Monotron 2020

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.676
Locatie
Streek rond Herentals - België



Ok een totaal andere werkwijze: ableton live als sequencer. Alles midi. Live de midi scenes starten. Opnemen. Vervolgens de midi opname die werd opgeomen opnieuw afspelen, beetje tweaken en dat opnemen als stereo audio.
Zero fucks given in edits, dus ja die vocals zijn luid (ze zijn vast verstaanbaar haha)

Deze werkwijze maakt dat ik veel meer in bars werk. Structuur dus. Ook makkelijk zo een 'lang' nummer te maken, lijkt wel.
Ik ontdek net dat de midi over de opname samen knallen nog veel beter klinkt dan enkel opname, maar die horen jullie dus niet =)

Je hoort de SH 101, juno 60, syncussion, drumtraks, monotribe (via midi gemod) nog wat fx uit 't rack op de mixer en mijn gloednieuwe strymon timeline. - so far de timeline al meer gebruikt dan de space die ik al 3 jaar heb??
 
Laatst gewijzigd:
Je klikt op het soundcloud icoontje en plakt vervolgens de soundcoud link tussen de tags [ SC ] link [ /SC ]. Maar dan zonder spaties, geen idee wat je daar verkeerd aan kan doen ;)

Wat de track betreft, toffe elementen, mixtechnisch idd wel wat voor verbetering vatbaar, het lijkt ook erg veel naar rechts gepanned.
 
Dank. Ik kan helemaal niks qua inspelen of theorie dus ik laat mijn oor me leiden, meestal levert dat dus geen melodie op :D
Ik ben op zoek naar een kordbot maar die zijn niet leverbaar momenteel blijkbaar volgens een (wannabe?) invoerder.
 
Leuke sounds maar inderdaad nog wat weinig samenhang.
Als je op ableton en met midi werkt kan je bijv toch zo'n Scaler plugin proberen als een kordbot op dit moment niet te krijgen is, of heb je het liever in hardware?
Kan je in ieder geval een akkoorden struktuur neerzetten.
 
Dank
Het is heel goed mogelijk dat ik recent zo'n plugin kocht die dat kan, ik ben echter zo'n chaoot op de computer dat ik geen idee heb waar zoeken, laat staan moed om het te (her) installeren, leren enz.
Ik hou erg veel van minimal en monosynths dus ik hou me wel bezig zonder.

Heeft allemaal eens gewerkt en plots na jaren zeurt 't als je 't wil openen, klaar mee, over & out :D
heb 't zelfs met de ipad, onderhuids via midi hardware synths knoppen draaien op de ipad, komt niks van. heb 't wel eens gepoogd, uren tijd kwijt en geen voldaan gevoel.
Ik kan me momenteel niet eens motiveren audio op te nemen van midi getriggerd spul , en al helemaal niet multitrack.
Ach wie weet als deze quarantaine strenger wordt en ik nog maanden opgesloten zit. Hopelijk leer ik dan eerder wat hardware dat hier staat te wachten, maar goed 8o)
 
Niet slecht maar ik ergerde me een beetje aan die steeds herhalende bass reece. Ook de vocal samples staan veel te luid. En eenmaal die bliepjes, ben ik beginnen skippen. Nog veel werk aan de winkel, doch de opzet is goed. Cheers, Gloomy :)
 
Back
Top