Nieuw muzikaal epos : Mars - IV (genre Vangelis etc)

Mja, ik heb zelfs een heel album gepost (2 jaar aan gesleuteld) waar ik wel één hele reactie op heb gehad.
Staat alweer bijna op page 2 met één hele reactie. Ik zal maar gewoon accepteren dat klassiek uit is ;)

Op zich is het ook niet geheel onlogisch: omdat er eigenlijk best veel nummers/creaties gepost worden, val je binnen de kortste keren naar het achterplan en kom je niet meer aan de verdiende aandacht toe. En dat doet niets aan de kwaliteit van je resultaat. Dat terwijl er voldoende geïnteresseerden voor de traditionelere synthmuziek op dit forum zitten. Maar ja ... hoe te bereiken?

Een ideetje waar ik al een tijdje mee speel is om een thread op te zetten waarin je zou kunnen vragen wie er geïnteresseerd is om een melding te krijgen wanneer je een nieuwe track post. Die kan je dan met een privébericht aanschrijven. Misschien is dat wel een tof idee, misschien ook niet.

Maar ik zal eens op zoek gaan naar jouw post want ook dat is mij dus ontglipt :erm:. Zo zie je maar dat het niet eenvoudig is om op te vallen 8).


:doei:

Danny
 
Knap werk, tof ook dat je gedetailleerd beschrijft welke "trucs" en geluiden je hebt gebruikt.

Maar het is verder absoluut niet mijn smaak, de "zoetsappigheid" is mij wat te veel.
 
Voor mij ook iets te zoetsappig qua melodielijnen en de geluiden die daarvoor zijn gebruikt.
Wat betreft het arrangement zou het stuk een break kunnen gebruiken door ergens de melodie en 't ritme (bijna) helemaal stil te laten vallen voor een ruimtelijke/spacey, atmosferische onderbreking, zoals ook op het einde te horen is.
Verder niets dan waardering voor deze professioneel klinkende en zeer gedetailleerde track.
 
Bahamut : Bedankt voor de waardering. Jammer dat het nummer zoveel als zoetsappig ervaren wordt. Het is gewoon een duidelijke melodielijn met geluiden waar duidelijk vibrato wordt gebruikt om gevoel uit te drukken. Krijg je dan zoetsappigheid? Ik weet niet. Ik vind het persoonlijk eerder gewoon melodieus, iets wat in de moderne muziek het meestal moet afleggen tegen ritme. Maar dat zijn nu eenmaal de broodnodige smaakverschillen :).

Die break kan ik deels in komen. Ik heb dat hier echter expres achterwege gelaten omdat het een onderdeel maakt van een project met meerdere nummers. En laat nou net de reeds afgewerkte nummers een duidelijke break (of sommige zelfs meerdere breaks) bevatten. Als ik dit bij Mars ook zou gedaan hebben, dan zou het geheel van het project te saai worden. Ik bekijk het dus vanuit het geheel, maar dat hoort iemand die enkel deze compositie beluisterd niet.

Wat ik vooral onthoudt van alle commentaren is dat de details opvallen (wat altijd mijn bedoeling is) en dat het harde werk wat erin gestoken is, gewaardeerd wordt :mega:.

:doei:

Danny
 
Danny Allereerst de muziek: wonderlijk mooi. Ik vind dit echt prachtige muziek en ontzettend goed en mooi uitgevoerd. Je kunt horen dat je er flink aandacht aan besteed hebt en er moeite in hebt gestoken. Het resultaat is prachtig en ronduit professioneel. Ik heb er enorm van genoten net zoals van je eerdere uitgaven in dezelfde serie. Ik denk dat ik dit de mooiste vind maar ga ze allemaal opnieuw beluisteren.

Ik heb ook de video gekeken en die is heel erg mooi. Ik merkte zelf dat mijn aandacht weggetrokken werd van de muziek door de "feitjes" (die zeer interessant zijn en daardoor mijn aandacht opeisen)... dat doet jouw muziek eigenlijk te kort. Gelukkig heb ik nu de MP3 opstaan en die komt bij mij intensiever binnen dus fijn dat je allebei aanbiedt.

Ik kan niet wachten op meer releases in deze serie en ik zal het maar verklappen: ik ben in mijn hobbyschuurtje nieuwe planeten aan het maken zodat er geen einde komt aan deze serie.

