I go to the beach

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.034
Locatie
Apeldoorn
Voor het eerst sinds meer dan een jaar weer een track gemaakt.
Ietwat ruw en niet echt gequantized maar na een aantal keren het hele arrangement gehoord te hebben is het voor nu wel ff mooi.
Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.

Robi; als je de track beluisterd, de stem is van de [plugin Emvoice waar je het een tijdje terug over had.
Ik heb 'm gebruikt en kan met beperkingen gebruikt worden maar het is wel klooien want de editor doet af en toe raar, verspringt enzo.
Ik heb 'm een mail gestuurd.
 

Attachments

  • I go to the beach .mp3
    5,4 MB · Bekeken: 160
Idee is goed hoor! zou hem nog wat uitwerken! vind die stem er niet echt bij passen trouwens
 
Jeetje, lastig. Ik hoor 3 liedjes ineen. Het eerste stuk is mooi, maar ik mis de bas. Na een minuut mag hij er van mij wel inkomen. Het middenstuk klinkt als een intro. Of als een tussennummer op een album. Het derde gedeelte met de baslijn klinkt goed en bouwt mooi op. De koorstemmen passen er goed bij. De female-stem uit het begin minder. En dan is het opeens afgelopen.

Nogmaals, lastig. Ik hoor veel goede dingen. En de sfeer is prettig. Maar als luisteraar word ik alle kanten op geslingerd en mis ik samenhang. Of ik ben niet avontuurlijk ingesteld, dat kan natuurlijk ook. In dat geval heb ik niets gezegd :D In beide gevallen top dat je na een jaar weer wat nieuws hebt gemaakt :halleluja
 
Zeer mooie geluiden en melodieën. Nog effe aan werken en je hebt een steengoeie plaat. Die txt-to-speech-achtige vocal mag er voor mij ook uit. Succes ! :)
 
Idee is goed hoor! zou hem nog wat uitwerken! vind die stem er niet echt bij passen trouwens

Jeetje, lastig. Ik hoor 3 liedjes ineen. Het eerste stuk is mooi, maar ik mis de bas. Na een minuut mag hij er van mij wel inkomen. Het middenstuk klinkt als een intro. Of als een tussennummer op een album. Het derde gedeelte met de baslijn klinkt goed en bouwt mooi op. De koorstemmen passen er goed bij. De female-stem uit het begin minder. En dan is het opeens afgelopen.

Nogmaals, lastig. Ik hoor veel goede dingen. En de sfeer is prettig. Maar als luisteraar word ik alle kanten op geslingerd en mis ik samenhang. Of ik ben niet avontuurlijk ingesteld, dat kan natuurlijk ook. In dat geval heb ik niets gezegd :D In beide gevallen top dat je na een jaar weer wat nieuws hebt gemaakt :halleluja

Veel leuke dingen gehoord, maar idd geen song.
werk aan de winkel, maar er zit potentieel in!

Zeer mooie geluiden en melodieën. Nog effe aan werken en je hebt een steengoeie plaat. Die txt-to-speech-achtige vocal mag er voor mij ook uit. Succes ! :)

Dank voor jullie reacties!
Die stem komt van een plugin met beperkte mogelijkheden in de demo, zo'n tekstgenerator zoiets als vocaloid maar dan al wel wat levensechter vind ik maar het blijft wat anders dan een echte stem natuurlijk.
Ik vond het leuk om er iets mee te proberen in ieder geval, wellicht omdat deze plugin nieuw voor me is heb ik er nog niet uit gehaald wat er mogelijk is, wellicht dat het bij een volgende track alweer wat leuker wordt.
Hieronder zal ik proberen een beetje uitleg te geven waarom ik voor het een en ander heb gekozen.

De bas heb ik in het eerste deel weggelaten om op die manier een opbouw in het laatste deel te hebben, iets wat dan op een sterkere manier terugkomt.
Wat de track/song betreft; ik vind veel tegenwoordige muziek al gauw repetitief en ik hou erg van verrassende wendingen, dat heb ik in dit geval ook geprobeerd en het begin en het einde hebben voor een deel wel gelijkenissen dus ik zie daar wel verband tussen.
Het middendeel is een beetje rommelige poging om een overgang naar het laatste deel te maken wat in ieder geval onvoorspelbaar is maar voor sommigen wat minder geslaagd.
Ik heb bij elkaar een uurtje of acht aan deze track gewerkt, ik heb gewoon niet zoveel geduld om dagen of weken aan een track te werken dus dan worden sommige dingen niet goed uitgewerkt, misschien dat ik het tussenstuk nog 'ns overdoe om meer samenhang te creëeren.
Wat het middendeel betreft kan ik me het commentaar best wel voorstellen dat het vreemd of gek klinkt als je veel van de hedendaagse muziek beluistert.
Ik als ouwe lul hou ook erg van de seventies en daar was het wel gewoner dat hele kanten aan een thema gewijd werden.
Dat zal wellicht voor sommigen te onsamenhangend klinken of als een beetje los zand maar in de onderstaande voorbeelden komt ook aan het einde weer wat van het begin terug.
Van die suites vind ik bijv leuk om in het klein te proberen, natuurlijk is het niveau wel even anders maar het gaat om het idee;
https://www.youtube.com/watch?v=Fku7hi5kI-c
https://www.youtube.com/watch?v=PZFWRB011eU
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind hem best vet. Het is een apart sfeertje en het varieerd. Zelf die stem past er aardig bij.
Die melodie in het begin heeft verder geen aarde in het nummer en tja ook niet zo mooi voor mijn smaak. Het einde is ook erg abrupt.

Al met sl best mooi willem:okdan:
 
flyweight ; dank voor je reaktie!

Ik twijfelde of ik de melodie terug moest laten komen en heb het laten gaan maar net na je opmerking nog ff geluisterd en daar had ik wellicht meer mee kunnen doen verderop in het nummer.
De uitvoering is nog wat ruw zoals ik al vermeldde en misschien ga ik er nog wat aan schaven.
Sta altijd open voor goede suggesties. :)
 
Het idee van deze track vind ik zeker wel goed, maar in de uitvoering zou je nog wel wat dingen kunnen verbeteren. Er mist denk ik wat eenheid in deze track, zowel op mix vlak als in het arrangement. Ik snap dat je een verhaal wilt vertellen, maar er mist wat van een rode draad, je bent meer kleine aparte hoodstukken aan het vertellen ipv dat het een samenhanged plot (en dus op zichzelf staande track) is. Succes met eventuele verdere uitwerking!
 
Fifth Bot thanks voor je reaktie!
er kan zeker hier en daar wat verbeterd worden zodat het meer samenhang krijgt.
Ik ga de komende tijd 'ns kijken of ik er verder mee ga.
 
Back
Top