Ongetitelde Italo WIP

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Ik zit nu zoveel binnen dat ik maar weer eens iets aan muziek ben gaan doen. Ik zal vast de enige niet zijn... Maar ik denk, ik neem degene die geïnteresseerd is eens mee in de WIP. En ik loop een beetje vast met het trackje, dat ook. Wat zijn de eerste oordelen? :P

 
Lekkere sounds hoor, ik vind dit genre dan ook wel erg gaaf. Lekkere melodieuze Italo :okdan:
misschien nog iets te braafjes, maar kan niet direct aangeven waar dat hem in zit.
Misschien het toen met het nu verbinden.. en dan bedoel ik combineren met een aantal moderne sounds cq beats..

Ben wel reuze benieuwd welke synths je hiervoor hebt gebruikt.

Maareh, zeker afronden hoor.
Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
 
Lieflijke melodie, ik zou er van alles mee doen en niets meer mee doen.. Ofwel hou je'm als interludium, ofwel brei je erg nog een minuutje of twee aan. Klinkt alleszins heel leuk. Succes! :)
 
Kleine toevoeging gedaan in de tweede hoofdsectie. Moet hem nog wat langer maken, even kijken hoe ik dat interessant ga houden.
Er zit een breed scala aan instrumenten in. Bas wordt gedaan met de Sub-37, de square pad komt uit de OB-8, de blazers uit de polysix, net zoals dat zeer typerende glazige geluid in de bridge. De lead komt uit een DX7 (een virtuele. Ik heb wel een SY-77 maar ik vind dat ding zo lastig om te programmeren...). In de toevoeging zit een extra spoor DX7 en een nieuw spoor D50. Ongeveer m'n hele studio zit erin :D
 

Attachments

  • ItaloPreview(2).mp3
    5 MB · Bekeken: 74
Toch nog een vraag. Nog een specifieke drumcomputer gebruikt?
Weet even niet welke drumcomputers er veelal werden gebruikt in het Italo tijdperk.
 
Een aantal werden wel gebruikt in die muziek. TR707 wel eens in de latere jaren, en over het algemeen vaak de Oberheim DMX, EMU Drumulator, SCI Drumtraks af en toe, Simmons drums ook wel eens als er geen machine werd gebruikt, en in deze track zit degene die eigenlijk het meeste werd gebruikt; de Linndrum. Ofja, in mijn geval de Arturia plugin versie.
 
Hey, dank voor de update. Ik vind dit altijd wel leuk om te weten.
Succes verder met de track.
 
Ben al fan van het genre sinds de jaren 80. Luister ook vaak naar internetradio's met enkel Italo.

In het begin vind het basgeluid niet onmiddellijk passen bij Italo maar doet zeker geen afbreuk aan dit leuke nummer. (more, more )
 
Mja, ik houd er wel een beetje mijn eigen sound op na natuurlijk :D. Ik houd niet zo van die DX-7 bas die vaak in (latere) italo zit, ik ben meer van een wat strakkere bas zoals je in begin jaren '80 vaak uit een Moog Source had, in dit geval dus met een Sub-37.
Meer komt er zeker aan! Mijn nieuwe drumbak eens gaan proberen...
 
Back
Top