SanktPauli - I Want It

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Het oorspronkelijke nummer is vrolijk en funky, maar daar heb ik korte metten meegemaakt. Het tempo heb ik omhoog gekrikt (of omlaag, het is maar hoe je het ziet) en de stem heb ik 5 halve tonen omlaag gegooid, waardoor die en daarmee de sfeer van het nummer veel donkerder is geworden. Vind het zelf altijd wel een leuk effect als stemmen zo verlaagd worden. De muziek is dus van mij en de zang is van Tim Ayre, het is een remix voor Metapop. Ben benieuwd of dit in de smaak valt.

 
De originele track van Time Ayre vind ik weinig spannend. Word er in elk geval niet warm van. Jouw versie staat als een huis en ik vind hem gewoon pakken beter dan het origineel.
De eerste 15 seconden deed het mij zowaar aan Trifonic denken, en da's niet de eerste de beste als je zijn CV bekijkt.
Well done man.
(en zo jammer dat je niet in de buurt woont want ik zou heel graag met je samenwerken !)
 
Laatst gewijzigd:
Persoonlijk ik heb eigenlijk niets met deze stijl van muziek ... maarrr ... het is enorm knap hoe je de vocal en muziek hebt gemixed. Het is alsof het gewoon één product is. De muziek klinkt open en professioneel, perfect in balans (zowel de stem als de instrumenten onderling).
Dus ook al vind ik de song op zich niets voor mij, het werk én het opgeleverde resultaat mag er zijn: super :okdan:

:doei:

Danny
 
Bedankt mannen voor de fraaie commentaren! Toch het leukst als je 'vakbroeders' het kunnen waarderen :okdan: Wat ik nu ga doen is een andere zanger zoeken, zodat het nummer geheel origineel wordt en ik het kan uitbrengen op Spotify e.d., waar het dan door 20 mensen beluisterd gaat worden :engel:

(en zo jammer dat je niet in de buurt woont want ik zou heel graag met je samenwerken !)

Volgens mij had ik al eens voorgesteld om het digitaal te proberen (al zou ik zo 1-2-3 niet weten hoe dat handig kan), maar volgens mij kon je je daar toen niet echt in vinden. Geef maar een seintje mocht je van gedachten veranderd zijn! :)

Fijne avond iedereen!
 
Bedankt mannen voor de fraaie commentaren! Toch het leukst als je 'vakbroeders' het kunnen waarderen :okdan: Wat ik nu ga doen is een andere zanger zoeken, zodat het nummer geheel origineel wordt en ik het kan uitbrengen op Spotify e.d., waar het dan door 20 mensen beluisterd gaat worden :engel:



Volgens mij had ik al eens voorgesteld om het digitaal te proberen (al zou ik zo 1-2-3 niet weten hoe dat handig kan), maar volgens mij kon je je daar toen niet echt in vinden. Geef maar een seintje mocht je van gedachten veranderd zijn! :)

Fijne avond iedereen!

Het nadeel met over het net te werken is dat je niet de 1:1 interactie hebt op het ogenblik dat je arrangementen uitwerkt. Net dat 'sparren' levert aardige resultaten op.
Net zoals een bokser, die traint naast de boksbal ook graag met een sparring partner, da's écht. :-)
 
sKeLeTvM Ja, het vergt een andere manier van (samen)werken, dat is onvermijdelijk. Het is maar net hoe je het benadert. Het betekent natuurlijk niet dat het niet zou kunnen, maar goed, ik zou het niet echt weten, want ik heb het zelf ook nog nooit zo gedaan. Werk wel eens samen met een zanger(es), maar dan staat de muziek er al en krijg ik een audiobestand dat ik dan weer erin plak en eventueel de muziek op aanpas. Dat is natuurlijk niet echt samenwerken.
 
Tsjonge... jij verdient absoluut meer dan 20 luisteraars op spotify! Niet de stijl die ik doorgaans luister, maar dit steekt zó lekker in elkaar. Geluidstechnisch gezien luister het enorm lekker weg. Mooie balans, goed afgemixt, tof stereobeeld, mooie reverbs... ik hoop voor je dat je 'ontdekt' wordt!
 
Ik ben toch echt heel benieuwd naar de magic die op jouw mixes uitvoerd, die klinkt bij jou altijd super open/helder, zeer vet!
Echt mooi gemaakt hoor, kan er echt geen kritiek op geven, dus :halleluja
 
Tsjonge... jij verdient absoluut meer dan 20 luisteraars op spotify! Niet de stijl die ik doorgaans luister, maar dit steekt zó lekker in elkaar. Geluidstechnisch gezien luister het enorm lekker weg. Mooie balans, goed afgemixt, tof stereobeeld, mooie reverbs... ik hoop voor je dat je 'ontdekt' wordt!

Ok, het zijn er 36, maar dat zijn er ook niet echt veel. :) Ben wel bezig met meer nummers maken, maar eigenlijk zou ik bij één stijl moeten blijven en een soort 'catalogus' moeten opbouwen, zodat ik die kan promoten.

Ik ben toch echt heel benieuwd naar de magic die op jouw mixes uitvoerd, die klinkt bij jou altijd super open/helder, zeer vet!
Echt mooi gemaakt hoor, kan er echt geen kritiek op geven, dus :halleluja

Ik doe niet zoveel bijzonders denk ik. Wat ik wel heel vaak gebruik is de Shimmerverb van Valhalla DSP. Daar kan je heel wat ruimte mee creëren. Verder concentreer ik me steeds meer op het laag. Moeilijk mixen, maar wel belangrijk.

Heel mooi dit, zou zo op StuBru langs kunnen/mogen komen :halleluja

Haha, ik moet eerlijk zeggen dat we hier thuis en in de auto heel vaak naar StuBru luisteren! Jaja, we kunnen het hier gewoon in de ether ontvangen :) Goeie mix van bekende/onbekende muziek en wat ook fijn is... niet zo schreeuwerig en weinig reclame! :okdan:
 
Back
Top