Trackje: Echoes in the Dark - demo (met stem)

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.569
Locatie
Streek rond Herentals - België
Vermits ik compleet gek ben van het 80s spul zoals CCIS enz



juno 60/ korg ms20 / 808 / Yamaha cs15 (dat raar gekraak) en uiteraard een snufje tape echo. Maar in the dark :beard:
 
Dat gekraak mag er voor mij onmiddellijk uit... De instrumentalen zijn simpel, maar in combinatie met die fluisterstem heeft het wel iets... Maar wat hoor ik daar telkens op het eind? Ik zal het je later weten te zeggen :eureka: :dubbel:

Misschien leest iemand graag de lyrics hieronder ? Ik alleszins wel :)
 
Inderdaad erg simpel, maar het heeft wel iets :)
Ook maar meteen even CCIS opgezocht: Crash Course In Science
En dat klinkt inderdaad wel gelijkwaardig 8)
 
Dat is een schitterend compliment sKeLeTvM

motiveert me heel erg. Dank allen!

Ja ik dacht: als ik dit klaar krijg kan ik misschien ooit een tegenmelodie nummer proberen. :D
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Veel vd muziek die ik tegenwoordig luister blijkt soms gans 't nummer een laagje te hebben dat niet wijzigt en toch komt men ermee weg.
De stem is in één take, eigenlijk is gans 't nummer in één take gedaan. Had niet eens geoefend en dat merk je... Ik ga er hopelijk deze week die komt een betere versie van maken, ALS dat lukt
Heb zelfs geen modulatie in de daw gedaan, dat merk je ook aan die hickup aan 't einde, dat was gewoon mute en unmute
 
de track rolt lekker. Vind vooral de punch en reverb op de 808 lekker.
Dit is gewwon een degelijke track. Good job!
 
Lekker minimalistische track. Past zeer goed bij deze stijl.
 
Mooie geluiden en ik hou op zich wel van minimalistisch, maar ik mis echt een beetje laag. Misschien is het smaak hoor...
 
Kritiek is altijd goed. Ik zal nog eens vergelijken met de referenties, ik merkte net op dat er in de referenties niet veel laag zat maar check opnieuw. Ook benieuwd hoe ik dat dan toevoeg, een extra laagje "anders" of dezelfde noten met een sub sound...
Heb zin om er opnieuw aan te werken maar ze zijn hier net de haag aan 't snoeien, spelende kinderen enz en mijn kelder heeft beluchting naar de tuin, dat waait dus allemaal binnen, die animo - misschien vanavond, zeker de vocals wil ik opnieuw doen (en langere track) :D
 
toch moed weten te verzamelen en een track gebouwd, goed bezig
soms is dat lastig he, ik herken dat wel...

sfeertje staat goed, prima lopende beat, vocal past er goed bij :okdan:

paar ideetjes, die mogelijk vooral met smaak te maken hebben
- de tape echo kan ik niet ontdekken? het klinkt wel erg droog: beetje delay op de synth (anderekant op gepanned) en wat reverb er bij zou niet misstaan.
- ook de panning van de drums is wel winst te behalen denk ik, maak gebruik van de ruimte die je hebt :)
- side chain delay op de cs15 ruis-lijn? met als input de snare of de kick bijvoorbeeld. dan gaat het nog wat meer leven denk ik
 
Dank. Mja de tape echo zit op de cs15 zijn gekraak. Tenminste, als hij werkt bedenk ik net. Want er zit ergens een slecht contactje op de schuif die maakt dat ie soms niet meedoet :D

De kick zit op een apart kanaal. De rest zit op een submixer die niet echt veel verschil lijkt te maken als ik 'm doorstuur naar de main mixer, maar ga ik eens checken.
Van side chaining heb ik maar weinig kaas gegeten (knoeien in een daw vind ik nogal cheaten) , maar misschien moet ik eens de dynacord proberen met percusie als trigger, wel een idee :okdan:
 
dat is dan ook weer de kunst he, om zonder daw een zo goed mogelijke opname te maken :)
en die tape echo op de synth?

wie weet stond net dat schuifje niet goed haha :D

heb dat ook weleens gehad zoiets, dacht ik van YES deze opname is goed gelukt.
bleek het vervolgens op mijn computer iets verkeerd ingesteld waardoor alleen mono werd opgenomen
 
Back
Top