Prachtig man!! Bedankt voor het delen!! :halleluja:halleluja:halleluja


Goede muziek moet altijd beluisterd worden zonder dat je iets erbij doet.
Het is slechte muziek die video clips nodig hebben om de inhoudsloosheid van de track te verdoezelen.
Zodat je gefocused zou blijven op het liedje en het zou uit beluisteren.
En hoeveelste meer je het dan hoort en uit luistert, zoveelste beter zal je het vinden.
Omdat er een band groeit op dat moment, tussen de artiest en jou.
Je vind de clip wel cool, je vind dit van de artiest, dat, en op den duur gaat het niet zozeer meer over je muziek
maar over jou...

En hoeveelste leuker ze jou vinden, zoveelste leuker vinden ze je muziek.

Het is een illusie.


Maar goede muziek, daar leid een video clip zelfs vanaf, want daar zitten zoveel kleine details in die je enkel maar kan horen door je 100% op de song te focussen, en NIETS anders.

Ik begrijp dat iets zoals youtube uiteindelijk vele views kan halen en dat een videoclip dus nodig is voor sommigen maar zoals jij zegt, kan ik goed begrijpen dat de video afleid van de song.
 
Wat die afleiding door een videoclip betreft, kan ik jullie absoluut bijtreden. Daarom voorzie ik in mijn posts steeds een link met enkel en alleen muziek en daarnaast eentje naar de video. Zo kan de geïnteresseerde zelf kiezen wat ie wil.
Persoonlijk hoor ik ook liefst alleen de muziek omdat je dan meer de tijd neemt om de details te zoeken en te ontdekken (werkt heel goed over koptelefoon en dan in het duister). Het is voor mij sowieso een absolute must dat mijn tracks zonder beelden ook overeind blijven ... en tot nu toe denk ik wel dat ik daar steeds in geslaagd ben :engel:.

Waarom er video's bij deze nummers gemaakt worden? Het hoofddoel van dit ganse project (Solar System) zijn voorstellingen in een planetarium van een volkssterrenwacht en dan is het juist nodig om beelden te hebben. :)

Wel weer leuke reacties op dit nummer :koffie:.


:doei:

Danny
 
Klinkt allemaal super. Begrijp ik goed dat je geen enkele tracks maar alleen hele albums kan kopen bij jouw Bandcamp?
 
Op zich is het ook niet geheel onlogisch: omdat er eigenlijk best veel nummers/creaties gepost worden, val je binnen de kortste keren naar het achterplan en kom je niet meer aan de verdiende aandacht toe. En dat doet niets aan de kwaliteit van je resultaat. Dat terwijl er voldoende geïnteresseerden voor de traditionelere synthmuziek op dit forum zitten. Maar ja ... hoe te bereiken?

Een ideetje waar ik al een tijdje mee speel is om een thread op te zetten waarin je zou kunnen vragen wie er geïnteresseerd is om een melding te krijgen wanneer je een nieuwe track post. Die kan je dan met een privébericht aanschrijven. Misschien is dat wel een tof idee, misschien ook niet.

Maar ik zal eens op zoek gaan naar jouw post want ook dat is mij dus ontglipt :erm:. Zo zie je maar dat het niet eenvoudig is om op te vallen 8).


:doei:

Danny
Ik speel al een tijdje met het idee van een groep makers/luisteraars die elkaars werk willen recenseren. Dat heb jij voor mij al eens gedaan en gaarne zou ik andere muzikanten in juist deze hoek wat meer steun bieden.
 
Hele mooie orkestrale, zelf gecomponeerde synth muziek... :okdan:
Yamaha met MC-500, (jou centrum) en daarmee alles mee aangesloten...

en idd het is niet alleen V wat ik hoor...
J, T, H, net wat je zegt, alles zit er tussen...
Top productie ook...
 
Klinkt allemaal super. Begrijp ik goed dat je geen enkele tracks maar alleen hele albums kan kopen bij jouw Bandcamp?

Hier wordt nog een "oude koe" uit de gracht gehaald :dubbel:. Maar inderdaad, op Bandcamp kan je zowel het album "Solar System Part I : The terrestrial Planets" als "Solar System Part II: The Jovian Planets and Beyond" aankopen (zowel op industrieel geperste CD als mp3, flac etc). Zie ook mijn handtekening trouwens. Alles bij mekaar voor een dik anderhalf uur muziek in de genre van Vangelis met een eigen persoonlijke toets :mega:.

