Gloomy - At The Surface (Noise House)

Ik vind hem erg vet. Mooi dat gitaar riedeltje.
niet mooi vind ik die portamento lead bij de 1e drop. Bij de de tweede is die wel goed te nassen :)
 
Hey flyweight, thanks voor de reaktie man, van harte.
Weet je op het Fruityloops Forum schreef er me ene dit :
The beginning sounds like a horror movie soundtrack. Nice introduction.
I Like the sound of the guitar ! It's a pity we do not hear it more.
Maybe you're not fond of this track because you're not fond of the melody ? I'm not fond of it neither. Maybe you should delete it and try something else. That's the kind of things I can do severeal times on a track : write/delete, write/delete, write/delete, write/delete, write/oh, it sounds good : save !

Dit was mijn antwoord :
icon_smile.gif


Thanks for the first reply.. Yeah you got a point, I could use those guitars more often.
But it's not like that that I didn't like the melody.. but it the lack of countermelody, so there's practically no variety on the main theme.
That's why I've added the midi-file of my main melody.
If someone would care to write me an additional countermelody, I will be very grateful.
I don't work like you do.. I almost never delete anything that I've created.. adjust it, yes of course
icon_smile.gif


Dus, ook hier stel ik deze vraag, is er iemand met of zonder FL-studio die me een tegenmelodie kan schrijven ?

Hier is alvast de midi-file :

https://www.dropbox.com/s/keftx8bv7jmn8k5/Gloomy Midi.mid?dl=0

Bedankt voor jullie bijdragen.

Gloomy ;)
 
Hi Gloomy,

Hier een probeersel van mij.
Maar ik heb het niet echt naast je muziek kunnen leggen, dus of het geheel klopt qua toonhoogte?
Daarnaast mogelijk iets te vrolijke tune!?

Bekijk bijlage PAUL MCCAN version.mid

Anyway, vond het wel leuk om even te proberen.
Als het niets is, dan hoppa, zo weer in de prullenbak hoor :dubbel:
 
Begin is lekker horror-achtig. Dan komt er een sound doorheen bij 0.32. Kweenie, maar volgens sla je wat verkeerde tonen aan, waardoor die wat vals wordt. Bij 0.33 die zit volgens mij 2 tonen te hoog; kun je beter een lagere toon kiezen. Nu loopt ie niet lekker in de rest, en is voor mij storend. Als je voorbeeld wilt van wat ik erbij in m'n hoofd heb waarvan ik denk hoe die moet, roep maar.

Gitaar vind ik nice.

De (hard)trance-achtige kick/bass vind ik ook niet echt wat. Te standaard :P

Ik zou deze track flink refurbishen. Echt de schaar er gewoon botweg in, en opnieuw maken na de intro of zo.
Je doet de laatste tijd m.i. veel betere dingen. Wel hier en daar zitten er leuke deeltjes in. Maar over all genomen... nee, je kan m.i. inmiddels veel beter.
 
Hi Paul,

Bedankt kerel, hij past perfect volgens mij. Ik heb er nog een paar uur aan gewerkt en hij klinkt idd beter en ook wel vrolijker, dus dank je wel van harte.

Ik heb de titel ook effe aangepast ;)

Oordeel zelf :

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomy-at-the-surface

:halleluja
 
Begin is lekker horror-achtig. Dan komt er een sound doorheen bij 0.32. Kweenie, maar volgens sla je wat verkeerde tonen aan, waardoor die wat vals wordt. Bij 0.33 die zit volgens mij 2 tonen te hoog; kun je beter een lagere toon kiezen. Nu loopt ie niet lekker in de rest, en is voor mij storend. Als je voorbeeld wilt van wat ik erbij in m'n hoofd heb waarvan ik denk hoe die moet, roep maar.

Gitaar vind ik nice.

De (hard)trance-achtige kick/bass vind ik ook niet echt wat. Te standaard :P

Ik zou deze track flink refurbishen. Echt de schaar er gewoon botweg in, en opnieuw maken na de intro of zo.
Je doet de laatste tijd m.i. veel betere dingen. Wel hier en daar zitten er leuke deeltjes in. Maar over all genomen... nee, je kan m.i. inmiddels veel beter.

Hey Dozart, bedankt voor de eerlijke feedback. Ik kan inderdaad veel beter, maar uit deze track haal ik niet wat ik wil. Ik heb wel fun gehad ermee, en dat is het voornaamste. Valse tonen, dat is nou eenmaal hoe ik het wil.. je kent me ondertussen wel hé ;)

Benieuwd naar je mening na de nieuwe versie geluisterd te hebben, dankzij Paul klinkt ie iets beter, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Thnx man!

Gloomy.
 
Hi Paul,

Bedankt kerel, hij past perfect volgens mij. Ik heb er nog een paar uur aan gewerkt en hij klinkt idd beter en ook wel vrolijker, dus dank je wel van harte.

Ik heb de titel ook effe aangepast ;)

Oordeel zelf :

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomy-at-the-surface

:halleluja

Hey, fijn dat ik je weer wat verder heb kunnen helpen.
Hij loopt op een aantal momenten nog niet helemaal lekker hoor ik. Lijkt wel of er vanaf 2:17 twee synths niet helemaal synchroon lopen. Iets later ook nog.
Misschien verder in de track de melody nog iets aanpassen voor de variatie.
Grappig dat je mijn naam nu ook noemt. Iets teveel credits hoor :dubbel:, had niet gehoeven hoor.

Welke DAW gebruik je?
Mocht je Ableton gebruiken, en je wilt je track delen, dan wil ik ook nog wel wat Paul MCCAN saus overheen gooien :D.

Hoor het wel.

Paul
 
Hey, fijn dat ik je weer wat verder heb kunnen helpen.
Hij loopt op een aantal momenten nog niet helemaal lekker hoor ik. Lijkt wel of er vanaf 2:17 twee synths niet helemaal synchroon lopen. Iets later ook nog.
Misschien verder in de track de melody nog iets aanpassen voor de variatie.
Grappig dat je mijn naam nu ook noemt. Iets teveel credits hoor :dubbel:, had niet gehoeven hoor.

Welke DAW gebruik je?
Mocht je Ableton gebruiken, en je wilt je track delen, dan wil ik ook nog wel wat Paul MCCAN saus overheen gooien :D.

Hoor het wel.

Paul

Hey Paul, je hebt volledig gelijk.. Maar 2:17 ik doe dat allemaal bewust. Ik trigger met mijn muziek hevige emoties, heeft het verleden mij geleerd..
Helaas, nee, ik werk met FL-studio 20.7.
Ik kan je wel de wav-file bezorgen als we met zijn allen menen dat ie echt af is ??
Thanks makker :)
 
:dubbel: grappig, jij noemt het chill :) Te gek man, dank je wel voor te luisteren en je commentaar. Ik denk niet dat ik 'm nu nog ga veranderen, de mix zit volgens mij toch goed nu.

Toch, luitjes ?
 
Back
Top