Duptempi

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.561
Locatie
Tranendal
Gister een goedkoop bontempi orgeltje op marktplaats gevonden (de HF222). Thuis gekomen helemaal uit elkaar gehaald, schoon gemaakt (ruim 30 jaar aan stof en prut. stickers etc. verwijdert) en weer in elkaar gezet.

Toen zitten spelen met allerlei effecten en zo door het filter van de Novation Summit met wat delay en reverb ontstond daar ineens een dubtrack :D

 
Cool, klinkt best tof dat orgel.
bring in them drums and bass :)

Klinkt goed zeg.
 
Coole shit dit Dreamer :okdan:
Welk ritme heb je gekozen uit je bontempi ? En welke effecten heb je gebruikt voor je summit ?
 
Dit is de 'disco' preset op redelijk laag tempo.
Het gehele geluid is door 24db filter met wat resonance (en lfo3 zachtjes op de frequentie), beetje overdrive, dan beetje chorus, genoeg delay en wat reverb gegaan :)
 
Leuk :okdan:
Nu nog 4 keer zolang met wat meer instrumenten

Nog 3 bontempi's ? :P

Dat lijkt me wel een heel leuk projectje: dikke, goedgevulde dub met als basis kilo's kaas :okdan:
Mocht je daarvoor nog een hoogbejaarde Gem (het keyboard, niet het sf-lid) die het leven beu is willen lenen, let me know.
 
Geinige track, lekkere spacey dub met een knipoog naar de sixties door dat orgeltje, althans zo komt ie op mij over.
 
En dan te bedenken dat ik meer tijd heb gestoken in het tekenen van het logo dan de compositie en opnames van de track :D
 
Back
Top