Eclectism [Detroit Den-Haag Electro] Matrixbrute demo

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.136
Locatie
HybriDe L!Fe


De bass is de eerste patch die ik op de Matrixbrute heb weten te saven.
Daar deze jam mee gemaakt.
Geen plugins gebruikt ( beetje stutter ).
Synths en fx analog, chorus, bbd, spring en tape delay (Copycat).
Alleen de hoge drone is een sample en een percussie loopje
Beat Yocto 808.

Ben helemaal in love. De Matrixbruuut is ja....uhh Bruuuut!:D
 
Klinkt super, maar na zes minuten werd er niets meer toegevoegd en mocht het voor mij stoppen, ik luister niet graag lang naar dezelfde muziek, en geef toe : die basslijn en hoge arp zijn wel erg repetitief. Verder ben ik wel onder de indruk van je oor voor details, dus 't is wel heel knap gemaakt. :okdan:

:luv: Gloomy
 
Hey thanks allemaal.
e-Gloomy-nations het is een jam, de synth is in 1 keer opgenomen.

Zelf vind ik het repetetieve juist vet.
Daar is voor mij niets mis mee. Das ook handig voor het mixen met andere platen.
Zou er nog een track van kunnen maken met een meer standaard opbouw.
 
erg goed! mooi, dat repetitieve bevalt me wel.
alleen de, of het is de bedoeling, de 808 kick is erg aanwezig. drukt niets weg, maar op den duur merk dat de kick mijn oren vermoeit. de heel subtiele, mooie geluiden verliezen dan soms hun kracht. een tikje zachter?
niet op een koptelefoon geluisted, maar op luidsprekers voor de duidelikheid, die zeer neutraal weergeven, goed in het laag/midden/hoog. ik noem ze mijn paaldansers, twee woofers verticaal verbonden met een paal. tegen elke resonantie bewapend. zeer zuivere weergave.

nooit last dat een 808 kick te hard staat, in dit geval wel. kan aan mijn ruimte liggen.

maar, verder, erg genoten, erg goed, erg sterk gemaakt.
 
erg goed! mooi, dat repetitieve bevalt me wel.
alleen de, of het is de bedoeling, de 808 kick is erg aanwezig. drukt niets weg, maar op den duur merk dat de kick mijn oren vermoeit. de heel subtiele, mooie geluiden verliezen dan soms hun kracht. een tikje zachter?
niet op een koptelefoon geluisted, maar op luidsprekers voor de duidelikheid, die zeer neutraal weergeven, goed in het laag/midden/hoog. ik noem ze mijn paaldansers, twee woofers verticaal verbonden met een paal. tegen elke resonantie bewapend. zeer zuivere weergave.

nooit last dat een 808 kick te hard staat, in dit geval wel. kan aan mijn ruimte liggen.

maar, verder, erg genoten, erg goed, erg sterk gemaakt.

van die kick klopt denk ik wel, mot ikk ff beter mixen.
De kick drukt de main bas part weg dmv sidechain. Wellicht te veel :)
 
Zo videootje in elkaar geflanst op mijn telefoon
Beetje diy amateur sfeer :D
jammer maar 5 min was de max. De hele track is 15 min.
 
Dan heb jij een hele goeie phone zeg, zo heldere beelden. Welk appje gebruik je hiervoor ? Quick Story ? Goed gedaan yo. :)

Morguh Gloomy.
Die app heet Quik en is van go Pro.
Ook heb ik beelden en photo's van mij eigen telefoon gebruikt. En de standard editor op een Samsung telefoon gebruikt om the knippen.
Die vliegtuig vlucht van YouTube gesnaaid :)

:mega:
 
Leuke experimental track.
Dat zijn je kids die wat in je Doepfer rack pluggen?
Dat wordt oppassen want er komt de komende jaren een dag dat jij ff lekker denkt te gaan patchen en dat er al twee kleine eurorakkers de boel in beslag hebben genomen. :)
Lijkt me trouwens erg leuk als je op een gegeven moment met je kids samen tracks maakt.
 
Leuke experimental track.
Dat zijn je kids die wat in je Doepfer rack pluggen?
Dat wordt oppassen want er komt de komende jaren een dag dat jij ff lekker denkt te gaan patchen en dat er al twee kleine eurorakkers de boel in beslag hebben genomen. :)
Lijkt me trouwens erg leuk als je op een gegeven moment met je kids samen tracks maakt.

Hey bedankt.
Ja idd dat zijn mijn meissies.
Ze vinden die gekleurde kabels erg interessant.
Idd een idee om een patch te maken en daarna de kids te laten noodelen.
Dat dan opnemen en een track mee maken.
nu vinden ze de op1 met het cow effect helemaal tof :)
 
Back
Top