Bombario - Serein [Melodic Techno]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Soms loop ik weken te zwoegen op een ideetje. Deze track was in een week klaar.

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/serein

P.S. Dank nog e-Gloomy-nations voor je opmerking over het zachte geluid in mijn vorige track. Dat was iets in Ozone. Ik heb de eindmix nu opgeslagen als .wav en die geopend in Ozone. Dan gaat het wel goed, hoewel ik nog steeds geen idee heb wat de plug-in precies doet. Nou ja, zo klinkt hij wat mij betreft goed :okdan:
 
Alhoewel wat aan de lange kant, heb ik dit nummer zonder problemen uit kunnen luisteren. Heerlijk rustgevend. Is dit allemaal in the box of heb je hier ook hardware gebruikt? Synths klinken heel lekker. Alleen... hoor ik daar nou een steeldrum? Ik zou die vervangen, denk dat hij niet echt past bij de rest van de geluiden. Vind het ook echt een jeukgeluid, dat is persoonlijk, weet ik. :D
 
Hoor ik daar nou een steeldrum?
e

Absoluut en ik zou hem ook niet direct gekozen hebben. Maar ik was wat aan het spelen met de presets van Kontakt en daar zat hij tussen. Ik vind hem er wel bij passen. Dank voor het luisteren :okdan:

En oh ja, de geluiden komen uit The Legend (bas), Sylenth1 (arp en strings) en Kontakt (effects en de trombone).
 
Laatst gewijzigd:
Vind de kickdrum (nog) iets te overheersend, vooral in het begin.
Dit is echter momenteel mijn gevoel en beleving hierin.
De melodieën zijn verder prachtig.
Ook de break rond 3.09 is erg mooi gedaan.
Deze track is verder erg goed uitgebalanceerd, met mooie en pakkende sounds.
 
Begint strak en punchy! Net als bij andere tracks die ik van je luister ben ik altijd onder de indruk van je stereo beeld. Misschien een klein sweepje noise of iets als de kick er volledig in komt rond de 1 minuut. Heel sfeer vol met mooie layers in het geluid. De drop zou ik iets anders hebben gedaan met het geluid wat even naar boven komt op 4:42, maar dat is smaak. Vind de steeldrum ook niet helemaal mijn ding. Voor de rest mooi en gewoon goed.

Wat kleine opmerkingen over je mix: De punch die je in het begin van je track hebt valt een beetje weg naar maten er de synth geluiden meer open gaan en in de drop. Over de verhoudingen van alle geluiden, het balans van de gehele mix, vergeleken met professionele tracks, mist net dat puntje op de i. Neemt niet weg dat je gewoon goede mix hebt neergezet. Mooi om je te zien groeien hierin. Kan me nog herinneren, misschien was het een jaar geleden, dat je ontevreden was over je muziek en of mix, en merk dat je hier erg in gegroeid bent. Doe je goed :okdan:

Gebruik je voor je percussie/drums loops of allemaal zelf geselecteerde geluiden?
 
Over de verhoudingen van alle geluiden, het balans van de gehele mix, vergeleken met professionele tracks, mist net dat puntje op de i.

Je hebt helemaal gelijk. En jij ook Robi. Ik vind de kick ook te hard geworden en dat gebeurde tijdens het mixen. Dan ga ik prutsen met bussen en compressie en heb ik net te weinig grip op de tools om dat te vermijden. De kick in de ongemixte is subtieler.

In deze mix zit voor mijn gevoel trouwens ook te veel hoog, maar dat kreeg ik er niet echt uit. Maar op een gegeven moment zat ik zo lang te prutsen dat ik hem maar vast heb gedeeld. Na een poosje weet ik sowieso niet meer of een basis-idee goed is of niet. Dat is het nadeel van alleen werken, je krijgt geen feedback.

Sinds ik Izotope Neutron gebruik zijn mijn mixen in elk geval al een stuk beter geworden. En ik bedacht me net vanmiddag dat ik te weinig doe met referentie-tracks. Nu doe ik alles op gehoor en wat meer spieken kan geen kwaad. Dan leer ik daar ook weer van.

