144 bpm melodic psytrance

Sub, dozart en egres ook bedankt voor jullie comments. ja als ik wat afstand neem, en dat lukt me vrij snel, dan hoor ik ook dat het te simpel/mechanisch is. Ben weer met wat bezig en zal dat minder gaan afraffelen. Hopelijk lukt het om er wat meer muzikaliteit in te krijgen. Ik heb nul komma nul muziek achtergrond. Dus dat is best moeilijk. Ben nu met iets nieuws bezig waarbij het wellicht wat beter gaat. Wel prettig om te horen dat het qua mix wel redelijk zit.

Wat maakt 'muzikale achtergrond' uit?
Fantasie!! That's all you need.
 
yo... dat is helemaal confronterend :) je hebt wel deels gelijk denk ik, zit een beetje in het midden vermoed ik. ik stel me zo voor dat als je een bepaald instrument echt hebt leren bespelen met alle ins en outs daarbij, het makkelijker is om vanuit het gevoel wat je dan hebt ontwikkeld te componeren. ik ben er ook achter gekomen dat bepaalde artiesten die ik goed vond vaak wel iets van een vroegere muziekachtergrond uit klassiek of jazz genre hadden. maar goed misschien zijn er ook heel veel tegenvoorbeelden aan te wijzen. kan dit natuurlijk niet bewijzen.
 
ik stel me zo voor dat als je een bepaald instrument echt hebt leren bespelen het makkelijker is om vanuit het gevoel te componeren.

Ja en nee. Ik ben daar altijd dubbel in. Op gevoel kom je heel ver. Je kunt dan alleen vaak niet onderbouwen waarom iets werkt of juist niet. Dan kan met theorie wel. Maar het gevaar daarbij is dat je je in een stramien laat persen. "Na dit komt dat, dan zus en zo en dan lost dit akkoord netjes op in dat en klaar." Daar kun je muzikaal geen speld tussen krijgen, maar verrassend is het niet.

Soms hoor je fantastische liedjes die super simpel blijken te zijn. Met teveel kennis bedenk je dat waarschijnlijk niet. Maar andersom kan ook: complexe en ingenieuze nummers die je alleen creëert met een flinke dosis (jazz)kennis.

"Fantasie, that's all you need" ben ik het ten delen mee eens. Je moet ook kunnen maken wat je voor ogen staat. Ik zou graag zo goed schilderen als Rembrandt, maar ik ken mijn beperkingen :D
 
strakke kick en baslijn die mooi samen gaan en en stuwende kracht leveren
mooie lead sounds die redelijk subtiel en daardoor juist sfeervol zijn, in veel psy wil eea nog wel wat over de top zijn, deze is mooi vloeiend
sommige leads mogen er misschien wel iets meer uit springen of een net wat scherper randje hebben
doet me wel denken aan Cosmosis :okdan:
 
Back
Top