Gloomy - Capitalism Is Fatalism (hulp nodig)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Hallo jongens en meisjes,

Gloomy heeft een platencontract met


Ze hebben al 4 New Beat-nummers.

Nu heb ik je hulp nodig voor de 5e, deze:



Klinkt het goed? Moet ik iets veranderen?

Je feedback is erg belangrijk, omdat ik een uitstekend nummer wil afleveren.

Alvast heel erg bedankt,

Gloomy

:luv:
 
:luv:

yeah big news! gefeliciteerd!!!!!!!!!!! wow man, geweldig!

luister nu, naar nr. 5.... ik kan nu niet de heel goed mix beoordelen, te goedkope koptelefoon, ja zelfs sennheiser redt het niet voor 2 tientjes..
de opbouw, de kracht van het nummer: naar mijn gevoel perfekt. mooie geluidslagen, die allemaal aanwezig blijven, hun diepte behouden.
wellicht is het smaak, de 303 gebruik je vaker, maar nu valt ie meer op, tegenover de andere geluiden. die meer een eigenzinnige klank hebben. in andere nummers gaat de 303 meer mooi op, in jouw andere nummers.
het werkt wel, maar wellicht, ik weet het (nog) niet.

dit is een eerste reaktie, dus. ik ga morgen beter luisteren. meerdere malen, dan kan het beter beoordelen.
 
Fris (in de mix) en donker. Of zoals Robi misschien wel beter verwoord, dreigend . Je gebruikt veel afwisseling wat het goed luisteraar en interessant maakt. Mis wel wat sub laag van in de kick, maar wellicht dat dit bewust zo gedaan is. Laag van de bass is goed aanwezig. Er zitten wat elementen in die ik persoonlijk niet echt mooi vind, de hoge 303 geluiden, maar voor de rest geen slechte track.
 
:luv:

yeah big news! gefeliciteerd!!!!!!!!!!! wow man, geweldig!

luister nu, naar nr. 5.... ik kan nu niet de heel goed mix beoordelen, te goedkope koptelefoon, ja zelfs sennheiser redt het niet voor 2 tientjes..
de opbouw, de kracht van het nummer: naar mijn gevoel perfekt. mooie geluidslagen, die allemaal aanwezig blijven, hun diepte behouden.
wellicht is het smaak, de 303 gebruik je vaker, maar nu valt ie meer op, tegenover de andere geluiden. die meer een eigenzinnige klank hebben. in andere nummers gaat de 303 meer mooi op, in jouw andere nummers.
het werkt wel, maar wellicht, ik weet het (nog) niet.

dit is een eerste reaktie, dus. ik ga morgen beter luisteren. meerdere malen, dan kan het beter beoordelen.

Hey Arjan,

2 tientjes voor een Sennheizer? Nou breekt mijn klomp :)
Dank je wel voor de mooie feedback, vriend.
Ik heb, op aanraden van anderen, al het één en het ander veranderd.
Ben benieuwd naar je mening morgen.

Alvast bedankt, en hou je goed hé!

Knuffs,

Jan.
 
hoi Gloomy,

Gefeliciteerd met je platencontract.
Vind ik erg mooi voor je.

Deze track is wel erg dreigend en er zit een goede opbouw in.
Zou momenteel even niet weten wat er aan veranderd zou kunnen gaan worden.

Dank u dank u Jeroen, top van je.. altijd. :)
 
Fris (in de mix) en donker. Of zoals Robi misschien wel beter verwoord, dreigend . Je gebruikt veel afwisseling wat het goed luisteraar en interessant maakt. Mis wel wat sub laag van in de kick, maar wellicht dat dit bewust zo gedaan is. Laag van de bass is goed aanwezig. Er zitten wat elementen in die ik persoonlijk niet echt mooi vind, de hoge 303 geluiden, maar voor de rest geen slechte track.

Ow metatron heeft die 303 teveel hoog ? Moet ik 'm eq'n ? Voor de rest heerlijke commentaar man, dank je wel, van harte. :)
 
okay, thanks man. Dan is het eerder een kwestie van smaak. Ik denk persoonlijk dat dit wel een eigenschap is van New Beat, dus ik ga't zo laten. Merci! :)
 
Ik vind de titel kei goed :)

Ik zou een vocoder gebruiken (hehehe, maar ja, waar doe ik dat niet!)

Ik heb 'm geluisterd op intern laptop speakertjes dus niet heel representatief vermoed ik. Maar goed, de bevindingen bij dit lousy speaker systeem:
- De snares bij 1:35-1:40 klinken wat scherp en ietwat in overdaad aanwezig.
- Bij 3:15-3:25 raakte ik 'm een beetje kwijt
- Stuk dat start op 3:48 is erg cool. Zat die er ook al eerder in?
- De 303 bij 4:10 komen hier hard over in de mix.

En natuurlijk gefeliciteerd! :dj:
 
Gefeliciteerd! Gaaf man. Ik heb geluisterd en vind de beat en bassline echt vet, de 303 in het begin ook. Maar op een gegeven moment, voor mij ook rond 3:50 waren mijn oren een beetje moe van de felle geluiden. Er lijkt daar nog een ander spoor onder de 303 te zitten dat ook erg hoog en noisy is. Voor mij wat teveel van het goede, maar ik ben geen kenner van het genre, noch een typische luisteraar. Voor de casual luisteraar misschien iets te vermoeiend richting het eind, terwijl de basis juist heel vet blijft. De vocal komt een beetje ‘bad-guy uit de film belt voor losgeld’ over, beetje creepy zelfs. Terwijl het thema meer maatschappij kritisch is. Dat vind ik minder goed matchen dus ik zou de vocal minder creepy maken. Suggestie van vocoder die al gedaan is sluit ik me bij aan.

goed bezig man en succes met de puntjes op de i!!
 
