Cave Sessions: Good Morning mr. Freeman (Live Melodic Techno)

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.281
Locatie
't Gelders Eiland
Nieuwe video geschoten vandaag op een jam die vanochtend maakte... Setup is een beetje aangepast. Ik draaide met 2x DT en 2x Dn, maar miste toch wel behoorlijk wat (analoge) subtractive synth sounds. Dus ik heb de setup maar weer eens veranderd, dit keer écht voor het laatst :D

Gisteren is mn nieuwe effect pedaal voor de BS2 binnen gekomen: de source audio collider. Wat een tof ding zeg! Wel blij met het setupje zo. Wat vinden jullie? Ik weet dat het misschien wat te langzaam is voor techno, maar ik ben nou eenmaal fan van de 'Afterlife sound' en dat is minder snel. Meer ruimte voor geluiden en fijne reverbs enzo :)

 
Ok, ik had hem net geluisterd op de 5.1 jbl bar met toch wel een aardige subwoofer en daar kwam de kick eerlijk gezegd niet echt lekker uit de verf als je het mij vraagt; te veel tik en te weinig oempf, alsof er continue een filter op je mixer op stond. Nu luister ik hem via mijn studio monitoren (incl sub) en klinkt ie een stuk beter gebalanceerd :). De synth sounds vind ik vooral erg mooi, passen goed bij elkaar en maken het erg sferisch met en lekkere opbouw :okdan:
 
Ja deze is vet Henk-Jan! Super bass sound in het begin, waar komt die uit? De XD of de Bass station met die effect pedal? Verdere sounds en opbouw zijn ook erg tof. De kick ben ik persoonlijk niet zo kapot van, mag wat mij toch wat meer body hebben, maar overall ben je echt wel op de goede weg!
 
Ok, ik had hem net geluisterd op de 5.1 jbl bar met toch wel een aardige subwoofer en daar kwam de kick eerlijk gezegd niet echt lekker uit de verf als je het mij vraagt; te veel tik en te weinig oempf, alsof er continue een filter op je mixer op stond. Nu luister ik hem via mijn studio monitoren (incl sub) en klinkt ie een stuk beter gebalanceerd :). De synth sounds vind ik vooral erg mooi, passen goed bij elkaar en maken het erg sferisch met en lekkere opbouw :okdan:

Tof, dankjewel Kobuz dat je tijd hebt genomen om op verschillende systemen te checken. Er zit best wel behoorlijk wat sub laag in de kick, geen idee waarom ie op je andere set te plokkig is. Ik heb wel bewust niet al teveel oempf gedaan hoor, anders gaat ie in de weg zitten met de rest van het laag... Moet ook wel zeggen dat ik geen na-mix of master gedaan heb hoor. Ik ben heel blij met het huidige klank palet van deze synths, de meeste klanken zijn wel te maken hiermee.
 
Ja deze is vet Henk-Jan! Super bass sound in het begin, waar komt die uit? De XD of de Bass station met die effect pedal? Verdere sounds en opbouw zijn ook erg tof. De kick ben ik persoonlijk niet zo kapot van, mag wat mij toch wat meer body hebben, maar overall ben je echt wel op de goede weg!

Dankjewel man! Die bass sound komt uit de Digitone :D Echt waar! Dat ding is echt een monster bass apparaat... Fijn dat je m tof vond, altijd leuk om te lezen! En tsja die kick... Geen idee... ik heb er niet zo'n last van, maar je bent duidelijk niet de enige die er niet kapot van is. Heb er nog verschillende geprobeerd, maar deze past het beste in de mix vind ik.
 
Nieuwe video geschoten vandaag op een jam die vanochtend maakte... Setup is een beetje aangepast. Ik draaide met 2x DT en 2x Dn, maar miste toch wel behoorlijk wat (analoge) subtractive synth sounds. Dus ik heb de setup maar weer eens veranderd, dit keer écht voor het laatst :D

Gisteren is mn nieuwe effect pedaal voor de BS2 binnen gekomen: de source audio collider. Wat een tof ding zeg! Wel blij met het setupje zo. Wat vinden jullie? Ik weet dat het misschien wat te langzaam is voor techno, maar ik ben nou eenmaal fan van de 'Afterlife sound' en dat is minder snel. Meer ruimte voor geluiden en fijne reverbs enzo :)



hola,

Dat Klinkt helder en duidelijk:okdan:

Groeten Andreos.
 
Wat een mooie hobby hebben we eigenlijk toch, hé. Je ziet hier de meest verschillende setups en resultaten/songs voorbij komen. Soms met een arsenaal aan vintage synths uitgevoerd, dan weer met enkel software, dan weer met een muur aan modules ... en zo kan ik nog wel even door gaan. En ieder resultaat klinkt anders en biedt telkens weer een ander venster op de mogelijkheden van synthesizers en samplers.

Zo ook met dit filmpje: met een bescheiden setup zet je een experiment neer dat heel open klinkt, mooi evolueert en geen moment verveelt :okdan:.

:doei:

Danny
 
Geweldig dit! Die digitone is idd geweldig. Heb m net.
 
Back
Top