Tracks met vocals genieten mijn voorkeur.
Ik ga meestal niet over de mix. Daarmee kan je alle kanten op. Veel galm op een stem hoeft geen probleem te zijn. Is maar hoe je het mixed.
Het inhoudelijke aspect vind ik belangrijker.
Alle ingrediënten zijn aanwezig, maar eerlijkheidshalve vind ik dat een aantal dingen ontbreken :

* Je intro blijft te "algemeen"
* Brug (met andere akkoorden) voor het refrein ontbreekt
* Spinoff brug voor de outro ontbreekt
* Te lang 2-akkoorden schema

Ik wil niet te kritisch zijn, maar als je aan je volgende track begint, volg dan eens een echte popsong structuur. Voorbeelden zat op het net. Succes !
 
Je track is wel pakkend moet ik zeggen, doet denken aan de eighties.
En je zang/melodie is lekker, luistert prettig wat mij betreft.
Als track vind ik het iets te weinig, een leuke bridge had het wel kunnen gebruiken heb ik het idee.
Maar deze track heeft wel potentie dus het zou zeker de moeite waard zijn om er nog een keer in te duiken lijkt me, als je openstaat voor wat opbouwende kritiek?
 
Alvast een mooi resultaat. Tracks met vocals genieten mijn voorkeur.
Ik ga meestal niet over de mix. Daarmee kan je alle kanten op. Veel galm op een stem hoeft geen probleem te zijn. Is maar hoe je het mixed.
Het inhoudelijke aspect vind ik belangrijker.
Alle ingrediënten zijn aanwezig, maar eerlijkheidshalve vind ik dat een aantal dingen ontbreken :

* Je intro blijft te "algemeen"
* Brug (met andere akkoorden) voor het refrein ontbreekt
* Spinoff brug voor de outro ontbreekt
* Te lang 2-akkoorden schema

Ik wil niet te kritisch zijn, maar als je aan je volgende track begint, volg dan eens een echte popsong structuur. Voorbeelden zat op het net. Succes !

Het was niet zozeer mijn bedoeling een klassieke popsong te schrijven. Soms maak ik nummers (voor mezelf) als experiment, of wil ik een bepaald sfeertje scheppen.
Ik zie dit nummer wellicht dan beter terecht op z'n plek op een soundtrack van een serie of film, dan in de Top 40.
Ik vind de monotoniteit (is dat een woord?), soms wel fijn, wat het aan akkoorden mist maak ik dan goed met interessante geluiden en dergelijke, althans dat vind ik.

Kritiek is altijd welkom hoor.
Overigens, meer in de klassieke stijl popsongs heb ik ook wel gemaakt:
https://open.spotify.com/album/1PSX8...SXSPL3Vch6Xd6A
 
Inderdaad pure nostalgie : back to the eighties. Een song die zeker niet om te huilen is. Tja ... compositie gewijs is het misschien geen hoogvlieger maar is dat altijd nodig? Dus leuk gedaan voor wat mij betreft :okdan:.
 
Back
Top