Tim and the .Ocean - Shimmering Lights (Modular Dub, jazzhop)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Deze track heb ik gisteren gemaakt. Ik was toen aan het klooien met de expersleepers ES-4 en 8x CV en 8x Gate interface.
UIteindelijk geleerd dat Ableton zuigt en dat het alle mididata altijd naar midi channel 1 route.
Zodoende een sequence gemaakt, drum loop erbij en uiteindelijk is het een 30 min track geworden die ik to 8 heb ingekort..
De bass en arp komen uit de modular. Het zijn 2 in elkaar verweven patches met 2 VCO's die fm-en, syncen etc.
De bas VCO is ook de modulator van de ARP VCO.
Ook nog een BH Vintage Phase gebruikt.
Deze track is heel erg montoon en het is de bedoeling dat dat juist hypnotiserend werkt.
Er is iig 1 persoon die hem helemaal afluisterd :)

Ben beniewd wat je er van vind.

Cheers

TIm

 
demian Nap egres SmartBits

Ik zou het leuk vinden als je een stukje kan luisteren en je ongezouten mening wilt geven.

Weet al dat het te lang en monotoon is :D​​​​​​​
 
Hi,als je een hypno effect wil bekomen,naar mijn mening (anders werkt het niet in ieder geval voor mij) zorg je er best voor dat alles altijd in tune en harmonie is,die s/h like sounds dus moeten quantized zijn dus.

verder in de delen waar enkel die s/h loopt met niets anders moet je een meeslepende sound/groove toevoegen,iets in laag/mid om het hypno effect te blijven ondersteunen anders halen die delen je telkens uit het hypno effect.
Iets low/string-pad achtig dronig in harmonie met de s/h sounds

Verder leuke track en mix klinkt goed

voila
 
Ik heb helemaal geen s/h. Das de laatste essentiele module die ik nog moet halen :)
realizeer me dat een quantizer best als pseudo s/h kan fungeren. Dat heb ik hier ook gedaan.
De grap is dus dat die anti harmonie uit de quantizer komt. Maar ook heel verl exp fm.

Zal een je tip proberen. Thanks :okdan:
 
Ik sluit me aan bij wat egres aangeeft. De S&H-achtige sounds halen je een beetje uit de vibe, maken het met momenten ook te druk. Over de mix kan ik niet veel zeggen omdat ik op een laptop zit, maar heb daar het idee dat de gitaar en piano wat meer naar de voorgrond mogen als ze er zijn. Ze willen dan immers de aandacht. Vocalen zouden er ook niet bij misstaan trouwens.
 
Wauw echt heel vet!! Ik dig dit wel. Ik vind de s&h soundjes juist superkoel, ook juist OMDAT ze er net niet tussen horen. Ik zou het alleen wat schaarser inzetten. Nu zitten ze er erg veel in. Maar hele toffe sound en sfeer, mix klinkt ook goed. Na een minuut of 5 mag de afbouw wel beginnen imho, ik heb niet echt iets nieuws ontdekt daarna voor mn gevoel.
 
zeer mooie productie.. filmpje heb ik niet gekeken. Wel wat lang idd en ik gaap me te pletter :)
Wat is dat met het einde ? Zo abrupt...

Ha thanks. Ja ik gebruik de telefoon om in een klein uurtje wat video te maken.

Ja hij moet zeker korter.
 
Wauw echt heel vet!! Ik dig dit wel. Ik vind de s&h soundjes juist superkoel, ook juist OMDAT ze er net niet tussen horen. Ik zou het alleen wat schaarser inzetten. Nu zitten ze er erg veel in. Maar hele toffe sound en sfeer, mix klinkt ook goed. Na een minuut of 5 mag de afbouw wel beginnen imho, ik heb niet echt iets nieuws ontdekt daarna voor mn gevoel.

Ja idd veel te lang. Bedankt voor het luisteren.
ik neem alle feedback mee om hem af te maken.
 
Ik sluit me aan bij wat egres aangeeft. De S&H-achtige sounds halen je een beetje uit de vibe, maken het met momenten ook te druk. Over de mix kan ik niet veel zeggen omdat ik op een laptop zit, maar heb daar het idee dat de gitaar en piano wat meer naar de voorgrond mogen als ze er zijn. Ze willen dan immers de aandacht. Vocalen zouden er ook niet bij misstaan trouwens.

Hey tof dat je dat hoort.
Kunnen idd prima vocalen bij.
bij de korte versie wat minder disharmonische bliepjes.
Ik hoor de piano duidelijk. Maar hij is wel heel lofi.
 
De raadgevingen vab SB-SIX zijn de beste denk ik,en zou afstappen van een hypno track idee en deze eerder verder uitwerken.
 
Hoi Tim!

Eerste indruk: wow! Serieus mooi, moest een beetje denken aan de oude Savath & Savallas sound kwa sfeer en dat is zeker een compliment. Toffe beat ook!

Ik ga hem zo in de auto nog eens helemaal luisteren.
 
Ik vind dat de track een lekkere vibe heeft, lekker laid back met mooie geluiden en een goede beat. Dat S&H-achtige geluid is mij inderdaad wel wat te prominent aanwezig, het brengt een onrust in de track terwijl juist die laid back vibe zo lekker is. Denk wel dat je zoiets kunt gebruiken voor contrast, maar dan spaarzaam - bijvoorbeeld in een break, of heel zacht in de achtergrond en dan af en toe naar voren laten komen ofzo. Ik denk ook eigenlijk wel dat de track na die break rond 3:30-3:40 wel "klaar" is. Daarna wordt het toch een herhaling van zetten.
 
Savath & Savallas sound

wow tof, wat een frisse electro akkoestische muziek. Ben gelijk fan.

Als je een keer tijd hebt zou ik graag wat luister tips van dingen die jij vet vind krijgen.

Nap ben het er mee eens. Ik neem alle feedback mee in een 3 a 4 min versie.

Er komt ook nog fluit en wellich vocals bij.

Bedankt allemaal :okdan:

Dus dit heb ik opgevangen tot nu.

- te lang
- s/h wat gedoseerder
- meer op het laidback focussen
- een drone/pad element in het kale deel.
 
Klinkt erg lekker, dit is wel mijn ding eigenlijk. Die quantizer (waarvan ik eerst ook dacht dat het een S&H was) zou inderdaad minder mogen worden gebruikt. Hij zou het lekker doen als je hem zou combineren waar je met de drums ook wat variaties maakt. Maar dan nog, niet te vaak doen. Verder is de track inderdaad behoorlijk lang, wat minder een probleem zou zijn als die quantizer niet heel de tijd aanwezig was. hehe.
Misschien kan je er nog wat vocals bij doen, ook zeer minimaal, puur ter ondersteuning van de sfeer.

Op de een of andere manier moest ik aan deze track van Marbert Rocel denken. Als je het niet kent, luister ook zeker meer werk van hem, ik denk dat het wel in jouw straatje is.

 
Back
Top