Na 20 jaar weer een electro track gemaakt

Pim

Synthgod
Lid sinds
21 juli 2002
Berichten
824
Locatie
Weesp
Corona time! Heb de synths weer ontdekt en eens geen gitaren gebruikt.
Atmosferische track gemaakt met wat zang, (beetje) vocoder en Linndrum.
 
Wat klinkt zo'n LINN toch lekker :{. Track zit inderdaad goed in mekaar. Mix is goed voor eind mastering, goed op mekaar afgestemde sounds. Arrangement is meer dan OK. Af en toe doet het me aan het vroegere Futures World Orchestra denken, soms ook aan Time Bandits.
Ondanks het niet zo onmiddellijk mijn stijl is, vind ik het toch allemaal wel knap in mekaar zitten :okdan:.

:doei:
Danny
 
Ik kreeg wat vragen over hoe ik de sounds heb gecreëerd:

- Drums Aly James Lab VProm 2.0

- Arturia SEM (bass and rhythmic 'guitar')
- Arturia Mini (main riff)

- Arturia Solina (strings)
- Arturia Matrix-12 (de bewegende pad sounds)
- Arturia Piano V2 (piano)

- Arturia Synclavier V (sweeps and glides)
- Xils 5000 Vocoder
- Toontrack SD Latin Percussion

- Eventide Instant Flanger Mk II
- Eventide Harmonizer
- Acustica Audio Lemon Delay
- PSP EMT 2445 Reverb

- Gran Maestro Italiano (mijn zwarte dope)

- Brainworx bx_console SSL 4000 E op elk kanaal
- PSP FETpressor voor alles dat min of meer achterin de mix moet liggen
- en nog wat vage shizzle op de masterbus

- Afluistering DT1990 via Waves Abbey Road Studio 3 << Studio 3 is geniaal en maakt dat ik, net als in de fysieke studio, 10 - 12 uur per dag kan werken zonder vermoeide oren.

Wat ik niet heb gebruikt zijn de ingebouwde effecten van de synths. Ik wilde bewust een "1983" studio neerzetten met alle beperkingen van uit die tijd. Gevolg: van de flanger, harmonizer, delay en reverb heb ik slechts 1 stuks gebruikt. De delays ( 2 units uit Lemon gebruikt, 1 op een 4e en 1 op een 8ste noot) heb ik met de hand min of meer sync gezet.
 
Dat klinkt erg lekker.
Vind die vocalen ook erg goed gedaan (ben sowieso ook wel een liefhebber van vocoders).

De Xils 5000 vocoder is fantastisch! Doet echt niet onder voor mijn oude analoge Roland VC350.
 
Prachtige aanstekelijke track. Ik heb hem stiekem al paar dagen achtereen afgespeeld en hij klinkt elke dag beter !
 
Wat een heerlijke track! Ik wou dat die van mij zo klonken! Gaaf ook om op je soundcloud de Andy's song te vinden, die herinner ik me nog van vroeger, maar toen zaten die stemmen er nog niet in. Ook heel gaaf om weer te horen. Heb je de Andromeda nog? Ik de mijne al lang niet meer.
 
Wat een heerlijke track! Ik wou dat die van mij zo klonken! Gaaf ook om op je soundcloud de Andy's song te vinden, die herinner ik me nog van vroeger, maar toen zaten die stemmen er nog niet in. Ook heel gaaf om weer te horen. Heb je de Andromeda nog? Ik de mijne al lang niet meer.

Ik heb hem nog! Hij gaat ook nooit weg, alleen al om de reden dat ik in 1999 - 2005 voor Alesis R&D werkte. Er zit nogal al wat 'ik' in Andromeda. 8)
 
Back
Top