Paling I Laf (Early Hardcore)

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Bij deze maar weer eens een track van mij. De titel is een verwijzing naar the track 'I Laf Joe' van Tafkamp, de vocal samples komen uit die track. Tafkamp heeft die samples en andere samples beschikbaar gesteld op zijn SoundCloud om te remixen. Ik weet nog niet of deze track de definitieve versie is. Enerzijds ben ik best tevreden met de track, anderzijds zijn er wel een paar details waar ik mij momenteel aan irriteer. Om die tweede reden post ik hem toch, misschien ben ik de enige die het hoort omdat ik er zelf heel druk mee ben geweest :D

Tips, opmerkingen of denk je te weten aan welke details ik mij irriteer? Ik hoor het graag 8)

https://soundcloud.com/jeroenski-dingen/dj-ambelt-paling-i-laf-unfinished
 
Waar irriteer jij je aan ?

Waar irriteer ik me aan ?

* die stemmetjes
* de eentonigheid van de kick
* het gebrek aan variatie

Ik zou er idd nog wat verder aan werken, maar hij klinkt al goed!

Succes :)
 
Waar irriteer jij je aan ?

Waar irriteer ik me aan ?

* die stemmetjes
* de eentonigheid van de kick
* het gebrek aan variatie

Ik zou er idd nog wat verder aan werken, maar hij klinkt al goed!

Succes :)

De stemmetjes ben ik inderdaad te lang mee doorgegaan, de kick is te eentonig ja. Verder ben ik tijdens het opnemen paar keer vergeten om met de FX te spelen, dat maakt hem eentonig. Wel fijn dat het exact die dingen zijn die jou opvallen, dan hoor ik het zelf dus toch nog aardig goed. :eureka:
 
Het begin is al goed, verder sluit ik mij bij Jan's (en jouw eigen) inzichten. Gewoon lekker verder aan klussen, dan komt het wel goed! :dj:
 
Hij is echt heel erg saai. Begon na 30 seconden te stippen en ik bleef op geen enkel punt meer hangen
 
Het begin is al goed, verder sluit ik mij bij Jan's (en jouw eigen) inzichten. Gewoon lekker verder aan klussen, dan komt het wel goed! :dj:

Ga ik lekker doen na dit weekend

Hij is echt heel erg saai. Begon na 30 seconden te stippen en ik bleef op geen enkel punt meer hangen

Waar ik dan vooral benieuwd naar ben is wat je dan graag anders had gehoord? Dan kan ik dat eventueel weer inzetten in mijn ontwikkeling qua produceren :kroon:​​​​​​​
 
Klinkt al leuk :okdan: Hij mag wel wat variatie in de beat hebben. Misschien wat spelen met een snare, clap en ride. Of de kick met eq steeds een beetje veranderen, zodat hij minder monotoon is. Maar de basis is er.

Heb je gelijk in. Ben bang dat het een beetje de beperking is van m'n huidige interface en m'n beperkte ervaring. Alles 'live' spelen in stereo met maar 2 ingangen in de interface maakt het een stressvol/hectisch gebeuren met opnemen. Hoop komende maand een met meer ingangen te halen :D
 
Back
Top