Take me to the river [Deep House]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.622
Locatie
Zwolle
Jaha, ik heb er weer een. Nou ja, deze had ik al maanden, maar ik maakte hem maar niet af. Sinds deze week ik heb Neutron 3 en dat was een mooie gelegenheid om dat alsnog te doen.



P.S. Veel drumgeluidjes heb ik live ingedrumd met een AKAI MPC Pad en Battery. Dat had ik jaren niet meer gedaan en het gaf een nieuwe impuls. Meer jammen en minder programmeren. De mix ben ik nog niet helemaal tevreden over, maar Neutron is nieuw voor me. En op het gehoor klinkt het goed. Enjoy :okdan:
 
Hey Bombario,
Zoals je weet is dit niet het genre van muziek waar ik zot van ga, maar heb dit toch net lekker helemaal beluisterd.
Sommige stukken duren echt te lang volgens mij,
die vocal sample op 4:14 en verder rond 5:00 is een beetje vreemd. Je doet er verder niets mee, waarom staat die daar? Is dat eigenlijk wel een vocal sample?
Ik vind drums vrij strak klinken, ik zou niet zeggen dat ze manueel zijn ingespeeld.
Ciao,
ToAd
 
Die vocal sample op 4:14 en verder rond 5:00 is een beetje vreemd. Je doet er verder niets mee, waarom staat die daar?

Scherp! Ik wilde daar iets en deze sample stond nog op mijn harde schijf. Hij is niet perfect, maar het was de beste :) Wat betreft het inspelen: daarna heb ik het weer strak getrokken. Dat hoort ook een beetje bij het genre, het moet wel 'clean' blijven. Dank je voor het luisteren :okdan:
 
Scherp! Ik wilde daar iets en deze sample stond nog op mijn harde schijf. Hij is niet perfect, maar het was de beste :) Wat betreft het inspelen: daarna heb ik het weer strak getrokken. Dat hoort ook een beetje bij het genre, het moet wel 'clean' blijven. Dank je voor het luisteren :okdan:

Dan zou ik die sample weglaten, eerlijk gezegd, zeker de eerste.
 
Heel erg mooie geluiden gebruikt, maar idd sommige stukken zijn gewoonweg te lang. Er gebeurt niet zo heel veel. Heb er al bij al toch met plezier naar geluisterd. Knap! :)
 
Dank voor je reactie e-Gloomy-nations. En je hebt een punt. Dit nummer was aanvankelijk bedoeld met zang, maar ik ben een matige zanger. Toen heb ik hem maar zo afgemaakt. Een vriend van me is zanger in een band. Ik zal eens vragen of hij er een zanglijn overheen kan leggen om het wat spannender te maken. Mocht ik ooit gaan optreden, dan wil ik sowieso veel met live-elementen werken. Knopjes draaien is saai. Dank voor het luisteren... om 6.16 uur, damn! :D
 
Hey, ik vind de track lekker in elkaar zitten qua arrangement. De drum patterns zijn lekker met fijne sounds.
Mijn gevoel zegt dat de arp melody net iets te lang door gaat met dezelfde (kort) ritmisch sequence cq tone.
Het is een matter of taste, maar ik zou of de melody af en toe weghalen of misschien een melody met langere noten.
Cheers :mega:
 
Mooie geluiden gebruikt. Op zich vind ik het arrangement ook wel cool, maar het mag iets minimaler. En dan aantrekkelijker maken door wat met timing van drums en hier en daar een filter open en dicht laten gaan bij verschillende geluiden. Zo geef je ze af en toe een beetje vooraan in de mix. Alsof het ene achter het ander weg komt zeg maar... Snap je wat ik bedoel? Ik vind m de moeite waard om verder uit te werken!
 
Dank voor jullie reacties Mr_Synth en Depressoptimist. Terechte punten en ik weet al wat beter kan. Ik zit vaak op de vierkante milimeter te prutsen en dat gaat ten koste van de muzikaliteit en spontaniteit. Ik mag wel wat meer gewoon 'leuk' muziek maken. Dan maar wat minder perfect. Dat ga ik bij volgende tracks doen. Meer opgaan in het moment en sneller knopen doorhakken :okdan:
 
Echt gaaf. Tot ongeveer 4 min. Daarna een hele andere vibe van ervoor. Die vind ik wat minder.
 
Heb me opzicht wel prima vermaakt met deze track.
Vanaf ca 4.12 komt er wel een wat andere en ook verrassende wending.
Om heel eerlijk te zijn heeft mij dit niet echt gestoord.
Eigenlijk hou ik wel van die soort onverwachtse 'moves'.
Al met al een erg vermakelijke track.
 
Het had zo de muziek van een Pet Shop Boys nummer kunnen zijn. En dat bedoel ik als groot compliment (ik ben fan :) ) Het is vrij clean allemaal, maar het streelt mijn oren hoor.
 
Back
Top