8:30AM (Techno)

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Dit is min of meer per ongeluk ontstaan vrijdagavond, toen ik aan het experimenteren was met enkele arps op mn Blofeld. Heb een en ander nog bewerkt in Reaper en ben momenteel content met het resultaat. Enige wat mij opvalt is dat de track op m'n monitoren (Yamaha HS8) en op m'n koptelefoon goed klinken, maar met oordopjes in lijkt de panning op sommige momenten uit balans. Ben dan ook vooral benieuwd of jullie dit ook opvalt? Zo ja, op welke momenten? Om die reden is de track ook privé op Soundcloud momenteel. Mocht het meer mensen opvallen dan ga ik weer schaven aan de track namelijk 8o)

De titel is een verwijzing naar het tijdstip waarop deze track het best tot zijn recht komt, behalve als je dan net uit bed komt. Om die reden staat de kick ook hard afgesteld, 08:30u is over het algemeen de echte diepgang wel weg op een feest :D

https://soundcloud.com/jeroenski-dingen/dj-ambelt-830am

-EDIT- Schijnbaar lukt een privétrack delen niet dus heb hem nu toch maar even openbaar gezet :erm:
 
Privétrack delen kan wel, maar je kunt 'm niet embedden.

Mooi stukje techno, knappe variaties, leuke riedeltjes, maar hij dramt me wat lang door, ik zou niet zo lang op 1 track kunnen dansen. Panning uit balans, dat hoor ik niet op mijn monitors. HIj is wel wat rommelig, maar dat komt volgens mij door die lompe kick en een te stille percussie. Ik zou er nog wat aan eq'n, en zet je monitors wat zachter als je dat doet.. Om te checken, kun je ze natuurlijk loeihard zetten.. Maak er maar een leuk luckdown feestje van, maar hou afstand, lol :)
 
Vind het qua invloeden best interessant.
Wat betreft productie (sounds, afmixing etc) zou het nog wel uitgebalanceerder kunnen.
Ook qua helderheid en diepgang, van klanken etc..
Desalniettemin vind ik dat je goed bezig bent.

Thanks voor je reactie!

Privétrack delen kan wel, maar je kunt 'm niet embedden.

Mooi stukje techno, knappe variaties, leuke riedeltjes, maar hij dramt me wat lang door, ik zou niet zo lang op 1 track kunnen dansen. Panning uit balans, dat hoor ik niet op mijn monitors. HIj is wel wat rommelig, maar dat komt volgens mij door die lompe kick en een te stille percussie. Ik zou er nog wat aan eq'n, en zet je monitors wat zachter als je dat doet.. Om te checken, kun je ze natuurlijk loeihard zetten.. Maak er maar een leuk luckdown feestje van, maar hou afstand, lol :)

Thanks voor weer een reactie! De monitors zet ik tegenwoordig al zachter, dat helpt zeker. De percussie ga ik nog even over nadenken. Die had ik juist wat zachter gezet omdat ik hem daarvoor te afleidend vond (in plaats van stuwend). Heb vanaf morgen 4 dagen vrij dus ga er nog eens mee klooien 8)

Wat betreft het dansen: Ik hou juist van lange, repetitieve techno waarbij (op het oor) weinig gebeurd. Dat in een donkere hal, vol met rook, dan ben ik op mijn plek :D
 
Mooie liedjes duren niet lang :dubbel:

Nee yo, je hebt dat zeer goed gedaan. Ik heb destijds ook wel in wat rokerige stroboscoop-kotten gezeten :)

Kijk uit naar een update!

Greetz,

Gloomy.
 
Back
Top