Isolation - Elektro

Alterex

overdreven/overdrive
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
800
Locatie
Bleiswijk
Isolation - een track met voor mijn doen veel eigen geschreven tekst. Text2speech en dan heel veel knippen, strechen en plakken. Dat viel uiteindelijk nog flink tegen. Maar goed, dan heb je ook wat. :eureka:



De tekst voor de fijnproevers :baco::mega: :

I. Isolation.
I. Isolation.
I. Isolation.
I. Isolation.

I, dance with shadows.
And I, speak to echo's.
I, dwell on thoughts.
And I - embrace myself!

I-so-lated.
I-so-lated.
I-so-lated.
I-do-hate-it!

I, walk on rainbows.
And I, let my mind flow.
I, hear my thoughts.
And I - embrace myself!

I-so-lated.
I-so-lated.
I-so-lated.
I-can-make-it!

I, float through meadows.
And I, learn from Plato.
I, trust my thoughts.
And I - embrace myself!

I-so-lated.
I-so-lated.
I-so-lated.
I-just-made-it!
 
Leuk om naar te luisteren! En ook een vocoder die je tenminste kunt verstaan.. :-)
 
Leuk om naar te luisteren! En ook een vocoder die je tenminste kunt verstaan.. :-)

Dat was nog best even puzzelen. Ik heb gezocht naar een balans tussen het droge kanaal en de vocoder. De vocalen bestaan in totaal uit 4 kanalen: droog+autotune :engel: | vocoder | droog+fx | alleen couplet vocalen => vocalbus + eq
 
Toffe Kraftwerk-invloeden.
Hou hier wel van.
Vooral die vocoder weet mij echt te bekoren.

Thanks! Wat ik vooral leuk vind is dat zo'n track betekenis krijgt met zo'n tekst. Althans, zo ervaar ik het.

Vocoder is trouwens de FL Studio Vocodex met de TAL Juno 60 als modulator. Op het droge kanaal zit Melda autopitch en Melda Freqshifter. De midi noten zijn zowel aan de modulator als aan de autopitch geknoopt.
 
Erg leuk! Vind het overigens meer naar de solo werken van Karl Bartos en van Metroland klinken dan naar Kraftwerk zelf.

ook net Nicht Positiv beluisterd, die is ook zeer goed!

is er iemand hier die Virsyn Matrix gebruikt trouwens?
 
Dank voor je reactie! De virsyn matrix ga ik eens bekijken. Goede tip
 
Back
Top