Psydub voor op het leipe strand

geen geldige SC-URL, Dozart ;-)

Huh? De anderen voor en na jou hebben 'm anders wel kunnen beluisteren... :?

*edit* snap 'm al. Je doelde op die nieuwe. Nee, daar zag ik bij nader inzien toch vanaf om al te delen :D
 
Laatst gewijzigd:
Wat een fijne track is dit ! Grote grijns op het gezicht na het luisteren. Leuke geluidjes en blijft verrassen. :okdan:
 
Eerlijk ? Ik ben een beetje "jaloers" want dit klinkt lekker rebels en ik heb niet het lef, noch het geduld om zo iets te maken. Respect ! (vocals zouden nog een mmoie aanvulling zijn denk ik...)

Laat die 'jaloezie' een kracht van binnen worden om de rebellie, het lef en het geduld te vinden om de meest coole shit te manifesteren die je uit jezelf weet te persen :duivels: Hoe vaker je dat doet, hoe meer het steeds meer vanzelf gaat
 
Laatst gewijzigd:
hij zit lekker in elkaar en klinkt goed. beetje te wild voor waar ik nu zin in heb dus niet afgeluisterd.
maar zeker niet omdat het niet interessant genoeg is!

Dat is natuurlijk een heel subjectieve momentopname haha :beard::W



Ook maar ff op youtube gezet. Pennen jullie gerust wat leuks als reactie :D (tot nu stond ie op 'niet voor kinderen', dus uitgeschakeld voor reacties :facepalm: haha)
 
Weer een keertje beluisterd en ik blijf me verbazen over de creativiteit van je track. :halleluja
Ik heb een reaktie neergezet op yt, ik zag te laat dat je nog meer tracks op yt hebt.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe bij deze track je setup en workflow is?
Kan je een beetje inzicht geven welke hard/software synths en fx je hebt gebruikt en wat je bijv aan automation hebt gedaan?
 
Weer een keertje beluisterd en ik blijf me verbazen over de creativiteit van je track. :halleluja
Ik heb een reaktie neergezet op yt, ik zag te laat dat je nog meer tracks op yt hebt.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe bij deze track je setup en workflow is?
Kan je een beetje inzicht geven welke hard/software synths en fx je hebt gebruikt en wat je bijv aan automation hebt gedaan?

Thanks voor je reacties.

Ik heb hier de omnisphere gebruikt, trillian, m'n MPK, en een eigen sample. Oh ja, en een drumkit, en een reggae-gitaarsample. Compressoren, EQ, filters, m'n oren en m'n hersenen haha.
Ik had op een goede middag op de fiets ineens de vocalsample in m'n kop 'Hey... U!.... Deng deng deng dededededdedededeng.. deng!'
Dus die ff een octaaf lager ingezongen, en daarna lekker 'low bit' gemaakt, en gaan spelen. Die melodieën volgden vanzelf...
Qua automation is het zaak de boel te slicen en de pitch tool cool en creatief te gebruiken. :)
 
Laatst gewijzigd:
Lekker zo in de ochtend dit, weer lekker naar het strand klinkt als een zeer goed idee :okdan:
 
Weer een keertje beluisterd en ik blijf me verbazen over de creativiteit van je track. :halleluja
Ik heb een reaktie neergezet op yt, ik zag te laat dat je nog meer tracks op yt hebt.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe bij deze track je setup en workflow is?
Kan je een beetje inzicht geven welke hard/software synths en fx je hebt gebruikt en wat je bijv aan automation hebt gedaan?

Trouwens nog ff... Ik ben niet echt een voorbeeld qua gelikte setup en workflow eigenlijk, zoals je dat wel eens ziet in youtubefilmpjes. Heb een beetje m'n eigen manier gevonden voor mezelf door de jaren heen, maar eigenlijk ga ik redelijk rommelig te werk haha. Zeker in het begin. Later ga ik pas de boel een beetje ordenen, als de boel een beetje staat.

Persoonlijk ben ik van mening dat alles goed georganiseerd indelen en alles zeker handig kan zijn (zou er eigenlijk misschien meer werk van moeten maken). Maar nog belangrijker is volgens mij je inspiratie zo snel mogelijk, of liever: direct te 'vangen'. Heb altijd een recorder bij de hand! Gelukkig hebben de meeste smartphones die tegenwoordig wel. Spreek/zing/beatbox je inspiratie in zoals het je binnenvalt, en doe dit zo levendig en volledig mogelijk. Probeer echt die feeling te vangen, zodat je 't je later blijft herinneren. Een track moet echt in je kop en je lijf gaan zitten, 't liefst zoals die oorspronkelijk spontaan vanuit het niets in je opkwam. Zorg dat je 'm rouw als record file achter de hand hebt in het maakproces en hou je er zo veel mogelijk aan, zodat je het eigenlijk alleen maar digitaal hoeft te reproduceren. En dan zul je zien dat er vaak allemaal ideeën bijkomen die het oorspronkelijke idee aanvullen.

Mijns inziens is dat beter dan maar een beetje pielen en hopen dat er wat ontstaat, hoewel dat soms ook prima kan werken. Kom een beetje los van dat digitale grid en de parameters, en laat het vanuit het gevoel komen ipv het be-denken. Je beste nummers bedenk je niet, maar komen spontaan op. Zing/neurie in, en bouw zo natuurgetrouw mogelijk na. Tip voor workflow daarbij: gebruik melodyne, en exporteer je ingezongen deuntje of ritme als midi-file. Dan heb je meteen de tonen klaar voor je synth/vst. Dat is wel echt een workflow-tip!

Automations moeten ook zo min mogelijk als automation klinken. Gevoel erin. Automatiseren doe je stiekem! ;p
 
Laatst gewijzigd:
Automations moeten ook zo min mogelijk als automation klinken. Gevoel erin. Automatiseren doe je stiekem! ;p

Thnx voor de tips.. Dozart :)
 
Trouwens nog ff... Ik ben niet echt een voorbeeld qua gelikte setup en workflow eigenlijk, zoals je dat wel eens ziet in youtubefilmpjes. Heb een beetje m'n eigen manier gevonden voor mezelf door de jaren heen, maar eigenlijk ga ik redelijk rommelig te werk haha. Zeker in het begin. Later ga ik pas de boel een beetje ordenen, als de boel een beetje staat.

Rommelig of niet, je weet in ieder geval een niveau te halen waar ik nooit bij zal komen.
En ik ben heus wel wat creatief aangelegd maar als ik die stroom voorbij hoor komen dan denk ik alleen maar; "hoe komt ie erop"?
En dan vind ik het knap dat je ondanks de vele wisselingen toch een hele coherente track weet te maken, dat vind ik echt knap.
Want er zijn er meer die veel creatieve invallen hebben maar weet het maar tot een goed geheel te houden ipv iets wat alle kanten op gaat.
En nou ben je ook wel iemand die tot het gaatje gaat want ik herinner me nog een post indertijd dat je dagen bezig was om een bepaalde sound van Sphongle geloof ik te onderzoeken hoe je dat kon maken.
En dat hoor je ook wel weer terug in je tracks vind ik.
Bedankt in ieder geval voor je toelichting.
 
Back
Top