Dying Helps - Oblomovisms

GijsH

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2009
Berichten
406
Locatie
Genk
Dag allemaal,

Is weer even geleden dat ik nog iets gepost heb. Door een korte aandachtsspanne slaag ik er ook niet in om nieuwe nummers af te werken.
In ieder geval, ik dacht eens iets te posten van een tijdje geleden.



Nog eens over die aandachtsspanne, wat vinden jullie van de nogal korte speelduur? Het gaat hier in principe om vier nummers op nog geen zeven minuten tijd. Zou ik deze als 'nummers' mogen beschouwen? Of voelt het allemaal wat onbevredigend aan zo :D?
En onder welke genre zouden jullie dit thuis plaatsen? Alle feedback is dus welkom! :)

groeten,

Gijs
 
Heb er echt van genoten , klinkt uniek en dat is echt wel een meerwaarde
Trackjes vanaf 04:00 klinken echt top
Genre , dunno ...
Goe bezig
 
Leuke ideeën die verdere uitwerking verdienen. Soms kost dat wel wat tijd maar dat is de struggle van bijna iedereen die iets origineels probeert te maken.
 
Dag allemaal,

Is weer even geleden dat ik nog iets gepost heb. Door een korte aandachtsspanne slaag ik er ook niet in om nieuwe nummers af te werken.
In ieder geval, ik dacht eens iets te posten van een tijdje geleden.



Nog eens over die aandachtsspanne, wat vinden jullie van de nogal korte speelduur? Het gaat hier in principe om vier nummers op nog geen zeven minuten tijd. Zou ik deze als 'nummers' mogen beschouwen? Of voelt het allemaal wat onbevredigend aan zo :D?
En onder welke genre zouden jullie dit thuis plaatsen? Alle feedback is dus welkom! :)

groeten,

Gijs


Chille platen, maar 7 minuten is daarbij voor mij lang genoeg omdat ik anders afhaak (te rustig).

Of je het als nummers wil beschouwen hangt geheel van jezelf af lijkt mij. Ik heb laatst een nummer gemaakt wat min of meer drie verschillende nummers waren, dat gaf mij achteraf een onbevredigend gevoel omdat het te veel verandering was in mijn optiek. Da's persoonlijke voorkeur en de (snelle) verandering hoeft dus niet iets slechts te zijn.
 
Merci voor de feedback allemaal!
Mijn eigen dilemma ligt inderdaad een beetje bij de ideale lengte voor nummers als deze (hoewel het ook om smaak gaat natuurlijk). Denk dat in sommige gevallen het verlengen van de nummers een nadelig effect gaat hebben op de overal vibe. Misschien geen slecht idee om wat met motiefjes te spelen die in alle nummers terugkomen. Nogmaals bedankt voor de feedback allemaal! Toch leuk om het forum nog eens te bezoeken :).
 
Beste Gijs, who cares of t echte nummers zijn, welk genre het is, het lang/kort genoeg is... volgens mij maak je iets omdat je het tof vindt. Dat hoor ik terug. Doe je ding en geniet er van!

ik ben onlangs in de valkuil gestapt om te (veel) te luisteren naar hoe anderen vinden dat het moet. Instant inspiratie killer. Alle ziel en plezier weg uit mn muziek maken...

Als dit het gevolg is van je korte aandachtsspanne, dan is dit je signature mark. Ik vond t leuk om te horen!
 
Lekkere tracks, vind ze allemaal een mooi sfeertje hebben. En origineel.
De lengte is misschien wel iets dat erbij hoort. Een soort korte sfeerimpressies. Ambient achtig. Zou je een album mee kunnen vullen. Die laatste gaat sterk richting Brian Eno of Tetsu Inoue. Mooi man.
In klassieke muziek zijn er ook composities van 1 tot 2 minuten dus who cares indeed. Miniatures noemt men dat.
 
Back
Top