Disco sample

Ik vind hem leuk!!! erg apparte break ook,das niet echt disco die break btw,maar dat terzijde,het grooved iig als een tiet!!!
alleen als je die sample triggert zodat er een kort bassloopje ontstaat mis ik toch wel wat body en wat laag in de track...

sommige instrumenten staan ook iets te veel extreem gepanned( de hihats )....verder zou ik het nummer iets korter maken want op een gegeven moment komt er gewoon nix nieuws meer bij en wordt het hier en daar wat eentonig

verder een lekker trackie! break is verrassend moet ik zeggen,en de effecten die je gebruikt hebt waren duidelijk goede samples,maar die breedte van die effecten mist de track ietwat....

nou goed het is al laat,ik hoop dat je er wat aan hebt??? :D
 
I said hip hop, hippe to the hop.

Bassline spreekt voor zich, gejat van Sugarhill gang. Break is wel leuk.
Het is geen disco overigens, veel te snel voor. En die sugarhill gang basline is hip hop.
Wel grappig dat je disco wil maken met hip hop samples, het is eerder andersom geweest.
:)
 
Origineel geplaatst door 6 trak
da's onzin nutuulk... die bassline is origineel van Chic...

Ow ja dacht van niet, welk nummer dan? :)
 
Origineel geplaatst door 6 trak
Good times...

Och ja das waar ook LOL :) Maar die sample is makkelijker te jatten van de suikerberg dan van chic. 8D

Anywayzz, blijft het nog gejat :D
 
Niet echt vet!
Sorry maar zal ook zeggen waarom want daar heb je misschien wat aan.
De drums zijn veelste schoon en helder...die moeten wat vunziger..geen keiharde dist ofzo maar wat oldskoolere samples met meet ruis ofzo.
Verder zou ik de beat helemaal skippen.
Die bassline gebruik je gewoon niet nog een x he. Dat trommeltje ..heel rap eruit. veelste statisch.
Mis keihard een warme electrische piano sound. Ook de analoge synth's(samples) en wikkewakkes (samples) ontbreken.
Begrijp wel dat dit niet echt een hele serieuze poging is geweest maar...moest het toch ff kwijt!

Gr,

Chris:koffie:
 
Origineel geplaatst door 6 trak
maar daarom is die bassline nog niet per definitie hiphop...

Nee maar dat zeg ik ook niet, dacht alleen dat ie van sugarhill was, maar ik had het fout.
Er is zoveel gesampled van disco welke daarna weer in hip hop / rap terug kwam.
 
Deze trak was een frutsel. Met een zwaar gejatte sample van de Sugar hill gang.

Deze Band zou je rap kunnen noemen maar is ontstaan vanuit de disco !!

Voorts hebben vele grote namen de chords gebruikt !

Mijn mix heeft niet een bepaalde styl als achtergraond maar was bedoeld als gein !

Greetzz REY
 
Origineel geplaatst door Mostatic
Nee maar dat zeg ik ook niet, dacht alleen dat ie van sugarhill was, maar ik had het fout.
Er is zoveel gesampled van disco welke daarna weer in hip hop / rap terug kwam.

offtopic: Sterker nog: de Sugarhill Gang en het nummer Rappers Delight is geproduceerd en geschreven door soul en disco ster Sylvia Robinson die (onder de indruk van de rappers die ze steeds vaker op straat hoorde) Sugarhill Records was begonnen en een hitje nodig had om het label van de grond te krijgen. Rappers Delight zou de eerste rap hit-single worden. Ze stond ook achter Grandmaster Flash and the Furious Five.
 
Back
Top