Melodic Techno op de Akai Force

jrs

Live performer
Lid sinds
1 juli 2002
Berichten
301
Locatie
Den Bosch


Tijdens deze dagen breng ik veel tijd door in m'n thuis studio. Hier een Melodic Techno die eruit rolde. Hoor graag wat jullie vinden!
 
Lekker hoor. Mooie warme synth sounds en fijne heldere mix. Puur op de Akai of nog externe gear aangestuurd?
 
Lekker hoor. Mooie warme synth sounds en fijne heldere mix. Puur op de Akai of nog externe gear aangestuurd?
Dank je!! Wat je hier hoort komt volledig uit de force. Moet er wel bij zeggen dat het multisamples zijn van een Oberheim OB-6 en Jupiter 8 :) Deze uiteraard flink door de effecten heen getrokken.
 
Ik denk ook dat de bass sound iets meer mag hebben, waardoor ze beter passen denk ik maar lekker voor een eerste versie.

Denk dat je daar de goede kant op denkt, die (sub)bass klinkt lekker, maar mag inderdaad wel wat aanweziger. Verder een toffe track weer, waarbij ik zelf als enige minpunt nog de white noise sweeps zou willen noemen, die zijn me iets te hard en fel ;)
 
Grappig, dat had ik ook min of meer. Ik heb letterlijk jaren gezocht en kwam op melodic house en techno uit. Beats maar ook mooie melodieën en akkoordprogressies. Ken je de Soulful Techno Podcast van Gabriel Ananda? Iets meer house, maar dat kun je vast ook waarderen. Deze is hemels vanaf het eerste nummer :okdan: https://podtail.com/podcast/soulful-techno/soulful-techno-40-gabriel-ananda/

Dank je!! Heb even kort geluisterd, is erg chill! Ga hem van de week beter beliisteren!
 
Denk dat je daar de goede kant op denkt, die (sub)bass klinkt lekker, maar mag inderdaad wel wat aanweziger. Verder een toffe track weer, waarbij ik zelf als enige minpunt nog de white noise sweeps zou willen noemen, die zijn me iets te hard en fel ;)

Goede tips!! Ik wil hem gaan releasen en ga deze morgen aanpassen! De bass had ik al te pakken maar de sweeps nog niet, thanks!!
 
Die kick is 'overcompressed' dan verlies je dus bas en krijg je de soort vervorming die je nu hoort.
lijkt ook wel dat sub en en bas wel eens in de weg zitten.
Lekkere plaat:okdan:
 
Die kick is 'overcompressed' dan verlies je dus bas en krijg je de soort vervorming die je nu hoort.
lijkt ook wel dat sub en en bas wel eens in de weg zitten.
Lekkere plaat:okdan:
Dank je!! De kick is inderdaad redelijk fel gecompressed. Wil dat laag echt strak gaan krijgen, ga er eens lekker voor zitten!
 
Back
Top