Becoming Cyborgs

Mooie intro en meteen een goede sfeer. De beat komt wat uit de lucht vallen, die zou ik wat meer introduceren. En de hihat-partij is wat druk en repeterend. Misschien kun je die meer afwisselen? Ze passen er wel bij. De synthpartijtjes vullen het mooi aan. Alleen de hihats ben ik minder enthousiast over. Die zijn te eentonig. Maar verder prima track waar je nog meer uit kunt halen. .
 
Heb inmiddels de track aangepast en de hihats wat meer van een ander ritme voorzien en ook meer genuanceerd qua klank.
Tevens heb ik het tempo iets lager ingesteld.
Vind dat de track hierdoor wel weer iets beter en completer is geworden;
https://soundcloud.com/gardensofhega/becoming-cyborgs
Twijfel alleen nog een klein beetje over de lead-partijen; ondermeer qua volume etc.
 
Hi Robi, prachtige track... heeft echt weer zo'n sfeertje zoals in al jouw tracks... weet niet precies wat het is maar dit roept spanning en beelden op... heel gaaf gedaan.
 
Heb inmiddels de track aangepast en de hihats wat meer van een ander ritme voorzien en ook meer genuanceerd qua klank.
Tevens heb ik het tempo iets lager ingesteld.
Vind dat de track hierdoor wel weer iets beter en completer is geworden;
https://soundcloud.com/gardensofhega/becoming-cyborgs
Twijfel alleen nog een klein beetje over de lead-partijen; ondermeer qua volume etc.

De enige feedback die ik op deze track is administratief van aard: Met iets als 'cyborg' in de titel had ik toch iets anders verwacht qua geluid.

Neemt niet weg dat ik (misschien daardoor juist) verrast ben door deze track. Lekker ontspannende plaat. De repetitieve percussie vind ik erg prettig hierbij :okdan:
 
Hey Jeroen, ik denk dat ie beter zou klinken met de kick een flink stuk luider te zetten. Verder kon je lead-melodie wel wat variatie gebruiken... Verder prima track. Good luck! :)
 
Hey, de geluiden die je gebruikt zijn erg mooi en de melodielijnen en de mix hebben genoeg potentie voor een heel mooie track, maar dan nu toch “de maar“: ik vind de percussie in zijn geheel totaal niet passen: de klanken niet, en het ritme en het tempo ook niet.

Misschien kan je als experiment eens proberen de percussie helemaal weg te laten. Als dat tot een te heftige leegte leidt, dan misschien op de eerste tel van 1 of 2 maten iets erin brengen, maar ik denk zeker geen kick. Meer richting cinematic/ambient dus...

just a thought...
 
je pads zijn niet goed ge-eq'd, ze doen pijn aan mijn oren. Ik vind hem ook erg traag op gang komen. 3.25, de melodie wordt een beetje saai.. Zou je kunnen layeren met een tegenmelodie. Ja, wat Bot zegt, misschien eens een versie maken zonder percussie. Ik zou ook een nieuw geluid introduceren, als synth dan. Veel succes! :)
 
Dit klinkt ook goed. Ik zou de twee versies houden.. Het einde is wel wat abrupt hé? Wat betreft je titel : we zijn al allemaal cyborgs, maar niemand wil dit weten. :)
 
Back
Top