Eerste poging met DAW ter ondersteuning (Techno, 135bpm)

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Wat begon als de eerste poging om mijn nieuwe (tweedehands) Saffire Pro 40 en Mac PC te testen, is geëindigd in een paar dagen obsessief bezig zijn met dezelfde melodie. Daarnaast geeft de Saffire eindelijk de mogelijkheid om geluiden uit mijn diverse apparaten te bewerken na die tijd. Dat heb ik dan ook voor het eerste gedaan in deze track. Eigenlijk is niets serieus bedoeld aan deze track (ik denk omdat dit te 'vrolijk' is voor wat ik normaliter graag maak), maar is dit wel de track waar ik tot nu toe het meest obsessief mee bezig ben geweest :dubbel:

Alvast excuses aan de mensen die in een van mijn vorige tracks de 'vogelgeluidjes' irritant vonden. Deze keer zitten er daadwerkelijk vogelgeluiden in. Daarnaast dacht mijn vriendin dat een van de acid geluiden een eend was (net als het welbekende kermisdeuntje, wat mijn wekker is). Dat verklaart ook gelijk de titel van deze track.

 
Pas op, hij is niet slecht hoor, je hebt er veel werk ingestoken.. Maar ik vond hem wat te traag op gang komen en te lang doordrammen. Hij is volgens mij 2 minuten te lang, zo voelt het toch. Alleszins prima dat je je DAW naarboven hebt gehaald, dus goed zo, doe zo verder! :) Gloomy.
 
Pas op, hij is niet slecht hoor, je hebt er veel werk ingestoken.. Maar ik vond hem wat te traag op gang komen en te lang doordrammen. Hij is volgens mij 2 minuten te lang, zo voelt het toch. Alleszins prima dat je je DAW naarboven hebt gehaald, dus goed zo, doe zo verder! :) Gloomy.

Die 2 minuten snap ik ergens wel. Ik heb een aantal keer opnieuw opgenomen en een aantal stukken geschrapt omdat ik dacht dat hij met 5 minuten te lang was. Bij het opnieuw opnemen (met minder onderdelen) kwam ik dan toch weer boven de 5 minuten uit. Op een gegeven moment besloot ik dan ook maar te accepteren dat 3 minuten in dit geval voor mij niet haalbaar was, je moet toch ergens de grens trekken.
 
Back
Top