The Darkest Hour

Nice, ik zie hier wel een weide vol trancers op los gaan :). Misschien dat de kick wat meer aandacht mag krijgen, die valt een beetje weg heb ik het idee, vooral door de heftige supersaw, die komt hier ietswat te heftig door.
 
ik vind het lastig te zetten, vind het een van de moeilijkste dingen in het produceren: de kick en hoe die samen werkt met de rest van de track. Over het algemeen klinkt ie wel prima, maar met die dikke supersaw raakt ie wat ondergesneeuwd, misschien die iets zachter? Ook lastig, want die mag ook wel heftig zijn natuurlijk :). Ik hou ook wel van stevige techno, misschien dat daar het probleem meer zit ;)
 
Ik snap wet je bedoelt. Als ik de track heel zacht zet blijft de kick nog steeds hoorbaar. Dat is de referentie ik altijd gebruik om het volume goed te krijgen. Ik wacht even af hoe andere dit ervaren.

Bedankt voor het luisteren :)
 
Ik ga eerlijk zijn : ik was absoluut fan en heb in het Trance genre zulke sterke dingen gehoord (vraag me niet naar titels) dat ik dit maar een flauw doorslagje vind dat datgene wat intussen al ongeveer 1.000.000 keer is gemaakt.
Trance is tof, maar het vraagt intussen veel inzet om met iets te komen dat er echt uitspingt.
Op zich moddervet qua sound, dat wel. But not exciting at all. Sorry.
 
e-Gloomy-nations en GentleG (grappige naam trouwens) Heb geprobeerd te kijken voor een tegen melodie, maar lastig met de bestaande melodie. Volgende tracklist er wel weer een 2de melodie in. Bedankt voor de tip en de tijd die jullie hebben genomen om te luisteren.

sKeLeTvM je hoeft geen sorry te zeggen, helemaal ok. Je vind iets goed of niet. Misschien dat je dit voor jezelf ook herkend, is dat niet al je tracks de beste kunnen zijn. Als ik naar andere tracks luister vanzelf is deze gewoon. Maar ik heb er wel veel plezier in gehad. Mocht iemand anders het niet goed vinden, dan is dat geen probleem. Als je op mn soundcloud kijkt, kan ik je mijn track T5 aanraden. Die is voor mijn doen een top track. Wellicht dat je daar meer voldoening uithaald? Hen je zelf ook trance gemaakt in het verleden? Zo ja, ben ik wel benieuwd naar een track van je :)

Montfrooij Thanks man! Sinds ik de combinatie van een goedkoop 2.1 setje en DT770 gebruik, klinken mn mixen beter dan voorheen.
 
Lekkere flow zeg :D Heerlijk tempo en drive.
Tegenwoordig kom je deze flow vooral tegen in (full on) psytrance. Maar dat is dit beslist niet, en dat maakt het wel weer grappig: de huidige psytrancevibe weer terug in 'gewone' trance. :)
Melodie ook mooi gedaan in die break... wel snijdt het tophoog een beetje langs de oren in m'n koptelefoon (begint pas bij 2:39 echt). Beetje minder 'hiss' mag.
2:25: zou wel effe wat reverb op de spikey synth doen. Dan wordt het geluid wijdser en grootser, en dat gaat denk ik wel helpen in deze track voor de professionaliteit... :)
2:50: prachtig hoe de climax erin valt.
3:17: daar mis ik dan toch net een stukje bijzonderheid. Er komt gewoon het melodietje met de kick en de bass in, maar dat bevredigt mij als luisteraar niet helemaal... kan cooler/vetter. Nog een extra (cool) opbouwgedeelte eventueel naar een bijzonderdere vorm van de track-climax, is misschien iets ter overweging. 'n 'tegenmelodie', zoals mij voorgaanden hierboven opperen wellicht idd.
Misschien een dubstep drop, en daarna de hardtrancevibe die je nu hebt? Wellicht een idee. Sleutel nog ff daaraan, zou ik zeggen.

Daarna gaat het ook een beetje zo door. Prima qua feeling verder.
Na 4:35 vervolgens weer heerlijk. 8~:halleluja

Samenvattend: ik zie nog een gat in de track die beter moet/kan. Maar verder: goed bezig! :dj: vermakelijk staaltje muziek!
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt goed en goed gemaakt tot aan de full stop,daarna vind ik het niet zo goed,ben al wel geen superfan van supersaws maar is echt heel fuzzy in de mix hier,kan zeker beter.
 
Dikke track zeg! Maakt me echt geen bal uit dat dit iets is wat veel vaker wordt gemaakt en dat het niet onderscheidende genoeg zou zijn... Ik vind dit gewoon heel erg lekker en knap gemaakt. Helemaal afgeluisterd zonder te skippen...!

Klein puntje in de mix, soms wat veel hiss inderdaad.
 
Bedankt allemaal voor het luisteren en het geven van feedback. Dozart ook jij met een mooie uitgebreide beschrijving. Het zonder revurb op die spike synth (2.25) heb ik bewust gedaan, even helemaal droog en dan komt de reverb er gelijkelijk er in. Vind dat wel een mooi effect.

Ik merk, en dan hou ik het even op betrekking van de meer constructieve, of in sommige gevallen subtiel negatief feedback dat dit voor mij een goede motivatie is. Heb onlangs gemerkt dat dit op meerder gebieden in mijn leven terug komt, dat het werkt als een soort van positieve stimulator. Dus bedankt alle, ook aan Depressoptimst, want ook positieve feedback doet me goed :) Het hoog is inderdaad net even te veel...
 
Back
Top