Madman J - Inspired (Trance/House)

De swing is meteen prettig, niet zo strak op de tel. Hij bouwt goed op. Mooi sferisch. Hij kan wel wat harder vallen na de break. En ik zou de bas na de tweede break (4:50) mee laten lopen met de melodie. Nou is het steeds op dezelfde toonhoogte en dat wordt wat voorspelbaar. En zelf zou ik er meteen zacht wat strings achter zetten. Maar daar houd ik gewoon van :D. Sfeerte is fijn en de mix is ook in orde. Leuke track :okdan:
 
Aardige swing inderdaad, geeft een lekkere groove! De bass vind ik erg eentonig en zo wat gelayerd mogen worden, een sub en een andere in het mid die een ander ritme speelt zou het denk ik al aardig kunnen opleuken. Wat Bombario ook zegt is om deze in de meldie mee te laten gaan, dat zal je track zeker ten goede komen. Je arp zou iets meer naar voren mogen komen doormiddel van EQ, vooral in het hoog kan deze nog wat meer aanwezig zijn. Die space sampletje brengen emotie naar voren, zou het net even iets beter uitwerken om dat meer naar voren te laten komen. Als de drop er in komt, vind ik het erg mooi. Leuke geluiden! Die bass vraagt wel heel erg om een melodie.
 
Mannen bedankt voor de feedback, en zeker goeie tips, vooral wat betreft de bassline, daar kan ik zeker wel wat mooiers van maken. Ben nu eerst een weekie op vakantie, voor mij best afzien een week zonder bitwig, gelukkig heb ik me gitaar wel mee, hoef dus niet volledig af te kicken.
 
Mannen bedankt voor de feedback, en zeker goeie tips, vooral wat betreft de bassline, daar kan ik zeker wel wat mooiers van maken. Ben nu eerst een weekie op vakantie, voor mij best afzien een week zonder bitwig, gelukkig heb ik me gitaar wel mee, hoef dus niet volledig af te kicken.

Weekje vrij (of iig niet naar een track luisteren) doet vaak wonderen voor mijn inspiratie/visie.

Wat betreft de track: Van mij mag de bas juist zo blijven. Ik vind het juist fijner om die niet met de melodie mee te laten lopen maar het ritme aan te laten geven (samen met percussie). Vaak heb ik alleen in intro/outro een ander basritme. Om qua toon/geluid toch iets variatie aan de bas te geven gebruik ik bijvoorbeeld een ring modulator plugin :)

​​​​
 
Back
Top