Gloomer - Golden Ratio Spiral / Techno

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.110
Locatie
België
Deze keer geen Soundcloud, omdat ik een stuk percussie van een gratis Techno-samplepakket gebruikte, en ik mocht het niet uploaden.

Dus alleen een YT-video, die je hier kunt vinden:



Ooit gehoord van de Golden Spiral? Nee, dan is het tijd dat je het doet. :mega:

Veel luisterplezier. 8)

Gloomy.
 
Zeer interessante track.
De beelden zijn ook erg leuk gedaan.
De break vanaf ca 2.00 is ook erg mooi.

Da's lief van je, Jeroen, dank je wel makker :okdan:
 
Weerom lekker duister en deep. Muziek zou niet misstaan op een SM party....:D

Haha, lol.. zou kunnen ja, maar wellicht zal ik daarbij niet aanwezig zijn :) Dank je voor je leuke feed !
 
Vette track en heerlijk duister. Mooi contrast ook met dat melodieuze stuk in de break :okdan: Dit past goed bij een donkere film.

Hey amigo, netjes die commentaar.. ben erg blij dat je 'm goed vindt, dank je wel, van harte!! :)
 
ik heb 'm opnieuw proberen uploaden.. met andere rechten. Maar Soundcloud zet'm gewoon niet online.. Dit is de boodschap die ze me telkens sturen :

"Beste e-Gloomy-nations,

Het lijkt erop dat jouw track

'Gloomy - Golden Ratio Spiral'

content bevat of een kopie is van 'Dark Deal' van Sebastian Blexton, dat in bepaalde gebieden het eigendom is van owned by sebastian blexton.

Daarom is je track voorlopig uit je profiel verwijderd.

– Wacht eens even, SoundCloud, volgens mij bezit ik de rechten!

Als je denkt dat we een fout hebben gemaakt, kun je het ons laten weten door de onderstaande link te volgen en een geschil in te dienen. Je kunt een geschil indienen als:

• we de track onjuist hebben geïdentificeerd
• we de track juist hebben geïdentificeerd, maar je de rechten bezit om dit op SoundCloud te posten, bijvoorbeeld omdat je de auteursrechthebbende bent of toestemming hebt van de auteursrechthebbende(n) hebt."

Ik heb 'Dark Deal' van Sebastian Blexton opgezocht en de sample is inderdaad te horen. Maar ik heb 'm gedownload van een gratis sample pack, zie foto.

free-techno-sample-pack-wav-samples-midi-myloops.jpg
 
Dat is raar, voor ik zelf componeerde heb ik JAREN liedjes gemaakt met gekochte samples/loops. Die waren dan wel royalty free.
Nooit een melding van gekregen.

In begin toen ik zelf muziek begon te creeëren gebruikte ik enkel nog drumloops, omdat ik in drums niet zo goed ben, ook nooit problemen mee gehad.

Nu gebruik ik geen enkele gekochte loop meer om deze zaken te vermijden. Misschien moet je dat ook eens proberen? Je track zal dan misschien wat simpeler klinken ( mijn drums klinken bijvoorbeeld SUPER SIMPEL omdat ik daar totaal geen idee van heb hoe ik een complexe drum moet maken) maar uiteindelijk heb je het hele liedje dan wel zelf gemaakt en kan je deze problemen makkelijk vermijden.

Dat ik zo slecht in drums ben is de 1 van de redenen dat ik meer klassiek ben gaan componeren, die tracks vereiste helemaal geen drums lol.
 
Hey dank Jimmy...

Ik heb een geschil ingediend en ik heb gewonnen, de track staat dus terug online..

Gratis download als jullie willen, hier is ie als je wil luisteren zonder beelden:



Veel plezier en bedankt alvast.

Groetjes, en een fijn weekend.

Gloomy.
 
Allereerst: prachtige track mr. Gloomy!! Heel sfeervol (duister) maar prachtig.. Knap gedaan.

Ik heb een geschil ingediend en ik heb gewonnen, de track staat dus terug online..

Tof dat het je gelukt is! Dit is dus precies wat er mis is met "upload filters" en het bizarre is: "guilty until proven otherwise". Als een bekend nummer dus een riedeltje gebruikt van een sample library is dat kennelijk grond om alle nummers die ook (legitiem) gebruik maken van een sample library te vlaggen als 'infringement'. Ziek gewoon. Fijn dat ze er bij Soundcloud serieus mee omgaan. Ik zie heel veel rant video's van YouTubers die compleet gek worden van het gebrek aan moderation van copyright claims door Google.
 
Heb hem gisteren twee keer beluisterd, vandaag ook twee keer. De eerste keer vond ik hem niets, maar ben hem elke keer wat meer gaan waarderen vanwege de achtergrond geluiden die me vooral boeien :D
 
Allereerst: prachtige track mr. Gloomy!! Heel sfeervol (duister) maar prachtig.. Knap gedaan.



Tof dat het je gelukt is! Dit is dus precies wat er mis is met "upload filters" en het bizarre is: "guilty until proven otherwise". Als een bekend nummer dus een riedeltje gebruikt van een sample library is dat kennelijk grond om alle nummers die ook (legitiem) gebruik maken van een sample library te vlaggen als 'infringement'. Ziek gewoon. Fijn dat ze er bij Soundcloud serieus mee omgaan. Ik zie heel veel rant video's van YouTubers die compleet gek worden van het gebrek aan moderation van copyright claims door Google.

Hey 3ddie, dank voor de lovende woorden man, dat doet deugd te lezen.
Ja yo, die copyright-toestanden. Weet je dat ik zelfs mijn telefoonnummer heb moéten geven?
Raar allemaal.

Thnx mate! :)
 
Heb hem gisteren twee keer beluisterd, vandaag ook twee keer. De eerste keer vond ik hem niets, maar ben hem elke keer wat meer gaan waarderen vanwege de achtergrond geluiden die me vooral boeien :D

Hey Bambisk, dat is mooi zeg. Dank je wel hiervoor.. 4x in totaal.. WOW! :)
 
Gefeliciteerd met de overwinning op SoundCloud! :kroon:

Dit was de eerste track die ik sinds een tijdje weer op het forum luisterde...
Een gewaagde hoem-pa-pa achtige ritmesectie en erg bozige synths!

Het was een aangenaam verpozen in dit topic! :-)

:biertje:
 
Laatst gewijzigd:
klinkt gewoon prima, die trace break zag ik niet aankomen :D
 
Back
Top