En oh ja, de percussie is een combinatie van Battery en een paar opgeknipte loops. Ik probeer altijd te vermijden dat je complete loops herkent, dat vind ik een afknapper.

Dank voor het luisteren en de reacties! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Prachtige track!! Klinkt geweldig! Kick even te overheersend maar verder zo'n geweldige track dat het misschien toch even de moeite loont om te kijken hoe je dat kunt aanpassen, ook voor volgende projecten die je doet. Overigens is dat ook een beetje de reden dat ik zelf niet graag die "wonderolie" plugins gebruik. Omdat je niet precies weet wat het doet (en in welke mate) is het lastig om het resultaat te krijgen dat je echt wilt. Vaak doen die "wonderolie"-dingen een combinatie van EQ, Compressie (over meerdere tracks, detectie kick, bass en dan side-chainen) en vaak dynamisch (dus aangepast als de track voortschrijdt). Wellicht een goede manier om een overall knappe mix te krijgen maar kennelijk moet je soms na deze wonderolie nog een hele processing chain bouwen om ongewenste effecten te dempen.

Maar goed, dit leidt af van jouw track: geweldig!! Met plezier naar geluisterd. Ik houd wel van steel-drums... ik word er vrolijk van ( https://youtu.be/bL3g2JxfJt8 )
 
Sinds ik Izotope Neutron gebruik zijn mijn mixen in elk geval al een stuk beter geworden. En ik bedacht me net vanmiddag dat ik te weinig doe met referentie-tracks. Nu doe ik alles op gehoor en wat meer spieken kan geen kwaad. Dan leer ik daar ook weer van.

Eigenwijs als ik ben, werk ik zo min mogelijk met referentie tracks. Juist omdat ik een eigen geluid probeer te ontwikkelen (en ik altijd al linksaf sla, waar de rest rechtsaf gaat). Of dat nou de juiste keus is? Geen idee :D
 
Kick even te overheersend maar verder zo'n geweldige track dat het misschien toch even de moeite loont om te kijken hoe je dat kunt aanpassen

Ga ik zeker doen. Ik maak een tweede mix van deze track en misschien kies ik wel een andere kick. Wat betreft de "wonderolie" plugins kijk ik daar wel erg mee uit. Ik gebruik de suggesties puur als startpunt. En leer veel van wat ze doen. Dat vind ik echt een groot pluspunt, ook de vele presets die erin zitten. In dit geval heb ik de kick individueel bewerkt, maar gaat hij ook door een bus met een limiter. En dan op de Main nog buscompressie en als laatste Ozone. Dat is kennelijk wat te veel van het goede :D

En fijn dat je steel-drums wel leuk vindt. Ik vind ze ook mooi en het heeft iets onderscheidends.

Dank ook alle reageerders en ik word steeds een stukje beter. More to come :okdan:
 
Top track, moet hem echter nog wel op mijn monitors horen om tot een eind conclusie te komen maar dit nummer valt precies in mijn smaak, hele toffe drop ook op 4:45. Wat betreft die overheersende kick, als deze er is, want ik heb hem op de foon beluisterd..ik heb dat ook vaak, maar met voxengo span kan je goed zien of er iets overheerst, ik check dan of de lage tonen niet boven de rest uit steekt. Als ik terug ben van vakantie zal ik hem nog eens op het gemakkie beluisteren.
 
Nog eens op het gemakkie beluisterd en ik moet concluderen dat deze track verdraaid goed in elkaar zit, heerlijk melodie, goeie opbouw, vooral een hele goeie sfeer! Misschien zou alleen dat geluidje die er bij 4:10 bij komt iets korter kunnen duren zodat de melodies die erachter zitten wat eerder weer de hoofdrol krijgen, maar dat is maar een kleinigheidje. Echt goed gedaan!
 
Back
Top