Gloomy - Unable (House/Techno)

Feedback kan ik kort houden: Lekkere track Gloomy!!

Evt op 2:16 bij de opmaat naar waar de beat er weer inkomt nog een nadrukkelijk effect of voicesampletje toevoegen maybe, maar voor de rest niets meer aan doen!
 
Jan, wat ben je toch een productieve man!! :halleluja

Zeker een goed klinkende track! :okdan: Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken. Hij is (dare I say...) bijna een beetje 'normaal' klinkend. Je producties lijken mij sowieso de laatste periode niet zo hectisch meer als een paar jaar geleden. Is dat een bewust iets? Of zit je mentaal in een andere vibe tegenwoordig en past de muziek zich hier automatisch op aan?

Anyway, lekker bezig en ga zo voort!
 
goei track,riser van Vipal er nog bij en er ontbreekt nog iets a fx percu gimmick hier en daar ter opvulling,er zitten enkele leegtes in,dus nog erg minimaal wat opsmuk erbij en tis af

mix klinkt ook heel goed!
 
Hey heren, wat een geweldig mooie commentaar... Ja, mijn nieuwjaarsvoornemen was om minder chaotische muziek te maken, maar tevens ben ik bezig aan een bewustzijnsverandering, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Bedankt voor de tips allemaal, maar aangezien hij af is, kan ik er niets meer aan veranderen. Dank jullie allen! :)
 
gewoon, simpel: lekkere song! mooi die stereo-spreadng, de bass is ook erg goed. goeie vibe. en de vokalen! yeah!

Goeiemorgen luitjes,

Wat is dit weer leuk om te lezen, Arjan... Bedankt makkertje! :)
 
Past prima op een willekeurig (momenteel afgelast) zomer festival :okdan: Niets meer aan doen imo

Hey Bambisk, dank je wel voor de lovende woorden. Ja, ik denk ook wel dat ie nu is zoals ie hoort te zijn.. Haha, thans Tomorrowland gaat online door, misschien naar daar eens een nummer sturen :dubbel:
 
HI,

in dit genre moet je low end gewoon kloppen en dus strak en punchy klinken.
Daar zit tegelijkertijd ook de uitdaging bij velen.
Ook bij deze track is er zoveel low end en low-mid frequency opbouw dat de track helemaal uit elkaar valt qua stuwende kracht.
Dit komt 9 van de 10 keer door een muddy low end.
Ik zou je ook adviseren om veel tijd te investeren in het mixen en je skills hierin teverbeteren anders wordt het heel moeilijk met dit soort genre nummers om het gewenste resultaat tekrijgen.
Uiteraard kan je ervoor kiezen om je nummer telaten mixen door een proffessional...kost wat maar dan heb je ook hopelijk wat.
Zoals ik al eerder heb vermeld ...mixen is 1 van de meest belangrijke skills sets die een music producer heeft en kost jaren om teleren maar oh zo de moeite waard.

Ik heb je nummer geremasterd als reference.:walker:





Zoals zo vaak wordt gezegd!Fix it in the MIX!:beard:
 

Attachments

  • Gloomy - Unable Remaster .mp3
    7,5 MB · Bekeken: 82
Oh ja,
Feedback over de track/muziek zelf.
Dit vind ik trouwens een typisch lekker Tribal House nummer!
En je weet een lekker pyschedelische sfeer neer teleggen Gloomy.:okdan:
Misschien vind je mij afentoe een naar bemoeierig ventje Gloomy maar ik probeer mensen tepushen om het beste uit hun zelf tehalen.
Ik hoor hoe je je eigenstijl hebt ontwikkeld en dat is helemaal top!:maffia:
 
Oh ja,
Feedback over de track/muziek zelf.
Dit vind ik trouwens een typisch lekker Tribal House nummer!
En je weet een lekker pyschedelische sfeer neer teleggen Gloomy.:okdan:
Misschien vind je mij afentoe een naar bemoeierig ventje Gloomy maar ik probeer mensen tepushen om het beste uit hun zelf tehalen.
Ik hoor hoe je je eigenstijl hebt ontwikkeld en dat is helemaal top!:maffia:

Hey dude, bedankt voor je feed en voor 'm te remasteren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verschil hoor tussen de twee versies. Ik luister via Behringer monitoren.
Nobel van je om mensen over "de mix-streep" te trekken :)
Bedankt nogmaals..
 
Uit interesse: Wat heb e concreet precies gedaan om hem te remasteren? Daar kan ik ook weer van leren denk ik :mega:

Ik denk dat je daar niet veel van zal leren behalve dat een track als deze door een professionele masteraar terug gestuurd zou moeten worden met het verzoek het opnieuw temixen.
95% van je sound/balans karakter enzv zit in de mix ...masteren is max 5% -masteren is chirurgisch nivo aanpassingen doen met -1 db cut/boost ofzo mits de mix goed is.

Enigste reden dat ik een voorbeeld master stuur is om iemand een handvat tegeven naar hoe het zou kunnen klinken ongeveer....

In het analoog tijdperk was er geen opleiding voor mixen ,de meesten mochten in de studio het eerste jaar niet eens een EQ knop aanraken.
Je moet je oor eerst trainen anders tast je in het duister.
 
Back
Top