Drie kleine schetsen

ano090422

Gedeactiveerd account
Dismembered
Lid sinds
29 Maart 2003
Berichten
702
De laatste maanden nauwelijks tijd, noch inspiratie gehad om überhaupt iets te doen. Vanwege mijn bedrijf sinds de corona crisis nog minder tijd, maar vreemd genoeg lonkte dat Ableton logo steeds meer. Tussen het avondwerken door stiekem 3 keer een half uurtje zitten piemelen. Verwacht niet te veel - het zijn vooral schetsjes en uitprobeersels. Maar toch nieuwsgierig wat jullie er van vinden!



 
Kwa gear, gebruikt in de trackjes:

Korg Trident MK1
Roland TR-808
Behringer TD3 (ja ja dat lees je goed)
DSI Prophet 12
API 2500 (om de drums wat op te dikken)
API 1608 met 550/560 module
Kush Fatso
HCL Varis Tube compressor
wat Strymon FX

..software..
Ableton Live
Sonic Charge Echobode
UAD Voice of God (om de TD3 wat meer gewicht te geven)
Addictive Drums 2 (in de eerste track)

Inderdaad. Overkill als dit de output is. Maar ik heb wel wat plezier beleefd!
:beard:
 
Erg leuke schetsjes en leuke beats. Vind voor die AFX stijl 303 bassies erg leuk.

Wilde net vragen want die 303 klonk erg echt :)
 
flyweight Thanks! Ik heb hier en daar nog steeds wat principe issues met de kloonmanie van Behringer, maar shit, die TD3 is goed uit de verf gekomen! Op één van de tracks is hij wel gedubbeld door de Prophet, op de andere tracks zit er wat Echobode of Permut8 (ah die was ik vergeten) op om hem wat minder bread-and-butter te laten klinken.
 
Sowieso: de volledige Sonic Charge lijn heeft een refactor gekregen, waardoor het allemaal nog wat smoother zou lopen / ogen. Fijne plugins, heel inspirerend.

https://soniccharge.com/
 
Trouwens @moderators - het lijkt alsof de tijd van de server nog op wintertijd staat.
 
Die 303 is idd vet. Het zijn allemaal vette snippets. Goed dat je weer aan't producen geslaan bent. Wat voor bedrijf heb je ? Omdat je nu zo druk hebt door de crisis ?

Groetjes,

Gloomy. :)
 
e-Gloomy-nations Dank je!

Mijn bedrijf doet digitale innovatie, dus software engineering, design, research en data engineering. Werken aan mooie projecten als MR scanners, interfaces voor auto's, veel maritiem / off-shore. Zo'n 40 mensen in dienst, maar de tijden zijn natuurlijk enorm volatiel, dus heeft veel aandacht nodig. Het was al erg druk, maar het is cruciaal om in deze periode de aandacht niet te laten verslappen. En dat is wel eens lastig, mijn vriendin werkt ook bij ons, plus we hebben twee kleine apen (2 en nét 4). Dus eigenlijk de slechtst mogelijke tijd om muziek te maken. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan!
 
(en misschien wel de beste tijd om muziek te maken, aangezien de context in één keer compleet anders is. Plus, muziek maken zorgt voor een 'ander perspectief' – noem het een mini vakantie)
 
De 3de is wel lekker. Goed bezig.
 
Hey das lang terug!? keek laatst nog op je SC ;) Maar tof allemaal, dat sowieso!! :okdan:

Eerste spreekt me het meest aan.. acid-achtige basje valt harmonisch heerlijk samen die pads.
Derde is heel tof ook!! mooie productie met die fx her en der.. en lekker gevarieerde drums.
Tweede zeker geproduceerd maar stijl spreekt me minder aan ;)

Lekker bezig weer!! :dj:
 
Thanks e-Gloomy-nations , FreddyConfetti en MacGyverGear ! En excuus dat mijn antwoord even op zich liet wachten! Moet zeggen dat het wel de Echobode is die de show steelt!

Meanwhile nog wat nieuwe schetsjes, helemaal geen 303 dit keer – heb een Vermona PerFOURmer MKII gekocht, holy shit, die bak is echt ondergewaardeerd! Kreeg op sommige momenten zelfs OB-Xa herinneringen, heerlijke machine voor happy accidents.

https://soundcloud.com/chrostin/typisch-van-die-zeemuziek
https://soundcloud.com/chrostin/gronkel-snonkel

..en dan dit soort laffe kutmuziek maken.
 
ik heb met plezier geluisterd naar deze laffe kutmuziek.. Ik meende toch in de tweede track een 303 gehoord te hebben.. leuke tunes, merci! :)

Ah busted! Je hebt gelijk. Er zit toch een 303 in! En dank voor het compliment!
 
wooww.. lekker man!! Maar OB-xa voor lead?? Ik neem aan dat de Perfourmer die tenminste doet? :) Vooral bij die tweede hangen die leadlijntjes er heerlijk in.. gaaf ook die reverb waar het wet signaal een octaaf hoger lijkt te zijn.. ook akkoordkeuze samen bij die leadlijntjes is weer <3

Dat mellow EP-achtige geluid wat er later in komt bij die eerste snippet is ook lekker?
Wat gebruik je voor de pads chords in die laatste 2?? En in 'De lat ligt weer een stuk lager" (:D) echt heerlijk !! ;) of misschien de reverb die een aandeel hier in heeft ook??
 
Back
Top