Pjotr G - Re-rise <----zweverige "trance" (?)

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
ok dames (uhhh) en heren, hier is mijn nieuwe track
Hij heet Re-rise en t is een beetje zweverige trance (met gitaartje erin!) voor wat later op de avond en t dient luid gedraaid te worden.

haal m hier:
http://home.planet.nl/~gomme000/Pjotr_G_-_Re-rise.mp3

Gebruikte gear: MC-307, Sammick strat, Zoom rfx-1000, Tapco 100M (nee de sampler heb ik niet nodig gehad nee)


Elk commentaar/kritiek wordt gewaardeerd!

Groeten PJ
 
Het totale geluid is ietwat te dof, niet de mix maar gewoon de keuze van je geluiden. Ik zou er vette lead overheen doen, als het je bedoeling is om een commerciele trancer te maken. Wil je echter de track houden zo alstie is, wat helemaal niet verkeerd is dan moet je dat geluid wat als eerste komt na de beat, iets EQ-en zodatie iets lichter klinkt.

Op 3:26 komt er ineens een break zoals tiesto ze ook maakt. Super... Alleen dat basje en de kick, maar het staat niet op de juiste plek in de muziek.

Als ik jouw was zou ik de track beginnen met een mooie pad waarvan het Low cutoff filter een beetje dicht gedraaid staat, samen met dat gitaartje erbij en heel misschien een hihat. Dan laat je het filter open gaan van de pad, roffeltje en doe eens gek jawel een explosie. 2 maten wachten en dan dat basje erin... Nu weer langzaam de beat opbouwen.
 
WOW!

WOW!

super!

oh ja, echt lekker... de gitaar is zo floaty... idd voor wat later op de avond maar toch goed dansbaar...

het enige dat ik zou vervangen is die "faithless" pizzicato...past niet zo goed bij deze... IMO

je drums zijn wederom heel goed. die kick & bassline zijn echt knalle...

Ik heb tot nu toe al wel een paar tracks van je gehoord maar deze steekt volgens mij veruit boven de rest... misschien omdat dit meer mijn stijl is?


Greetz
 
gewoon lekker!!!

tja ik vindt trouwens wel dat jij erg produktief bent, ik maak hoogstens een nummer in de twee maanden
 
Origineel geplaatst door EDP


tja ik vindt trouwens wel dat jij erg produktief bent, ik maak hoogstens een nummer in de twee maanden

dat is omdat ik volgende week tentamens heb en nu eigenlijk hoor te leren, dan wordt ik extra produktief op de een of andere manier :D

tnx voor de reacties tot dusver.

over dat doffe...tja...volgend grafisch EQ zou ik eerder wat meer midden moeten accentueren

en die pizzicato...ik heb al sinds de aanschaf van die mc-307 gewacht op een kansje om die eens in een nr te stoppen >:|
 
SUPER!

SUPER!

Damn, Pjotr! Dis is wicked. Erg lekker nummer. Vooral de basslines vind ik gewoon héérlijk. Klinkt super! Ik ben zelf ook bezig met een dance/trance achtig nummer maar heb nog even te gaan vind ikzelf. Details nu he? Maar die heb jij goed voor elkaar met je nummer!

Eric
 
wreed man, trance + gitaar is superbe!!
misschien iets meer reverb op de gitaar?

IMO zou het nog trancy-er zijn als je die pizzacato vervangt door een soort midden-basje zeg maar..
hmmm ik kan 't niet goed uitleggen, zoiets als in dit fragmentje bedoel ik:
http://people.zeelandnet.nl/rverpl/1.mp3

naja ik doe maar een voorstel, zo is ie ook al fantastisch! :okdan:
 
Goed hoor. En ook top dat er (voor de verandering met vele andere nummers (van andere oa mezelf)) eens een echt instrument bij zit (gitaar). ;)
Dat is ook al moeilijk te mixen. Is goed gelukt hoor.

En dof? Is toch een vinyl mix of niet dan? :)
 
Heerlijk trance trackie, PJ! Vooral dat gitaartje is leuk. Het geeft een extra demensie aan het nummer. Het doet me denken aan het prachtige "Sweetly" van Gigi D'Agostino van velen jaren terug. Een erg relaxed, prima geproduceerde trance track.
 
Satana in the trance scene -> klinkt heersend! :dj:
 
Last edited by a moderator:
Back
Top