Melodic techno met de Akai Force en Virus TI2

jrs

Live performer
Lid sinds
1 juli 2002
Berichten
301
Locatie
Den Bosch
Ben net zoals velen van jullie hard bezig om muziek te maken. Hier mijn laatste track, benieuwd wat jullie ervan vinden!

 
Hij klinkt heel goed en de geluiden passen perfect bij elkaar. Tof ook om zo muziek te maken. Qua arrangement heb ik wel wat opmerkingen. In de beat mag voor mijn gevoel wel wat meer gebeuren en dat valt vooral in het begin op. De sfeer in de break is top, maar hij valt niet echt op 3:04. En ik vind de akkoordprogressie niet zo uitdagend. Of misschien mis ik een pakkende melodie. Los daarvan klinkt hij super en het lijkt me heerlijk om hiermee op te treden. Well done :okdan:
 
bombario Dank je, ik zag je al voorbijkomen in m’n youtube melding! Ben sinds vorig jaar meer actief met youtube. Erg leuk om te doen en zo meer mensen met m’n muziek in aanraking te laten komen. Mocht je vragen hebben of denken dat ik je ergens bij kan helpen, aarzel niet om te vragen: info at expectaz.com
 
Ik vind het echt wel professioneel klinken, krijg zelfs een zomers gevoel..Ibiza, hup! Biertje erbij :biertje:
Maar serieus goed afgemixed, mooie bij elkaar passende sounds. Ik hou zelf van een iets rauwer randje, zoals Stephan Bodzin het doet maar dit is ook fijn, klasse! :okdan:
 
bombario .... en geabonneerd natuurlijk!

Mijn kanaal is een zootje. Werk en prive en Engels en Nederlands door elkaar. Ik moet eens grote schoonmaak houden :D Ik heb in het verleden wel wat muziektutorials gemaakt en dat werkte wel aardig voor het vergroten van mijn bereik. Het kost alleen ook weer tijd. En Engels is helaas niet mijn moerstaal, waardoor ik vaak meerdere takes nodig had. Ik ga je andere tracks ook beluisteren, leuk :halleluja
 
dj sinn Dank je! Ik vind Bodzin ook erg tof! Het heeft een tijdje geduurd voordat ik m’n draai heb gevonden. Ik vind zoveel genres leuk om te maken dat ik daarom dat ook doe, trance, techno, melodic, progressive. Denk dat dit deze stijl het wel gaat worden. Af en toe een rauwer randje moet natuurlijk kunnen :) Erg leuk in ieder geval om te doen!
 
bombario Heel herkenbaar! Daar heb ik ook tijden mee gestoeid. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om me te focussen op het “live” maken van electronische muziek. Hiervoor deed ik ook allerlei verschillende dingen maar dat maakt het voor jezelf en anderen niet helderder. Zelfs daarbinnen blijven er altijd keuzes, zoals mn comment hierboven: maak ik nu techno, trance, house, bigroom? Focus houden is en blijft lastig!
 
bombario Hiervoor deed ik ook allerlei verschillende dingen maar dat maakt het voor jezelf en anderen niet helderder!

Klopt. Daarom focus ik me nu vooral op melodic techno en progressive house. Dat loopt trouwens ook vaak in elkaar over. Heerlijke muziek waarin je ook melodieus je ei kwijt kunt. Grappig trouwens dat de naam Bodzin valt. Die is erg populair, maar zijn stijl vind ik weer wat minder. Ik neig meer naar zoet.

Treed je ook live op? Dat doet die Bodzin wel tof, hoewel ik hem regelmatig verdenk van playbacken. Dan zie je hem vol overgave aan een knopje draaien en hoor je geen verschil :D
 
bombario Vroeger heb ik veel opgetreden, maar dat was meer dj werk. Heb me voorgenomen om een live set te maken met de Akai Force en MPC Live als main sequencers aangevuld met in ieder geval de Virus TI. Als deze hele situatie voorbij is wil ik graag een setje voor publiek gaan doen. Youtube is wel een goede uitlaatklep voorlopig!

Wat optreden betreft zijn er heel veel mogelijkheden. Van compleet live improviseren tot wat meer voorbereide loops zoals ik dat nu doe. Je kan ook allemaal volledige tracks in ableton laden en daaroverheen live toetsen jammen. Bodzin doet het iig wel goed, getuige de hoeveelheid fans :)
 
sKeLeTvM Een peak lijkt me ook erg vet! Heb daar ook hele dikke sounds uit horen komen. Denk dat ie ook qua programmeren heel veel sweet spots heeft toch?
 
Ja lekker stuwende beat komt hier weer voorbij, daar houd ik wel van! Lekker als die hihat erin komt, heel fijn plaatje dit hoor!
 
Hij klinkt heel goed en de geluiden passen perfect bij elkaar. Tof ook om zo muziek te maken. Qua arrangement heb ik wel wat opmerkingen. In de beat mag voor mijn gevoel wel wat meer gebeuren en dat valt vooral in het begin op. De sfeer in de break is top, maar hij valt niet echt op 3:04. En ik vind de akkoordprogressie niet zo uitdagend. Of misschien mis ik een pakkende melodie. Los daarvan klinkt hij super en het lijkt me heerlijk om hiermee op te treden. Well done :okdan:

Dat kan toch juist ook de 'bedoeling' zijn van techno? Geen ultieme climax en (naar het lijkt) minimale variatie die daardoor juist bevredigend kan zijn?
 
Fifth Bot e-Gloomy-nations Bambisk Dank jullie! Er zijn hele tijden geweest dat ik "alles uit de kast trok" qua productie skills om een track maar aan te vullen en dikker te maken.
De laatste tijd ben ik van mening dat je minder geluiden, maar dan wel goede geluiden veel meer bereikt. Vandaar ook het minimalistische repetitive waar ik me graag aan waag!

Er zullen zeker nog wel tracks komen waarin wel wat meer zal toevoegen, maar voorlopig bevalt deze stijl me wel!
 
Back
Top