Spliff [Reggea]

sKeLeTvM

(°-l
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.687
Locatie
FUNKY TOWN


Dit is een stijloefening. Ga niet liegen als ik zeg dat ik de bass (Fender) ongeveer 70x heb ingespeeld om de feel zo goed mogelijk te krijgen.
Idem voor sommige gitaren.
Quantize is ongeveer je grootste vijand in dit genre.
Kenners van het genre mogen steeds hun ongezouten mening geven.
En nee, ik blow niet...(wiet stinkt) :D
 
Tja ... dit doet me totaal niets, eigenlijk (no offence). Ondanks je het wel knap gemaakt hebt, doet reggea me niets als muziekstijl (alhoewel de oorspronkelijke boodschappen die met deze stijl meegegeven werden, wel belangrijk waren).

Bij een synthesizerforum denk ik ook niet onmiddellijk aan reggea (ook al weet ik wel dat synths in deze stijl wel degelijk gebruikt werden).

Maar ik vind het wel knap dat je naast al je andere werk op heel andere domeinen in staat bent om zoiets neer te zetten :okdan:. Ik doe het je niet na.


:doei:

Danny
 
Ik vind dit zelf leuker dan tracks in andere stijlen die je hebt gepost. De feel is op zich heel OK. Ik neem aan dat de vocals van jezelf zijn? ;)

Het mag van mij persoonlijk alleen allemaal best nog wat viezer en rommeliger. En vooral in de dubby stukjes wat creatiever met tape echo / fx op de snare etc. Een cheeky opmerking zou misschien zijn dat je kan horen dat jij niet blowt ;)
 
Tja ... dit doet me totaal niets, eigenlijk (no offence). Ondanks je het wel knap gemaakt hebt, doet reggea me niets als muziekstijl (alhoewel de oorspronkelijke boodschappen die met deze stijl meegegeven werden, wel belangrijk waren).

Bij een synthesizerforum denk ik ook niet onmiddellijk aan reggea (ook al weet ik wel dat synths in deze stijl wel degelijk gebruikt werden).

Maar ik vind het wel knap dat je naast al je andere werk op heel andere domeinen in staat bent om zoiets neer te zetten :okdan:. Ik doe het je niet na.


:doei:

Danny

Dank om toch even te luisterezn Danny. Ik vind wel een aantal reggea tracks leuk. Vooral als het wat meer underground richting dub uitgaat.
Wat mij vooral boeit is dat ongeveer het beste drum/bass duo uit de reggea scene meespeelt op meer dan 200.000 tracks doorheen vele jaren bij heel veel bands als studio/sessie muzikanten.
We hebben het over Sly & Robby die je terugvind bij opnames van o.a. Madonna, Grace Jones, Rolling Stones, Joe Cocker, Bob Dylan, Herbie Hancock, Ian Dury, Queen Latifa, en vele vele anderen.
 
Ik vind dit zelf leuker dan tracks in andere stijlen die je hebt gepost. De feel is op zich heel OK. Ik neem aan dat de vocals van jezelf zijn? ;)

Het mag van mij persoonlijk alleen allemaal best nog wat viezer en rommeliger. En vooral in de dubby stukjes wat creatiever met tape echo / fx op de snare etc. Een cheeky opmerking zou misschien zijn dat je kan horen dat jij niet blowt ;)

Het mocht idd wat viezer. Nu is het wat meer 'clean' poppy. Volgende poding hou ik rekening met je advies ! :okdan:
 
Lekker muziekje :P

(luister t af vanaf telefoon, dus kan weinig zeggen over de geluiden/mix)

Teksten let ik niet zo vaak op, maar goed gedaan.
 
Muziekaal leuk maar de vocals zijn vele malen sterker dan de muziek en het zijn overduidelijk niet jouw vocals.
De vocals zitten ook wat los van de track.
heb je die er op het laats bij gezet?

Wel knap gemaakt maar ik voel hem niet. Waarschijnlijk had je juist wel moeten blowen daarvoor:D

luistered wel erg lekker weg. Beetje steel pulse vibes.
 
Voor een stijloefening door iemand die niet per se reggae-liefhebber is, vind ik dit best wel goed hoor. Ik zet het wel eens op en dit nummer misstaat er niet tussen. Het is overigens reggae. Niet reggea. Na ‘intervieuw’ vind ik dit de ergste taalfout :)
 
Klinkt professioneel. Maar ik hou zelf ook van nog een klad mee tape echo saus. Dus als ik mee de toekomst mag aanwijzen, heel graag.
 
Dank voor de waardering allemaal.
flyweight : uiteraard zijn dat niet mijn vocals. Om reggae te kunnen zingen moet je blowen, in Jamaica wonen en zwart zijn. :D
Voor de rest, interessante opmerkingen. Kan ik wat mee.

Ja ik vind het dus wel heel vet je track. :P
Reagea/Dub zijn waarschijnlijk de enige muziek stromen waar :peukie: een positief effect kan hebben.
De 'luie' swing die er ontstaat omdat je high speelt.
 
En de relatie met blowen en reggae die hier wordt gelegd vind ik ook maar stigmatiserende onzin.

Mag jij vinden:)

It is no secret that Reggae music and marijuana go together like babies and boobies. Reggae has produced some of the most iconic marijuana music hits ever, including Peter Tosh’s “Legalize It,” Bob Marley’s “Easy Skanking,” and countless others.
Reggae music has tight ties to Rastafari, a cultural movement born in Jamaica in the 1930s promoting a natural lifestyle, a distinct relationship with God or “Jah” and, most notably the ceremonial use of cannabis. Many of reggae’s most popular artists were committed Rastafari, including Bob Marley, Peter Tosh, Bunny Wailer, Burning Spear, and many more.
 
Back
Top