Dave Mech - Soma Lab (contest entry)

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.357
Hi synthforummers,

Ik heb weer eens iets gemaakt wat meer in de elektronica / offbeat techno richting zit. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. De track is gemaakt met samples die door Soma Laboratory zijn gemaakt voor hun eigen contest waar je wat Gear mee kan winnen. Geheel gemaakt in Digitakt en achteraf de opname gemasterd.



Mochten jullie dit kunnen waarderen en een steuntje in de rug willen geven, dan kan dat door m'n reply op hun post een like te geven hier:

https://www.facebook.com/somasynths/...12242199283378

(Scrollt als het goed is automatisch naar mn reply, anders even naar beneden scrollen tot onderaan hun post.)

Ik vraag dit normaliter niet en doe bijna nooit mee aan dit soort dingen, maar ik zal dan ook een leuke in depth video series maken als de minimale kans dat ik iets win uitkomt. :)

Anyway, oprecht vooral benieuwd wat jullie hier van vinden. Was leuk en verfrissend ok eens met dit soort samples aan de gang te gaan.

Cheerio!
 
Klinkt erg lekker! Beetje donker, maar toch fris. Weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. :D Hoe dan ook, het is mooi! :okdan:
 
Cool. Lekkere geluidjes. Klinkt goed ook op mijn telefoon. 1.52 komt de beat wel te snel weer in. Daar had ik wat langer ingehouden en wat harmonische gespaced
 
Heb op het laatste moment ook nog iets in elkaar geflanst. Van de 659 inzendingen ga ik iig vrij zeker niet in de top 4 terecht komen ;)
 
Laatst gewijzigd:
Heb op het laatste moment ook nog iets in elkaar geflanst. Van de 659 ga ik iig vrij zeker niet in de top 4 terecht komen ;)

Ah leuk :) Post gerust hier hoor. ben wel benieuwd naar je inzending.
Ik heb als het goed is wel de meeste likes binnengeharkt, dus dat is 1 jury vote. Maar of ik ook genoeg jury votes krijg van de jury dat betwfijel ik. Zoveel inzendingen en daar zit zeer hoge kwaliteit tussen. Gepolijste DAW producties etc.
 
Wow leuk! Ik was er ook van plan om mee te doen. Had de samples al in mijn sp-555 geladen maar uiteindelijk niet af kunnen maken vanwege tijdsgebrek. =(

Ik vind dat er een echt leuke vibe in zit, goed gedaan!
 
Heel sick hoe je dit krijgt gedaan in de Digitakt! Doe je veel aan processing/resampling om de sound zo te krijgen?

Zou nog veel van je kunnen leren mbt de digitakt iig als ik het zo hoor ghehe :okdan:
 
Thanks allemaal! :)

Heel sick hoe je dit krijgt gedaan in de Digitakt! Doe je veel aan processing/resampling om de sound zo te krijgen?

Zou nog veel van je kunnen leren mbt de digitakt iig als ik het zo hoor ghehe :okdan:

Voor deze track eigenlijk niets geresampled geloof ik, of misschien een of twee dingen. Ik heb vooral de sample pack goed doorgespit op zoek naar samples waar ik iets mee kon en daar stukjes van direct in de Digitakt gesampled. Verder veel up/down pitchen, filter envelope, veel p-locks, conditionals, micro timing, LFO veelvuldig gebruiken icm p-locks etc. :)
 
Back
Top