Wie herkent dit?

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.253
Locatie
BH
Hey,

Ik ben aan een korte track bezig. Een beetje in de stijl van film of game muziek.
Nu komt het thema mij mega bekent voor, maar ik kan er maar niet achter komen waar ik dit van (her)ken.
Weet iemand wellicht waarvan de melody van afgeleid zou kunnen zijn? Het is in ieder geval niet bewust gedaan.




PS. mix en master zijn nogal snel gedaan, dus kunnen beter.
 
Het deed mij denken aan de Batman theme van Danny Elfman. De oude films dus. Maar het is zeker anders genoeg om gewoon lekker je nummer af te maken:)
 
Mooi idd:halleluja herken het ook niet. Is gewoon een veel gebruikte interval
 
Owja, vergeten te zeggen dat ik het ook erg mooi vind:)
 
Geweldig! Er zijn maar weinig nummers waarvan ik kippenvel krijg, maar dat is (of wordt) er een. Ga zo door. :)
 
Krijg van de melodie ook een puntje van mn tong gevoel, maar kan er niet opkomen. Misschien schiet ie me vanmiddag nog te binnen. Verder voldoende origineel om je er niet te druk over te maken.
 
Zeer mooi! Ik heb Shazam erop losgelaten en herkende de melodie niet, dus dat zit wel snor. Nogmaals, knap gemaakt! :)

Hoe heb je dat gedaan? Heb je de melodie clean (los van alle andere geluiden) ingevoerd?
 
Zeer mooi! Ik heb Shazam erop losgelaten en herkende de melodie niet, dus dat zit wel snor. Nogmaals, knap gemaakt! :)

Shazam luistert niet naar de melodie, maar maakt met behulp van een serie FFTā€™s (Fast Fourier Transformaties) een spectrogram (als het ware een fingerprint van een geluid). https://link.medium.com/T7MWOpv5K6 (legt het best eenvoudig uit). Helpt je dus niet om te ontdekken of een melodie of progressie al eens eerder gedaan is! :beard:
 
Zeer mooi! Ik heb Shazam erop losgelaten en herkende de melodie niet, dus dat zit wel snor. Nogmaals, knap gemaakt! :)

Thanks! Shazam kijkt inderdaad naar een soort vingerprint, dus die zal alleen wat aangeven als het bijna 1 op 1 is. Er was ooit wel eens een App waarbij een melody neuriƫn voldoende moest zijn, maar die heb ik nooit in werking gezien, alleen van gehoord.

Het deed mij denken aan de Batman theme van Danny Elfman. De oude films dus. Maar het is zeker anders genoeg om gewoon lekker je nummer af te maken:)

Thanks! Ja, ik zat ook aan Batman te denken, maar ik kon zo snel geen tune vinden op YouTube die in die richting wees.

Mooi idd:halleluja herken het ook niet. Is gewoon een veel gebruikte interval

Dank je!

Nu de film er nog bij uitzoeken.... Klinkt aardig dramatisch... hou wel van het genre:)

Fijn om te horen dat het bevalt, thanks!

Geweldig! Er zijn maar weinig nummers waarvan ik kippenvel krijg, maar dat is (of wordt) er een. Ga zo door. :)

Wauw, dat is echt een mooi compliment! Dank!

Krijg van de melodie ook een puntje van mn tong gevoel, maar kan er niet opkomen. Misschien schiet ie me vanmiddag nog te binnen. Verder voldoende origineel om je er niet te druk over te maken.

Prima, dan ga ik dat ook zeker doen.
 
Het deed mij denken aan de Batman theme van Danny Elfman. De oude films dus. Maar het is zeker anders genoeg om gewoon lekker je nummer af te maken:)

The theme klinkt lekker!

Door de post van ohtar ook benieuwd geworden naar die Batman OST van Danny Elfman. De 2+ uur lange Expanded Archival Edition gevonden en beluisterd. En ja, ik hoor waar ohtar op doelt. En het kan ook zoals flyweight een veelgebruikte interval zijn. Tenzij je een grote Batman fan bent zou ik me er niet te druk over maken..
 
The theme klinkt lekker!

Door de post van ohtar ook benieuwd geworden naar die Batman OST van Danny Elfman. De 2+ uur lange Expanded Archival Edition gevonden en beluisterd. En ja, ik hoor waar ohtar op doelt. En het kan ook zoals flyweight een veelgebruikte interval zijn. Tenzij je een grote Batman fan bent zou ik me er niet te druk over maken..

Ja, dat was hem. Ik heb het nu maar even opgezocht op YouTube. Is inderdaad een interpretatie en geen exacte kopie. Thanks voor de tip.
 
Ja, dat was hem. Ik heb het nu maar even opgezocht op YouTube. Is inderdaad een interpretatie en geen exacte kopie. Thanks voor de tip.

:okdan:
 
Tijdens de nationale vleermuistelling van afgelopen zaterdag was dit het openingsnummer.

Mooie track (in wording)!
 
Back
Top