Door de minimale tekst wordt het thema/ de track wat langdradig voor mijn gevoel al is dit ook muziek die ik zelf niet opzet moet ik zeggen.
Vanaf 1.50 wordt ie als track interessanter qua instrumentatie/arrangement dus als het mijn track zou zijn zou ik voor de 1.50 nog een lekker en wat korter intro erbij zetten.
Gefeliciteerd met je platencontract, je verdient het!
 
Coole track , well done , als die ooit eens geremixt mag worden , dan weet je me te vinden

Hey Evil, maar dat is leuk om te lezen zeg. Van mij mag je'm uiteraard remixen, maar weet jij hoe het officeel in mekaar zit ? Mag jij een track remixen zonder dat ie al uitgebracht is ? Mijn dank is groot!
 
^ Als je al getekend hebt best niet!

Het is ook al helemaal niet wijs dat je hem op soundcloud post,zoiets doe je echt niet als dit op een release moet komen,dus asap afhalen en niets publiek stellen.

Goei track,ik luister nu enkel op kak pc speakers,enige wat mij opvalt is dat je die voice zeker iets duidelijker en beter moet laten doorkomen
 
PS: let ook op met die smaching snares met veel highs er in,aan lager volume is dit gaaf,op een PA volle bak kan dat erg storend worden en heb je heel snel moeiheid,waardoor er zal geneigd worden het iets stiller te moeten zetten.

Dus ergens op dikke boxen goed luid zetten en dan kijken of je niet best wat moet intomen op bepaalde frequenties.
 
Ik vind de titel kei goed :)

Ik zou een vocoder gebruiken (hehehe, maar ja, waar doe ik dat niet!)

Ik heb 'm geluisterd op intern laptop speakertjes dus niet heel representatief vermoed ik. Maar goed, de bevindingen bij dit lousy speaker systeem:
- De snares bij 1:35-1:40 klinken wat scherp en ietwat in overdaad aanwezig.
- Bij 3:15-3:25 raakte ik 'm een beetje kwijt
- Stuk dat start op 3:48 is erg cool. Zat die er ook al eerder in?
- De 303 bij 4:10 komen hier hard over in de mix.

En natuurlijk gefeliciteerd! :dj:

Aahhhh, dank je wel Alterex, toppie van je kerel!

- de snares heb ik zachter gezet, thnx
- 3:15-3:25, mmm daar veranderd toch niets?
- 3:48 nee, die zit er niet eerder in, maar die klinkt (bewust gedaan) toch redelijk off-tune :)
- 4:10 okee, heb ik zachter gezet

Vocoder, neen, ik heb in't verleden al veel vocoders gebruikt, ik wil 'm zo houden. De labelmanager vond het ook prima zo. Zeer dreigend idd.

Dank je wel voor je input, hier had ik wat aan.

Nieuwe versie staat nog NIET online.

Graçias amigo !

Gloomy :)
 
Gefeliciteerd! Gaaf man. Ik heb geluisterd en vind de beat en bassline echt vet, de 303 in het begin ook. Maar op een gegeven moment, voor mij ook rond 3:50 waren mijn oren een beetje moe van de felle geluiden. Er lijkt daar nog een ander spoor onder de 303 te zitten dat ook erg hoog en noisy is. Voor mij wat teveel van het goede, maar ik ben geen kenner van het genre, noch een typische luisteraar. Voor de casual luisteraar misschien iets te vermoeiend richting het eind, terwijl de basis juist heel vet blijft. De vocal komt een beetje ‘bad-guy uit de film belt voor losgeld’ over, beetje creepy zelfs. Terwijl het thema meer maatschappij kritisch is. Dat vind ik minder goed matchen dus ik zou de vocal minder creepy maken. Suggestie van vocoder die al gedaan is sluit ik me bij aan.

goed bezig man en succes met de puntjes op de i!!

synthmann, you're the best! Dank je wel voor de lovende woorden. :)
Ik heb de 303's wat zachter gezet, zou nu niet meer zo vermoeiend moeten klinken.
De stem blijft, zoals eerder gezegd, zoals ie is. Ik krijg er ook vele goeie kritieken over, ook van de labelmanager.

Leuk yo, mijn dank is eeuwig!

Fijne avond verder!!!

Gloomy. :)
 
Door de minimale tekst wordt het thema/ de track wat langdradig voor mijn gevoel al is dit ook muziek die ik zelf niet opzet moet ik zeggen.
Vanaf 1.50 wordt ie als track interessanter qua instrumentatie/arrangement dus als het mijn track zou zijn zou ik voor de 1.50 nog een lekker en wat korter intro erbij zetten.
Gefeliciteerd met je platencontract, je verdient het!

Oh, dat is mooi gezegd krautrock, dank je wel man. :halleluja
Mmm, qua arrangement, tja één van de kenmerken van New Beat is repetitiviteit, kwestie van een tribal-feel te verkrijgen. Ik zou ook begod niet weten hoe ik de intro korter kan maken.
Thnx voor de felicitaties.

Vele groetjes, fijne avond.

Gloomy.
 
Back
Top