Beam Rider - Epiphany [synthpop]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.642
Locatie
Zwolle
"Trackers zijn perfect voor het maken van een snelle schets," las ik op een forum. Dat triggerde me en ik besloot weer eens een nummer te maken met FL Studio. De losse sporen kon ik perfect exporteren als stems, waarna ik de mix in Studio One heb gedaan. Al met al kostte deze track me slechts 2 dagen en dat is 93% sneller dan normaal :D

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/beam-rider-epiphany-synthpop

P.S. Ik realiseerde me weer hoe dol ik ben op FM-synthese. In FL Studio zit de FM-synth Sytrus en ik bleef door prachtige geluiden scrollen. FM8 heb ik gelukkig ook :okdan:
 
Uhhhhhh sorry hoor maar fl is geen tracker ,renoise is een tracker bijvoorbeeld ,afgeleid van madtracker en fastracker ,tja
 
Nee tips heb ik niet voor je,maar dat jij al 23 jaar meegaat wil niet zeggen dat fruity loops een tracker is of ooit is geweest ,lekker hip doen met je stems en je trackers
 
Lekkere sound!

Off topic: ik herinner me FruityLoops ook als een tracker. Maar dat is allemaal zo lang geleden..

maar dat jij al 23 jaar meegaat wil niet zeggen dat ..

Je doelt op een mogelijke drogreden? Daarvoor zul je dan zelf wat meer werk moeten doen. Loop het rijtje even af:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beroep_op_autoriteit

(en stem dat dan even onderling met elkaar af, als de noodzaak gevoeld wordt)
 
Leuke track heb je hier gepost!
Ik vind het zelf soms wat moeilijk om de balans te vinden tussen afwisselend en origineel en een beetje gekunsteld om wat bijzonders te maken moet ik zeggen.

De losse sporen kon ik perfect exporteren als stems, waarna ik de mix in Studio One heb gedaan. Al met al kostte deze track me slechts 2 dagen en dat is 93% sneller dan normaal :D

Thanks, goed idee want soms maak ik ook wel 'ns een basic ideetje in Ableton maar neem het nooit mee naar Studio One om het dan verder uit te werken.
 
Thanks, goed idee want soms maak ik ook wel 'ns een basic ideetje in Ableton maar neem het nooit mee naar Studio One om het dan verder uit te werken.

Het bevalt me goed. Heb nu ook in 2 dagen weer bijna een track af. Ik maak een nummer in FL Studio en doe zo weinig mogelijk aan mixen. De losse sporen exporteer ik als wav en dan maak ik in Studio One het nummer af. Daar voeg ik ook wat extra spoortjes, effecten en details toe. Maar dat is puur de finishing touch.
 
Ja fijn plaatje weer met leuke plotwendingen en ook lekker beat btw, simple but very effective! De melanchonische mineur klank doet het erg goed icm de toch verder uplifting elementen van de track. De rest van de track ook weer helemaal goed afgewerkt, goed bezig!
 
Klinkt idd zeer lekker Rutger:okdan:
Er zit een lekker meegaande flow/groove in.
Ook fijne klanken. Lekker anders dan anders
 
Back
Top