:doei:

Danny
 
Ik speel al een tijdje met het idee van een groep makers/luisteraars die elkaars werk willen recenseren. Dat heb jij voor mij al eens gedaan en gaarne zou ik andere muzikanten in juist deze hoek wat meer steun bieden.

Ik vind dat een heel nobel idee. Omdat mijn werk de laatste jaren nog nauwelijks reacties losweekt, heb ik zo goed als geen voeling meer met dit forum waardoor ik er ook nog weinig op aanmeldt. Zo'n recensies zouden dit misschien wat kunnen losweken, vooral voor wat betreft de "oudere" genres waar het allemaal mee begon.

Ik vrees enkel dat dit goede initiatief na een tijdje gaat doodbloeden of de modernere stijlen ook weer zullen overnemen.

Dit voor wat betreft mijn persoonlijke visie ;).

:doei:
 
Ik vind dat een heel nobel idee. Omdat mijn werk de laatste jaren nog nauwelijks reacties losweekt, heb ik zo goed als geen voeling meer met dit forum waardoor ik er ook nog weinig op aanmeldt. Zo'n recensies zouden dit misschien wat kunnen losweken, vooral voor wat betreft de "oudere" genres waar het allemaal mee begon.

Ik vrees enkel dat dit goede initiatief na een tijdje gaat doodbloeden of de modernere stijlen ook weer zullen overnemen.

Dit voor wat betreft mijn persoonlijke visie ;).

:doei:
"Initiatief" klinkt gelijk zo groot. Ik ga het gewoon maar eens doen denk ik.

Wat de stijl betreft: de helft van mijn luisteraars is jonger dan ik en, opvallend genoeg; vrouw.
 
Omdat mijn werk de laatste jaren nog nauwelijks reacties losweekt, heb ik zo goed als geen voeling meer met dit forum

Ik kan me herinneren, dat je wat teleurgesteld raakte in de reacties die wél kwamen - en daardoor ging posten met de disclaimer "als je het niets vindt, reageer dan niet". Dat kan ook meegespeeld hebben.

Neemt niet weg dat het simpelweg leuk voor je zou zijn, als liefhebbers zich wat vaker bij je zouden melden.
 
@Tukker : "Initiatief" klinkt gelijk zo groot. Ik ga het gewoon maar eens doen denk ik.

Wat de stijl betreft: de helft van mijn luisteraars is jonger dan ik en, opvallend genoeg; vrouw.

Muziek als vrouwenmagneet??? Ik wist niet dat oersynthmuziek dat effect op vrouwen had :).

@stoter : Ik kan me herinneren, dat je wat teleurgesteld raakte in de reacties die wél kwamen - en daardoor ging posten met de disclaimer "als je het niets vindt, reageer dan niet". Dat kan ook meegespeeld hebben.

Neemt niet weg dat het simpelweg leuk voor je zou zijn, als liefhebbers zich wat vaker bij je zouden melden.

Kan zijn dat mijn houding dat wat in de hand werkt maar langs de andere kant zie ik hetzelfde probleem bij andere leden. En er zijn in het verleden tal van topmuzikanten/leden weggegaan omwille van dezelfde reden.
Maar het is tegenwoordig inderdaad geen sinecure om tussen de zeer vele inzendingen op zoek te gaan naar nummers die bij een stijl horen.
En tenslotte zijn we allemaal toch wel een beetje op zoek naar erkenning, niet ;)?

@rvanommen :
jammer, want het is inderdaad wel mooie muziek die je aflevert.
Ik luister meer hier dan dat ik comment (ook omdat ik vaak wat aanknal tijdens het werk, en dan niet altijd mn handen vrij heb voor een reactie).
Dat snap ik volledig dat je niet altijd tijd hebt om te reageren ... dat overkomt mezelf ook, hoor ;).

@metatron : Knap gemaakt!

Dank je wel :okdan:


Toch verbazingwekkend hoe een oude thread plots een nieuw leven kan gaan leiden :beard:.

Dank voor de reacties en het begrip :okdan:

:doei:

Danny
 
Toch 3 jaar na dato weer een nieuwe luisteraar hier. Knap staaltje werk! Klinkt misschien een beetje raar maar mij doet het een beetje denken aan de wat oudere Japanse RPG's. Dat je door de wereld loopt met deze muziek op de achtergrond.
 
Back
Top