Soil (Novation Peak)

Wat is de 2e synth eigenlijk? (of is de clip misleidend en is het een multi-track van de peak? :P)
 
Wat is de 2e synth eigenlijk? (of is de clip misleidend en is het een multi-track van de peak? :P)

Het is de Yamaha CP4. (Rhodes Mark I sound) Geen synth dus :)
Ik heb overigens een heel mooi Electrisch piano sound op de Peak gemaakt.
Ik had die er inderdaad overheen kunnen multitracken...

Dit is dus waarom ik eigenlijk 2 Peaks nodig heb ;)
 
Of gewoon 1 summit :D

Ik weet niet of je de 2 timbrals van de Summit appart kan bespelen via midi.Dus voor de zekerheid :
niet één Summit. maar 2 Peaks. Gewoon lekker gescheiden, en als bonus volledige bediening voor alles.

Ik heb ook geen ruimte voor nog een keyboard. En ik ben pissig dat de Summit geen Poly-AT keyboard heeft.
Ik gebruik Poly-AT voor de Peak... dat is één van de redenen dat het mijn favoriete Synth is.
(ok.. ik fake de Poly-AT met een Reaper-Script, maar de synth ondersteund het. )


Dat lead-geluid trek ik niet, maar waanzinnig knap gedaan. De muzikaliteit spat er vanaf. En 10 bonuspunten voor het live spelen :halleluja Het is alleen niet mijn smaak.

Die patch is gewoon cultuur man :P
Het is mijn take op de Vangelis patch uit Flamants Roses:

​​​​​​​

Ik weet dat er niet veel mensen zijn die houden van dat soort shit.
Maarja... ik heb er een obsessie mee.
 
Ik weet niet of je de 2 timbrals van de Summit appart kan bespelen via midi.
Zeker wel. Je hebt eigenlijk 4 synths: 16 voice peak, 2 losse peaks, multitimbral/stacked peak (maar dan wel met fancy multi-mode filter en heel veel meer controls voor alles ;) )
 
Mooi stukje zeg!
Ik moet eerlijk zeggen dat de Peak heel goed klinkt maar dat dromerige stukje van die Rhodes op de Yamaha daar smelt ik helemaal bij weg.
Heb altijd al een zwak voor de Rhodes gehad, kan er niets aan doen en het zal wel nooit genezen ook. :)
 
Ja damn, ik zag deze op YT. Well done. Mooi gedaan hoor. Respect ! :halleluja
Ik moet zeggen dat de leads uit de Peak / Summit echt fan-tas-tisch zijn.
Kreeg zelf trouwens ook al een compliment voor de lead solo op m'n voorlaatste track. Dus ook van de Summit. Als je een fijne synth mét karakter zoekt : Peak / Summit. Doen !
 
Zeker wel. Je hebt eigenlijk 4 synths: 16 voice peak, 2 losse peaks, multitimbral/stacked peak (maar dan wel met fancy multi-mode filter en heel veel meer controls voor alles ;) )

Ben al een paar keer langsgeweest bij BaxShop Rotterdam...maar steeds hebben ze um niet staan.

Kan je per "Peak" in de summit een apparte midi controller / channel toewijzen?
 
Back
Top