Attic Tape Sketches | OP-1 + Stoffige Cassette Loop = Lofi

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Bij een zolderopruiming een paar oude/antieke lege cassettebandjes gevonden..
Bandjes klonken na test-opname al aardig verrot dus een mooi moment om wat te experimenteren..

Wat minimale deuntjes gemaakt op de OP-1 en via 'hard pannning' de audio sporen gesplitst.
Een cassette tape loop gemaakt en deze als 'real time' effect gebruikt voor enkele OP-1 audio sporen met behulp van een Marantz 3 koppen deck.
Audio sporen komen weer bij elkaar in de V-Machine welke voorziet in de nodige reverb en delay.

Resultaat.. Stoffige hap ;)

 
Mooi zeg. :okdan: Ben na 2 jaar pas verliefd op de op1 geworden. Het is een erg intuietief en lofi bakkie.
GrappiG. Precies toe je de tape stopte was mijn was klaar :D
 
Veel dank flyweight! Ja OP-1 blijft een uniek ding, echter wel heel erg prijzig tegenwoordig.
Haha ik ben blij dat de was ook reageert op deze stoffige sounds. ;)
 
De eerste heb ik geskipped, omdat het niet zo mijn genre is.. De andere heb ik uitgeluisterd.. Leuk wat je allemaal met zo'n speeltjes kan doen. Goed dat je je geamuseerd hebt. Leuk, groeten, Gloomy.
 
Leuke setup. Daar kun je eindeloos mee bezig zijn.
Creatief een intressante track. Alleen het gaat teveel alle kanten op naar mijn mening. Maar ach, dat heeft ook wel weer wat :)
 
Dank voor het luisteren en de sportieve reacties Gloomy en heer Synth.
 
Veel dank Robi. Ja ik vermaak me opzich prima in de huidige omstandigheden :okdan:
 
Back
Top