Clo Sur - While You Think It Over (Stikkers Remix)

Hi Rutger,


vanaf minuut 1:40 t.m 1:55 komt er een synth /arpeggiator achtig instrument bij dat helemaal uit sync loopt met je beat/ritme...das echt niet goed!:(
Verder heb ik het effe gemasterd(low quality mp3) .
Let op je stereo image ....is wat tebreed en je bass synth is wat teveel van het goeie/to much basssss en je high end zoals hihats enzv mag wat naar de achtergrond.
dus wat meer in balans brengen het geheel.

Misschien heb ik ietsje teveel gesneden in bass frequencies bij de master versie maar tis meer om je een referentie track tegeven.
De track kan ook best wat comrpessie gebruiken om het wat meer als een geheel telaten klinken en pieken wat op tevangen.
Maar goed tis remix contest niet een master contest maar hoe beter het klinkt hoe meer je track eruit springt natuurlijjk.

Verder prima track.Gl met de contest.:okdan:
 

Attachments

  • untitled.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 85
Hey dude,

Super bedankt dat je deze moeite hebt genomen :okdan:
Nummer is al ingezonden, deadline was namelijk vandaag.

Even je feedback samengevat:
1. Arpeggiator uit sync.
2. Te brede stereo image.
3. Teveel bass.
4. Compressie

Over punt 2 + 3: Ik heb een reference track gebruikt en daarin net zoveel bass en stereo spreiding als in mijn track. Wellicht is het tegenwoordig wel normaal? Track is "Tensnake - Automatic". Ik heb zelfs een EQ match gedaan en daarin werd niets gecorrigeerd voor de bass, dus ze waren akelig gelijk.

Over punt 4: ik heb op de drum bus saturation + compression toegepast, daarna op de master bus nog tape compression. Wellicht kon het nog meer, maar dacht dat dit voldoende was.

Zou je misschien kunnen aangeven op basis waarvan je de feedback geeft? Dus meer in de trant van: met welke stijlen houd jij je zoal bezig? Ben je producer/mixer/masteraar/hobbyist? Ik ben erg benieuwd 8) Wellicht kan ik het dan in perspectief plaatsen.
 
Hey dude,

Super bedankt dat je deze moeite hebt genomen :okdan:
Nummer is al ingezonden, deadline was namelijk vandaag.

Even je feedback samengevat:
1. Arpeggiator uit sync.
2. Te brede stereo image.
3. Teveel bass.
4. Compressie

Over punt 2 + 3: Ik heb een reference track gebruikt en daarin net zoveel bass en stereo spreiding als in mijn track. Wellicht is het tegenwoordig wel normaal? Track is "Tensnake - Automatic". Ik heb zelfs een EQ match gedaan en daarin werd niets gecorrigeerd voor de bass, dus ze waren akelig gelijk.

Over punt 4: ik heb op de drum bus saturation + compression toegepast, daarna op de master bus nog tape compression. Wellicht kon het nog meer, maar dacht dat dit voldoende was.

Zou je misschien kunnen aangeven op basis waarvan je de feedback geeft? Dus meer in de trant van: met welke stijlen houd jij je zoal bezig? Ben je producer/mixer/masteraar/hobbyist? Ik ben erg benieuwd 8) Wellicht kan ik het dan in perspectief plaatsen.

Dat is jammer dat het al verzonden is want we kunnen over van alles en nog wat praten maar punt 1. Is toch het belangrijkste.
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel fut voor om op alle punten in tegaan....maar toch even kort.
Overigens begrijp mij niet vberkeerd je track mix/master is niet slecht ..het kan alleen veel beter,,,,,thats all.

Referentietracks(s) moet je mee oppassen he....bv je bass level kan prima overeenkomeen maar als op jouw track allemaal frequencies om die ruimte zitten tevechten ...klinkt jouw track gewoon minder/bv dof/muddy enzv.
Als vb de vocal op je track....kijk hoe laag de frequencies gaan...j
compressie gebruik ik meestal meerdere compressors totdat ik het gewenste effect heb zodat de track als een geheel klinkt.Niet elke track heeft dit nodig...Zoals altijd je oren gebruiken.

Steroe image heb ik naar verschillende gebieden gekeken niet naar je track als geheel want dan krijg je een heel ander beeld.

Wat ik doe....alles ..van componeren tot mixen ...masteren ...sounddesign...tracks uitbrengen.Genre: Electronisch.varierend tussen 80 en 140 BPM...dus van chill tot uptempo dance.....:doei:
 
Wat leuk zeg! :D
Op basis van dit topic? Of ben je een volger van inthemix?
Zou heel tof zijn als iemand van dit forum in de prijzen valt :)

Volg al een tijdje het kanaal van In the mix :okdan:

grtz
 
Back
Top