Time Machine (rave breaks)

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
693
Locatie
Den Haag
Hallo allemaal!

Ik heb weer eens een nieuw trackje geproduceerd, was alweer een tijdje geleden. Het is een soort van 'rave breaks' nummer geworden. Het is de eerste keer dat ik mijn nieuwe TD-3 heb gebruikt, en ook de eerste keer dat ik de geinige en gratis 'Rave Generator' VST Rompler heb ingezet. Hierdoor ben ik wellicht enigszins overboord gegaan met de stem-samples, waarvoor bij voorbaat mijn excuses! :engel:

Het resultaat is een schaamteloze terugkeer naar mijn zorgeloze jaren '90 tijd, vandaar ook de titel van dit vrolijke niemendalletje. :mega:

 
Hey G! Echt een leuke plaat man, smeet me direct terug in de tijd.. Grote fan van de acid- en basslijnen.. Soms een tikkeltje repetitief, daarom stel ik voor je leads te automaten. Mooi zo, good luck! :)
 
Nice, nice, nice :okdan::okdan::okdan:
 
Haha, hier heb ik echt van genoten. Wat een tijd was het toch. De breakbeat had ik niet verwacht en is daarom zo leuk. Ik vind het een hele fijne ode aan een zorgeloze tijd. :)
 
Bedankt allemaal voor de complimenten en dat jullie het een geslaagd deuntje vinden. :okdan:

Van E-gloomy-nations heb ik al begrepen dat ik de baslijnen nog zou kunnen automatiseren voor extra variatie. Zijn er nog andere zaken die mensen opvallen op productioneel vlak, in positieve of negatieve zin?
 
Wow, deze track begint wel heel abrupt! Ik zou ervoor kiezen om dit net ff wat meer tijd te gunnen om op te bouwen (en dat kan misschien zelfs binnen 1 maat, maar nu begint echt alles tegelijk, dus ff 1, 2 tellen of een hele maat en dan pas die vocal). Anyway, dat was het allereerste wat in me opkomt en moest ik ff kwijt :D.

De track zelf, vette powerfull drums, soms hier en daar wat teveel reverb waardoor het wat hol klinkt (probeer het laag sowieso helemaal mono te houden). Wel heel leuke oldskool geluiden gebruikt, al met al, leuke track, maar er valt op punten nog wel wat te verbeteren.
 
Back
Top